{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  24 volts forstærker
  • #2   12. sep 2010 carsound har genesis

  • #3   12. sep 2010 Ja det skal være 24 volt da den skal sidde i en lastbil....

    Claus...

    Okay...Er det noget der rykker røv..? Håbede lidt på at få nogen udsagn fra nogen der havde noget i bilen som de kunne sige noget ud fra...


  • #4   12. sep 2010 Find en god 12v forstærker i stedet. Udvalget er større og du kan sikkert også finde nogle der er bedre ! smiley

  • #5   12. sep 2010 jeg har dem i min egen personbil,, det rykker røv,,

    http://carsound.dk/kategori.asp?id=124&pk=13

    det vinder dm i lyd


  • #6   12. sep 2010 Morten D....

    Ja udvalget er uden tvivl større, men det hjælper bare ikke når bilen kører på 24 Volt...Og nej gider ikke det med at trække et kabel fra det ene batteri da det ikke duer i det lange løb alligevel....

    Claus....

    Ja kan se de har lidt af hvert, men syntes ikke effekten er direkte prængende... smiley


  • #7   12. sep 2010 Michael K

    Du kan da ikke bruge effekten alene som parameter - Nu må du lige spænde kysen!

    Det er en skrøne at kvaliteten følges med effekten. Det handler om ren lyd ikke nødvendigvis høj lyd - Altså med mindre du vil vinde en eller anden T Hansen Brian konkurrence - Der er jo alligevel ingen der kan holde ud at sidde i et førerhus hvor lydniveauet er 130-150 db.

    Det handler om at kunne spille relativt højt OG rent på samme tid. Forstærkeren gør det slet ikke alene - Jeg vil vove den påstand, at skal det rigtigt rykke røv i et lastbil førerhus, så skal du op med den helt store tegnedreng.

    Jeg har for nogen (faktisk en del) tusser i min Sprinter og der er absolut plads til forbedring.


  • #8   12. sep 2010 Morten....

    Ja du har ret, og det ved jeg faktisk godt...Men meningen var at få noget der både sparkede røv mht decibel og samtidig spillede rent...Og ja jeg ved ganske udmærket jeg skal op med den store tegnedreng, og det var også planen da bilen jo skal køre i mindst 5 år... smiley


  • #10   12. sep 2010 Papa bundgas...

    Okay...Det har jeg så...Det ene batteri havde meget mere belastning end det andet, så levetiden blev forkortet en hel del....


  • #12   12. sep 2010 Michael K - Man kan nu også bygge en omformer i bilen der giver 12v smiley Relativ simpel operation smiley

  • #13   12. sep 2010 michael k du kan sagtens sætte noget 12 v forstærker i uden at sku trække ledninger fra begge batterier, en omformer på så kan du uden problemer køre 12 v, det har jeg i min egen og det virker fint, og ellers har jeg en ven som har rockford 24 v forstærkere i sin lastbil de kan fås hos bilxperten og de sparker ihvertfalde røv

  • #14   12. sep 2010 Papa bundgas...

    Hvordan kan du have en på hvert batteri når de er serieforbundet...????

    Morten D...

    Ja men det er jo sygt mange ampere de skal være på....

    Steffen....

    Okay ja så fik vi et mærke mere på listen i 24 volt... smiley


  • #15   12. sep 2010 Michael K

    Da Dan Olsen kørte ved Kurt Beier, havde han et vold stort anlæg i hans 143'er - Det var 12 volt og kørte via en specielbygget omformer - Den kostede kassen, altså omformeren. Den skal kunne trække sygt mange ampere for at kunne levere noget brugbart hvis det er et ordentligt anlæg du skal ha' i.

    Men uanset, så behøver effekten ikke være voldsom for at du får noget der minder om det du ønsker - Du skal ha' fundet et produkt der spiller rent ved så tæt på max belastning som muligt, så er du tæt på det du ønsker også selvom det ikke leverer 4x800 Watt.

    Problemet med mange forstærkere er, at når du kommer i nærheden af 2/3 belastning så spiller det ikke længere rent og derfor synes man ikke det spiller ret højt på trods af en måske høj effekt ..... Det er typisk de billigere produkter, jo billigere jo værre.

