{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.391 visninger | Oprettet:

Natkørsel/Løn?? {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger: Hvilken løn forventer du hvis du skal køre om natten??

I mit firma fik vi nyt kørsel, og jeg hoppede på en natbil, men er blevet pænt skuffet over at lønnen er den samme som mit tidligere dagjob..

Så hva vil i forvente i lønposen, hvis i kørte nat??

Jacob


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Natkørsel/Løn??
  • #2   30. okt 2010 Jacob A

    Kører du samme antal timer? Hvis du kører færre timer om natten, så kan det godt forklare at du får det samme ca det samme i løn..


  • janhoffmann v
    janhoffmann v Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Svar: 4
    #3   30. okt 2010 min 180 kr, ellers kan man lige så godt sove!

  • #4   30. okt 2010 Tillægget plejer at være på omkring 50 kr. ekstra i timen fra kl. 23-06 eller 22-05... - Så det bliver da omkring de her 180 kr./t hvis man følger overenskomsten

  • #5   30. okt 2010 Per: Jeg har ingen børn eller kæreste, så jeg kan køre som jeg vil..

    Sune: Da mit dagjob var på lager med 37t/ugen, synes jeg jo at det er lidt speget med lønnen, når jeg nu både kører om natten, og har flere timer...

    Jan: Ja det burde jo være minimum. Men da firmaet ikke har en overenskomst, er det fuldstændig uopnåeligt..

    Da det heller ikke er en vognmandsvirksomhed, er jeg jo lidt på bar bund med, hva jeg kan forvente..


  • #6   30. okt 2010 Jacob : Snak med din fagforening...

  • #7   30. okt 2010 Iceman : Det hælper da ikke noget hvis firmaet ikke har/er underlagt en overenskomst.

  • #8   30. okt 2010 alle vognmænd med tilladelser til stor vogn, skal følge de gænse regler, det står også bag på deres vognmandstilladelser. der er ikke noget der hedder, at det er dem der bestemmer hvad de vil give, de skal som alle andre også følge nogle regler, at de så ikke gør det, er i de fleste tilfælde ham der sidder bag rattet egen skyld, nogle vil kører næsten gratis, bare de får en bil der er plysset, og pænt malet..

  • #9   30. okt 2010 Nu står der jo, at det ikke er en vognmandsforretning, måske der er tale om firmakørsel og så er der jo ingen tilladelser og ej heller noget overenskomstkrav.

    Og overenskomstkrav eller ej på evt. tilladelser, så det da til at brække sig over, at lønnen skal være dikteret fra en offentlig myndighed, hvis ikke man selv kan forhandle sig til en anstændig løn, så fortjener man den ganske enkelt ikke.

    Det hedder at tage ansvar for eget liv!


  • #10   30. okt 2010 Morten : Der er jeg ikke enig med dig...

    Et er at kune forhandle sig til en god løn, men det er jo ikke alle der er sådan. Og derfor burde alle kører efter en overenskomst.
    Man burde ikke kunne ha et firma hvis man ikke var medlem af en organisation.. Og dermed også overholder en overenskomst.

    Men derfor kan man jo sagtens ha forhandlet sig frem til en bedre løn end overenskomsten...


  • #11   30. okt 2010 Iceman

    Vi bliver aldrig enige, det er noget rødt ævl du lukker ud. Vi lever i et frit land med fri konkurrence, det burde også gælde på arbejdsmarkedet. Alt det der pligt til at være organiseret er et levn fra gammel tid.

    Udbud og efterspørgsel kan fint regulere alt andet, så hvorfor ikke lønnen?

    Hvis det passer mig at køre til 11.500 og fri kaffe og personsøger hvorfor skal jeg så ikke ha' lov til det hvis jeg kan leve af det? Der er da ingen der forbyder vognmænd at selv sætte prisen på deres kørsel.