    Umiddelbart, så ville jeg tage en snak med LF Audio i bilbyen i Risskov - Han burde kunne hjælpe dig, men gratis bliver det ikke!


  • #17   12. sep 2010 Hvis det virkelig SKAL være, så er det her en god kandidat. Afhængig af antal højtalere/subwoofere skal du jo bruge mere end en. ;-))

    http://www.audio-tech.dk/produkt.asp?id=8187&pk=13


    Jeg er selv gammel Hi-Fi tosse - Og mono trin ER bare bedre. Det næstbedste er så 2 mono trin opbygget i samme chassis men med hver sin strømforsyning osv.

    Jeg har begge dele her hjemme, eller det vil sige, jeg har 2 mono trin med en forforstærler til og fruen har sådan en stereo forstærker der er opbygget med 2 mono trin der også kræver forforstærker. Der ER forskel, men det er marginalt!

    Til gengæld er det dyrt. LoooooL


  • #18   12. sep 2010 Morten....

    Ja ved godt hvem LF er, men har hørt lidt knap så flaterende om ham de senere år, og gider ikke betale kassen for noget arbejde der ikke er i orden...
    Ved også godt jeg kommer til at slippe mønten for det, men det kan ikke være anderledes...Jeg vil have et måjerfåggeranlæg i min nye bil...koste hvad det vil....Eller sådan næsten da... smiley


  • #19   12. sep 2010 Morten....

    Er DU gammel hifi tosse..??? Altså nørd-agtig..? smiley Det anede jeg ikke, og det er helt ærligt..... Jamen så ved du jo hvad jeg skal have, og ja de højtalere der skal bygges i bilen skal sidde i de originale huller måske på nær 2 i bagvægen....Regnede med 1 sub, eller måske 2 hvis de kan være der....Bare de ikke stjæler alt skabspladsen i siden af førerhuset... smiley


  • #20   12. sep 2010 David....

    Tak for godt link smiley


  • #21   12. sep 2010 http://pr-autostereo.dk/oscommerce_st/catalog/product_info.php?cPath=21_50&products_id=92

    Hvad med noget som dette her...Er det noget skrammel?


  • #22   12. sep 2010 Michael K

    Hvis det handler om, at du vil have et anlæg der spiller relativt højt og relativt rent, men ikke nødvendigvis er i samme klasse som dem der er semi-proff. og bruger alt fritid på konkurrencer osv. så er der ingen grund til at smide en masse guld efter de allermest gyldne high end produkter.

    Så handler det nok mere om, at finde den rigtige højtaler bestykning osv. Du er jo allerede ved at sætte visse begrænsninger, eftersom du vil brug de originale huller - Allerede der bliver du jo en smule låst hvad størrelse angår. Dog kan man købe nogen ret ok komponent sæt hvor mellemtonen kan sidde i de originale huller, så skal der bare findes plads til en diskant, det er ikke det værste.

    Hvis bilen skal plysses, så er det jo ingen problem at få sat et sæt højtalere i bagvæggen, det fik jeg også gjort da jeg fik min gule DAF.

    Med hensyn til Sub, så skal man kigge lidt på bilen, så man kan se hvad der er af muligheder, måske soklen i passagerstolen kan bruges eller hvad ved jeg. I min Sprinter har man brugt soklen i passagerstolen og så tilpasset den med lyddæmpning, afstivning osv - Det virker ok, uden at være i konkurrence klassen.

    Men du skal jo også finde plads til forstærkere og evt. omformer hvis det ikke ender med at blive 24V.

    Det jeg har, det spiller ikke vanvittigt højt - Faktisk tænker jeg tit på, at det til prisen ikke spiller ret højt, til gengæld spiller det godt ret langt op.

    Jeg har lige købt en forstærker ved LF i sidste uge og da jeg et par dage senere kom med den der er defekt for at få den sendt ind, var det ham selv der var der og jeg erkender da blankt, at han virkede mere arrogant end jeg husker ham fra da han startede. Men vi kan vel ikke tage hans viden fra ham? Hvis han da vil bruge den!?

    Rigtig nørd har jeg nok ikke været - Jeg har bare sat mig ind i hvad der var godt og så har jeg betalt prisen og købt det. Det jeg har her hjemme er fra før jeg flyttede hjemmefra og det spiller det meste der sælges i dag sønder og sammen. Det var i den forbindelse, at jeg lærte at den reneste og mest præcise lyd er federe end den højeste. Men jeg har da været nørd nok til, at der i kælderen står flere kasser med autostereo, som jeg er holdt op med at flytte fra bil til bil - De blev simpelthen skiftet for hurtigt i mange år.


  • #23   12. sep 2010 Har nogen Hertz højtalere i Dodge´en og de spiller satme okay syntes jeg....Hertz mlk 165 tror jeg de hedder...De er ikke voldsomt store, og tror faktisk de ville passe i døren på sådan en vabis-vogn...

  • #24   12. sep 2010 Hovsa....Trykkede på send før jeg var færdig...griner...

    De der hertz er jo 16,5 cm....så nogen et nummer større i bagvægen, og diskanter i stolpen ved forruden og 2 subber....er vi så ikke ved at være der?


  • #25   12. sep 2010 Du er i hvertfald langt med den bestykning. Hvorvidt du har brug for 2 Subber eller om du kan klare dig med en er jo et spørgsmål om smag og hvor meget bund de andre enheder yder.

    Jeg tror, at 2 af dem du selv lige har linket til, til at trække bagvæg, døre og diskanter med og så 1 eller 2 til Sub afhængig af hvordan det skal laves - Så er du rigtig langt. Det er jo heller ikke helt ligegyldigt om du er basvrag eller det modsatte. Og om du vil ha' en dyb "mudret" løs bas eller om det skal være hårde faste kontante stød. En del af det kan styres med delefilter. Så vidt jeg husker, så bliver bassen hårdere og mere fast jo længere nede man deler. Meeeeen jeg er lidt rusten på de detaljer.


  • #26   12. sep 2010 Morten....

    Er helt klart til hårde kontante stød...LOOOL

    Syntes ikke det lyder godt når bassen bliver mudret...

    Du mener altså at 3 af de ground zero forstærkere ville kunne give mig tinitus sammen med nogen Hertz højtalere...?


  • #27   12. sep 2010 Du er i hvertfald langt. Spørgsmålet er om de Hertz højtalere jan håndter effekten - Men det afhænger jo af størrelsen på dem. Jeg tror hullet i døren hvor original højtaleren sidder er større end 6.5" - Den er nok nærmere 8" og så hjælper det jo på det.

    Måske 2 forstærkere er rigeligt. Det afhænger jo af hvordan de kan deles og hvordan det med Sub skal laves.


  • #28   12. sep 2010 Hmmm.....Tror jeg bliver tvunget til at købe det hele ét sted hvor de samtidig vil komme og montere det samt indstille det hele til at spille optimalt sammen,....Har jeg jo ikke en skid forstand på....Ved af erfaring at feks LF nægter at røre ved noget han ikke selv har solgt, og kunne forestille mig det var det samme med de andre nørder der kan gøre det...

  • #29   12. sep 2010 michael k jeg har de små i min bil,, det er sku noget der dur,, de er håndlavet,,, det virker sku iorden

  • #30   12. sep 2010 Claus....'

    De små hvad....?


  • #31   12. sep 2010 alm 12 volt forstærker

  • #32   12. sep 2010 http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=6638&pk=1&produkt=Dynaudio_Esotec_System_362_-_H%F8jttalere

    Sådan lige en tanke....Hvis man tog og satte diskanterne i stolpen ved ruden...Mellemtonerne i døren, og basserne i bagvægen og så en enkelt 12 eller 15" sub i højre side...ville det så spille eller er det en dårlig løsning/kombination/placering/højtalervalg...???