  • #12   30. okt 2010 grunden til at der er noget der hedder mindste løn, er fordi det er det man skal have for at udføre dette stykke arbejde som overenskomsten. så det rigtigt blev sagt, kan man, og bør vel egentlig også, prøve om man evt kan opnå mere. Jeg mener bare, fter selv også at have kørt for anden løn end overenskomsten, at vognmanden bør holde sig til at betale minimum mindste lønnen. ellers er det jo næsten det samme, som at sige til chaufføreren fra dag 1 af, at han ikke regner ham for en skid, højere løn, kan man så gøre sig fortjent til. men det er så også bare min mening..

  • #13   30. okt 2010 Per Nyrup

    Du kan jo også vende den om, at man kan bevise først, at man overhovedet er en ordentlig løn værd.

    Chauffører er efterhånden så snotforkælede og hvis ikke de kan tjene 400.000+ pr år, så sidder de og hyler i en rundkreds. Havde det været virksomheder der aftale priser, så ville det være ulovlig karteldannelse - Hvad er det for noget pis?

    Det der overenskomst pis burde være forbudt akkurat som karteldannelse er!


  • #14   30. okt 2010 Er der seriøst nogen der tjener under 400kg..? smiley

  • #15   30. okt 2010 Munken

    Jeg gør, men hey, jeg er også selvstændig - Så her bærer arbejdet lønnen i sig selv. Penge er stærkt overvurderet, jeg re sikker på det er et forbigående modefænomen på niveau med internettet!

    Men alle de tudeprinser der ikke kan forstå hvorfor de ikke selv kan vælge deres løn, de kan jo købe en bil selv og se hvor meget der er tilbage når regningerne er betalt - Så får piben sgu nok en anden lyd. ;-))


  • #16   30. okt 2010 For mit vedkommende der kommer det ikke kun an på lønnen men også på virksomheden, da jeg kørte nat sidst havde jeg en startløn på 137 kr,/time, men med et par tillæg og noget så landede jeg på ~160 kr./time, jeg ville personligt helst ikke kører nat for mindre end 150 kr./time men igen kommer det an på firmaet og hvilke firheder man har, IKKE på hvilken bil man har og hvad udstyr den har...

  • #17   30. okt 2010 Morten æs,
    Det kan jeg godt følge dig i. Nu er min økonomi sat sådan op, at der er taget udgangspunkt i jeg har 37 timer hver uge.. Alt andet er i min egen lille overskudskasse.. For skulle jeg endag bliv dummere end jeg er nu og miste mit arbejde skal min økonomi ikke være sat hårdere end jeg kan klare et normalt arbejde.. BOM


  • #18   30. okt 2010 Morten : Der er nok også en grund til at der er mange der har valgt ikke at være selvstændige, og være lønmodtager...

    Så er det jo ikke deres problem at vognmændene eller de andre arbejdsgivere, ikke får en ordentlig hyrer for der arbejde...


  • #19   30. okt 2010 der=deres..

  • #21   30. okt 2010 tja når jeg kører om natten( kun weekend) så får jeg 137kr i timen plus nogle og 70 kr i tillæg for alle timerne, så ca 210kr i timen og min vognmand betaler ikke mere end han skal

  • #22   30. okt 2010 Icaman

    Hele pointen er jo netop, at det bliver dit problem den dag din vognmand ikke kan få det til at fungere fordi han ikke kan få nok for hans kørsel og det kan ramme ALLE også din vognmand, som i øvrigt i mange år ad flere omgange havde nærmest tradition for at være på røven - Og sådan var det i den forretning helt tilbage til den nuværende vognmands far - Du ved ham der hed Mads.

    Det er SÅ nemt, bare at sidde på sin røv og kræve ind. Hvis det er så enkelt at få nok for transport til at det kan betale danske lønninger med ekstra bonus og flødeskum og det hele, så fatter jeg da ikke, at der ikke er nogen flere der køber en bil og får foden under egent bord - Så kan i da rigtigt blive rige!

    Munken

    Her i huset kan vi skam leve selvom vi begge er på A-Kasse, alt andet er da for usikkert. Det ved jeg nu, for 10-15 år siden havde jegs tor villa, ny bil og levede i sus og dus for lønte penge. En tur på røven i forbindelse med noget erhverv lærte mig hvad der er holdbart og hvad der ikke er - Herunder at regne med, at man bare kan kræve ind til højre og venstre både i op OG nedgangstider. Men nu er jeg jo også ved at være et gammelt fjols, der tror på noget så umoderne som løn efter indsats og evner.