  • #33   12. sep 2010 jeg ville sætte dome i indstrumentbordet i en glasfiber bygning,,
    carsound svendborg har lavet det i en mb 300,


  • #34   12. sep 2010 Umiddelbart, så ville jeg smide bassen i døren og mellemtone og diskant i stolpen - Eller måske der kan laves plads i døren til mellemtonen også.

    Hvis du kigger, så er mellemtonen kun 3" den drukner i de originale huller!

    Men jeg tror da, at hvis du bruger sådan et sæt der, så burde en enkelt Sub kunne gøre det - En 10 eller 12" - Tror en 15" nemt bliver for løs og mudret. Større er ikke altid bedre.

    Men du har nok ret i, at det mest optimale er, at købe det samlet og få dem til at montere, så du er sikker på det duer og at der er et sted at klage hvis det giver problemer.

    Alt mit er købt løst og monteret af ham der havde bilen fra ny, monteringen og kvaliteten fejler ingenting, men det er kun ham der ved hvordan alting er lavet og hvor alting er gemt. Havde været lettere at kunne køre hen til F.eks. LF og så bare pege og brokke sig hvis noget var i udu.

    Eller jeg ved også hvordan det meste er lavet, men jeg gider simpelthen ikke bruge alt min tid på at skrue i det!


  • #35   12. sep 2010 Claus...

    Øøøhhh....Dome...????? Og kan de så også gøre det i en Scania R serie tror du?


  • #36   12. sep 2010 Morten....

    Okay.....Ja tror jeg overlader det til de profesionelle....Så kan man jo også sige man har x-antal kroner og at jeg bare skal have det bedste jeg kan få for pengene....


  • #37   12. sep 2010 Michael

    Mon ikke det er mellemtonen han tænker på - Det tror jeg. LooooL

    Jeg tror snildt Carsound kan hjælpe dig med montering osv.


  • #38   12. sep 2010 ja det tror jeg helt bestemt,, de er nogle tryllekunstner,, hvor kommer du fra i landet,,

  • #39   12. sep 2010 Bor i Århus....Og det er også her i Århus anlæget skal monteres...

  • #40   12. sep 2010 okay,, der ligger jo en ny butik i silkeborg,, jeg ville ringe og tage en snak med dem,, de ved helt bestemt hvordan og hvorledes,,

  • #41   12. sep 2010 Ikke for noget men.....Har der ikke været en masse bøvl med de Carsound butikker om at de lukkede og åbnede efter for godt befindende og en masse mennesker brændte fingrene på produkter de havde betalt for men ikke fik....Eller husker jeg forkert...???

  • #42   12. sep 2010 nej det tror jeg ikk,, jeg har aldrig haft problemer med dem,, har da handlet dernede en del gange,,

  • #43   13. sep 2010 Jeg har en 900 watts i min fh'er med en 10" på samt et par andre baghøjtalere. Det spiller fandme fint...

  • #44   15. sep 2010 Jeg have nok tager den her http://shop.lfaudio.dk/shop/dls-cat31-221p.html

  • #45   15. sep 2010 Claus....

    Er det en du har erfaringer med?


  • #46   15. sep 2010 Michael K

    Jeg kører med en søster model til den der, dog 12 volt - Den gør det indtil videre ganske fint.


  • #47   15. sep 2010 Morten...

    Var der ikke noget med den ikke kunne spille så højt? Husk på at vi gamle mænner jo er tunghør....LOL


  • #48   15. sep 2010 Michael

    Jooooh, men altså den spiller jo meget højere end et standard anlæg. Men derfor synes jeg stadig at det godt kunne spille højere - Måske det er fordi mine dørhøjtalere ikke er voldsomt store, der er mere power i forstærkeren end de kan kapere. Den jeg har er så lidt større end den der kan jeg se.


  • #49   15. sep 2010 Her er en anden mulighed.

    http://www.monacor.dk/produkter/kampagne/vnr/142710/


  • #50   17. sep 2010 Ja i 2 x 145 + 1 x 280 watt 2 ohm men vist du skiver lidt om hvad du har af anlæg så vil det være letter og finde den rette forstæker til dig

  • #51   17. sep 2010 Hvor magen penge vil du buge på anlæg så vil jeg se om jeg kan kom med nogen gode bud

  • #52   17. sep 2010 Claus....