  • #23   30. okt 2010 Kent

    Og det der, det er så noget vrøvl, der findes talrige eksempler på, at vognmænd har lavet gode lokalaftaler, bonus systemer osv der i den grad tilgodeser chaufførene, men det er da klart, at det ikke forekommer de steder hvor de er tvunget til, at ansætte revl og krat.

    Jeg har skam selv været et sted, hvor man allerede for 10 år siden kunne tjene 5-600.000 pr år som chauffør og så var man endda hjemme hver dag. Dem der var ude hele ugen tjente noget mere og det var på en lokalaftale.

    Man bliver kun dårligere stillet end overenskomsten hvis man er en vatnisse der ikke kender sit eget værd og forlange hvad der er rimeligt Slut, prut final!

    Virkeligheden er bare, at 75% af alle danske chauffører er en flok tøser der er bange for deres vognmand og derfor ikke tør åbne munden. Jeg har sagt det før, men gentager gerne, chauffører er værre end kællinger, de snakker og snakker og snakker og røven går når de sidder på en færge eller på en hot dog bar ude i byen, så snart vognmanden er i nærheden klapper de i som østers og sådan har det været lige så længe jeg kan huske.

    9 ud af 10 der sidder herinde og er høje i hatten og kæfter op om, at man ALDRIG skal køre på andet end overenskomst, de ville ikke ha' nosser til at sige op hvis de fik besked på, at det var slut med at få løn efter bogen i morgen.


  • #24   30. okt 2010 Til Morten og ALLE andre

    Jeg vil gerne bede om god tone i denne tråd. Bevares alle har gode argumenter, men det hysteri i lægger for dagen, var ikke det egentlige spørgsmål..

    Vh Jacob



  • #25   30. okt 2010 Hahahahahaha

    Hysteri alligevel.

    Nå, jeg lister bare af, der er åbenbart ikke plads til divergerende holdninger.

    Fortsat god lørdag. ;-))


  • #27   30. okt 2010 Morten: Du mener?? Der er plads til alles holdninger, så længe det holder sig til emnet, og ikke bliver kørt op i en spids!! smiley

  • #28   30. okt 2010 Kent: Jeg har ingen problemer med at køre på en lokumsaftale.. Det har jeg gjort før..

    Pensionen er ganske fin. Og vi har overskudsdeling.. Men det kan jeg jo ikke betale med ved købmanden!!


  • #29   30. okt 2010 Jacob

    Jeg mener, at der tydeligvis kun er plads til fagforeningsvenlige holdninger og jeg er IKKE fagforeningsvenlig og bliver det ALDRIG og det er DET jeg giver udtryk for. Nemlig, at man ikke burde kunne slå lønnen op i en bog, men at man skal ha' det man selv og arbejdsgiveren finder rimeligt så begge kan overleve på fornuftig vis.

    Hver gang der debatteres løn herinde, så vælter det frem med indlæg hvor essensen i det store hele er, at man bare kan spørge 3F - Men, hvis der er så mange herinde, som det jo ser ud til, der får de de skal ha' i følge 3F, så fatter jeg ved gud ikke, at der aldrig er nogen der har svar på rede hånd. Der er vel 2 der er kommet med et reelt bud her i tråden.

    Jeg synes da, at det fint kan være på sin plads at nogen får måske 200 i timen og nogen måske 250, omvendt er der nok nogen for hvem jeg mener 150 er for meget uanset om det er om natten der køres. I det store hele, så er der jo kun dig der ved hvad du vil køre for om natten OG hele min pointe var, at hvis ikke man ved det, så fortjener man nok ikke at få det vilde, bare fordi det står i en bog der er skrevet af en flok gamle afdankede chauffører for hvem smørrebrød og bajere på medlemmernes regning er noget af det vigtigste i livet.

    Man bør aflønnes efter evner og indsats og hvis du bare er pisse god og dygtig, så er jeg sikker på din mester er villig til at betale for din indsats, hvis det modsatte er tilfældet, så er han nok sværere at vrider guld ud af.

    Og ja, jeg er mærkelig, kynisk, gammeldags og nu åbenbart også hysterisk - Til gengæld, så er jeg hudløs ærlig og ingen kan nogensinde sige, at jeg bare klapper folk på skulderen.

    Men som sagt, jeg passer ikke pisse godt ind i denne debat, jeg går for meget op i det der med at tage ansvar selv fremfor at lade 3F gøre arbejdet for en. Du spurgte og jeg svarede. ;-))


  • #31   30. okt 2010 ....Er ret enig med Morten i hans sidste indlæg....

  • #32   30. okt 2010 Morten: Jeg takker for dit udemærkede svar og tager det til efterretning: Udtrykket "Hysterisk" var ment GENERELT.. Vores direktør har så også fået min mening om den sag, med hensyn til aflønning af min natkørsel..

    Det jeg skrev før var blot for at folk ville holde sig nøgternt til emnet, i stedet for at alle kaster mudder efter hinanden.. Der er ingen af os tjent med..

    Vh Jacob


  • #33   30. okt 2010 Kent

    Hvad er det der ikke holder???

    Mener du i fuldt alvor, at en der er pisse dygtig, hurtig og effektiv og derfor laver god penge til vognmanden, han skal nøjes med det samme som ham der lige har fået kortet, der bruger dobbelt så lang tid og laver mange skader hvorfor han ikke generer overskud.

    Det giver da INGEN som helst mening, DET er nemlig logik for perlehøns!

    I alle andre fag, der er det erfaring og resultater der tæller, bare ikke i transportbranchen, der er der dikteret at alle skal ha mindst så og så meget, uanset hvor uduelige de så end er - Det giver da ikke mening, til gengæld forklarer det fint hvorfor den danske transportbranche er så klemt.

    Jeg gider faktisk godt give en ny, ung og uerfaren chauffør en chance, men eg gider da ikke love ham en giga hyre før han har bevist hvad han er værd og at han rent faktisk duer til jobbet. Det må jeg ikke, så den naturlige konsekvens er så, at jeg bare vælger de unge uprøvede og dem jeg ikke kender eller kan få en ordentlig reference på fra.

    Personligt har jeg aldrig manglet arbejde, måske fordi jeg er heldig. Eller måske fordi jeg mit usympatiske væsen til trods faktisk er fagligt dygtig, det er ikke til at vide hvad den rigtige grund er - Men der er helt sikkert en grund. Og nej, jeg har aldrig kørt til 11.500 og fri kaffe og personsøger, jeg gider nemlig ikke kaffe!


  • #35   30. okt 2010 Kent; Jo. Det var min første bil ved Saaby!! Den kørte fast Århus..

  • #36   31. okt 2010 nu er der jo en tarif efter hvordan din ansættelse er sat sammen med det kørsel.køre du på ren nat aftale er der en tarif.køre du på en hvor du køre aften/nat er der en anden.så vidt jeg husker.jeg køre selv på den sidste da jeg starter kl 20.men min løn ligger så også over det jeg skal have da jeg fik en lille lønforhøjelse fordi jeg var den sidste natmand tilbage og jeg ikke havde for mange timer.så jeg bad ikke selv om af få mere men fik det faktisk uden at jeg vidste det.men et sted mellem 170kr og 185kr vil jeg da mene du skal have for at køre om natten.

    munken.

    jeg tjente under 400kg sidste år.omkring de 365kg.men nu køre jeg også kun 9 dage på 14 dage.og ligger mellem 9-10 timer på min tur.går ud fra det er før skat du tænker på..:-)


  • #37   31. okt 2010 "VOLVOMANDEN"a.k.a jan.n N
    Det er også helt rigtig, at det er før skat smiley Hvad kørte du med?


  • #38   31. okt 2010
    får ca 130kr/t som grundløn
    mellem 21-04 er der 72kr/t i tillæg
    mellem 04-06 er der 36kr/t i tillæg.
    ved ikke om der er tillæg mellem 19-21 men kan forestille mig der er 36kr/t der også.