    Jamen har ikke sådan et budget, men 25-30k.... Burde man kunne få noget ordentligt lyd ud af


  • #53   17. sep 2010 Claus B

    Arbejder almindelig bilstereo i 2 ohm?


  • #54   18. sep 2010 Morten S Nej almindelig bilstereo arbejder i 4 men en forstæker giver noget mere i 2 eller 1 ohm

  • #55   18. sep 2010 Nu vil jeg lige kommer med et bud til anlæg til dig

    Det her er fra Carsound.dk

    1 Genesis Profile Sub 24Volt Lastbilforstærker 5.499,00

    1 Genesis Profile Four 24Volt Lastbilforstærker 3.999,00

    1 Rainbow SAC465.25 - Højttaler 3.799,00 ( munligvis nogen anden " alt efter hvor der er plas til i dine døre)

    1 Rainbow Tsunami 12" - Subwoofer 3.299,00 ( i kanbinet)

    1 Alpine iVA-W502R 7.889,00

    Det koster 24.962,00 kr




  • #56   18. sep 2010 Claus B

    Ja, den yder mere i 2 ohm, det er vi helt enige om, spørgsmålet er så hvor stabil den er ved max ydelse i 2 ohm og hvordan det ser ud med forvrængning osv. Desuden bliver den langt mere varm i 2 ohm - Det følges jo med ydelsen. Ikke at det behøver være et problem, men man skal tænke over det i forbindelse med montering.

    Jeg kæmper lidt med varme og det er altså pisse træls, at den slår fra 10 gange i timen grunden for høj temperatur!


  • #57   18. sep 2010 Claus...

    HU skal være den originale den bliver leveret med da der er både blue tooth og ratbetjening og hva vil du ha...


  • #58   18. sep 2010 Morten S : det er jo bare at købe en køler til at køler forstæker ned

  • #59   18. sep 2010 Claus...

    Det begynder at blive for indviklet for mig med ekstra køler osv...Det skal bare virke, og skal det køre i 4 ohm så er det sådan det skal være... :-D...Ikke at jeg ved hvad det betyder, men det med varmen ved jeg ihvertfald kan blive et problem...


  • #60   18. sep 2010 Claus B

    Ville det ikke være lettere bare at købe en kraftigere forstærker hvis man mener effekten skal være højere? Nu spørger jeg af oprigtig nysgerrighed, for der kan da være noget jeg ikke er opmærksom på i forhold til at køre 2 ohm. Umiddelbart kan jeg kun se den højere effekt som en gevinst og intet andet?


  • #61   18. sep 2010 Jeg har selv eksperimenteret med div. forstærkere og omformere.
    Det bedste er at trække et kabel om med 24v igennem en omformer der laver om til 12v og som så lader et 12v tørcelle batteri op.Det behøver ikk at være et dyrt tørcellebatteri. Så kan du sætte enhver forstærker på. Og omformeren kan du styre via remoten så den kun lader når bilen køre. Så kan du altid starte.
    God fornøjelse med projektet.


  • #62   18. sep 2010 Vist du skal have noget vilder så køb en CTEK Multi XS 25000 - http://www.batteribyen.dk/ctek_multi_xs_25000___udvidet-p-4195.html?osCsid=7470e0cb45cb03e65abe015a433dd1cc og et 12v tørcelle

  • #63   18. sep 2010 Altså....Nu syntes jeg det tager lidt overhånd når det skal være 12 volts forstærker med batterier og 220 volts hurtiglader og hvad vil du have....

  • #64   18. sep 2010 Det der er problemet med at man kun har en omformer der laver om til 12 volt er at når der virkelig kommer smæk på subèn så kan omformeren ikke følge med og så cut'er den strømmen. Men hvor meget lyd har du planer om du vil ha'???


  • #65   18. sep 2010 henning...

    Ja det var derfor jeg ville have en 24 volts forstærker...
    Hvor meget lyd man vil have er ikke så nemt og forklare er det..??? haha...Altså vil bare have noget der kan spille højt og rent...