    MvH


  • #39   31. okt 2010 morten s. Alt arbejde i dk har en mindste løn. Hvis vi ikke havde det så ville vi nok også ha´andre tilstande her i dk. Men hvorfor er du selstændig hvis der ikke er penge i det?? Måske fordi at priserne er for dårlige ell fordi at du ikke er dygtig nok.ss.

  • #40   31. okt 2010 HC P

    Nææ, alt arbejde har ikke en mindsteløn, ikke endnu - Efter nytår er det tæt på, at det gælder alt, men ikke endnu.

    Hvem siger at jeg ikke laver penge i min forretning? Det mener jeg ikke at ha' skrevet noget sted! Jeg har skrevet at min LØN er under 400.000 om året - Det fortæller da intet om min forretning. Måske jeg i virkeligheden netop er så dygtig, at jeg ikke malker forretningen for hver eneste krone den tjener, men netop kun trækker ud hvad jeg har behov for, så jeg ikke bliver flået i skat. Du ved vel godt, at man kan nøjes med at betaler 25% i skat i forbindelse med virksomhedsordningen - Såfremt man lader pengene stå i virksomheden.

    Jeg har haft en fagforening på nakken 2 gange fordi de troede, at verden hænger sammen som du giver udtryk for, det gjorde den så ikke, så jeg vandt begge gange - Men det er nok held, for jeg kan jo umuligt være så dygtig, at jeg rent faktisk ved hvad jeg snakker om og går og roder med til daglig. ;-))

    Men det er da dejligt at se en vognmand tale chaufførenes sag, desværre klinger det en anelse hult når ikke du rigtig har nogen ansatte - Der havde været mere vægt bag dine ord hvis du havde haft 30-40 biler med chauffører.


  • #41   31. okt 2010 jamen bare at man er tilfreds. Det er det vigtigste. Der skal jo være nået der driver en :o). Jeg hæver nu heller ikke hver en krone. Og det gør en fornuftig chauffør nu heller ikke. Der skal være lidt til de dårlige tider..
    Har haft en afløser ansat og han fik overenskomsten. Gider ikk andet. For så går rygterne og alt det fagforenings pjat. Fatter ikke at man gider og rode med nået kørelse og ha´chaufføre ansat hvis der alligevel ikke er penge til det. Så er det da bedre bare være sig selv.


  • #42   31. okt 2010 HC P

    Jamen det er jo det der er hele essensen - Du siger det jo selv mellem linierne, der er nemlig ikke penge til at betale overenskomsten hvis man lever af almindelig trucking kørsel, sagen er en ganske anden hvis man har noget kørsel direkte, eller hvis man sidder med noget speciel trucking kørsel der betales bedre end den gængse markedspris.

    Jeg/vi har haft biler baseret på chauffører, det er et overstået kapitel håber jeg, det er langt nemmere at få til at hænge sammen når man kører selv. Der er alt for mange omkostninger forbundet med ansatte.

    Så ja, du har fuldstændig ret, så længe man selv er tilfreds, så er alt godt.


  • #43   31. okt 2010 Hey nu har jeg ikke lige fået læst alle indlæg men jeg ligger og køre nat og begynder kl.20 hverdag og til kl. 21 får jeg 171.20 kr i timen og efter 21 ligger jeg på 218.55 kr i timen og det er indtil 4 eller 5 om morgen hvor jeg så lige får løn som hedder timen før normaltid og det er så 171.20 igen også derefter er det jo hva firmaet nu har som normal tider også hvornår man køre på overtid hvis det ikke lige giver nogle mening for Jer skal jeg nok lige prøve og om formulere det når jeg kommer hjem for er på arbejde nu og skriver det her på mobilen...;)

  • #44   31. okt 2010 munken..

    jeg køre stadig nat og med glas til afd i jylland.starter kl 20 og færdig mellem 5 og 6 om morgenen.har heller ikke de store fradrag så det koster jo lidt på skatten..men jeg klager bestemt ikke over hvad jeg tjener..


  • #45   