  • #66   18. sep 2010 Det behøver ikke at være en stor omformer. Bare den kan lade batteriet op. og den er fra 24v til 12v og med remote. Så skal det nok komme til at virke.

  • #67   18. sep 2010 Hmm. Det kender jeg godt. Og helst højere end ham der holder ved siden af. Hæhæ.
    Er selv lidt en kritiker med lyd. Og det er derfor at jeg synes det er den bedste løsning. Men den nemmeste er en 24 v forstærker, men når du er oppe og vil ofre så meget på det, så kan man lige så godt lave det ordentligt fra starten.
    Det er ikke så svært at købe en masse lidt dårlig kvalitet kompmnenter.
    Jeg synes at det er federe at ha' 2 højtalere der spiller bedre en 4. som i den sidste ende lyder dårligt.
    Og det er kun din pengepung der bestemmer hvor godt og hvor meget du vil ha' i hvis du har de 12v. de 24v sætter en desværre en masse begrænsninger


  • #68   18. sep 2010 Ja jeg ved godt lyd er ekstremt dyrt men....Det med batteriet er vel ikke optimalt da laderen ikke kan følge med iht forbruget så efter et par timer vil det vel gå tør for strøm....

    De 24 volts forstærkere der er på markedet er de generelt dårlige eller hvad...?


  • #69   18. sep 2010 henning P : det er derfor jeg synes han skal kigge på Rainbow det kan spiller højt og rent
    http://www.bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=2935 se den her men synes du skal ud til nogen som sælger anlæg og høre på lidt af vær


  • #70   18. sep 2010 Ved ikke om jeg misforstår dit svar..
    Jeg er gået væk fra de 24v forstærkere. Du aflader ikke et batteri så hurtigt. For så er det godt nok et MEGA anlæg. Du skal lade det op mens du køre. Det er derfor du skal ha omformeren fra 24 til 12v inden batteriet. og træk direkte fra batteriet. Så lader det når du køre.
    Har prøvet med omformere uden batteri og det virkede ikk.


  • #71   18. sep 2010 Claus B: Kender desværre ikke lige Rainbow.. Hvem forhandler det??

  • #72   18. sep 2010 Claus B: Har lige været inde og lure på Rainbow. Det ser nu lækkert ud. Så hvis det spiller lige så godt som det ser ud, så kan man lave nogen fede løsninger og samtidigt ha fed lyd ;o)..

  • #73   19. sep 2010 henning...

    Hvorfor er du gået væk fra 24 volt forstærkere...?

    Det jeg mener er at hvis du har et tørbatteri til at levere strøm til forstærkere bruger de vel en del mere strøm end laderen kan nå og levere til det batteri....


  • #74   19. sep 2010 Synes ikk at der var knald nok på. Men det er nu mange år siden..
    Har nu ikk haft de problemer.
    Dem der laver anlæg i biler har også ekstra tørcelle batteri i.
    Og hvis det er problem må du få større batteri og lader. Hæhæ..
    Men der findes bare mere til 12v.


  • #75   19. sep 2010 HC P ; jeg kan godt li Rainbow fordi det ser god ud og det spiller godt men ellers kan du altid laver en buger på http://www.altombilstereo.dk der kan du få svar på alt og munligvis få en hånd med at bygge det op og indstille o.s.v

  • #76   19. sep 2010 Claus B:
    Jo tak. Har selv et par kammier til at hjælpe. Men det er nu altid rart at ha´flere at trække på, hvis projektet går i stå ;o). Synes at tiden til at bygge er den sværeste at finde. Hæhæ..


  • #77   19. sep 2010 Hehe....Den side havde jeg glemt alt om, og der har jeg jo faktisk en bruger så det er helt perfekt...Der er også flere forhandlere inde så vidt jeg husker og da der skal være kvitering på alt der købes er det jo helt perfekt... :-))))

  • #78   19. sep 2010 Ja det gør der + der er jo danmark´s mester og anden gode gammel anlæg nørder der inde

Kommentér på:
24 volts forstærker

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce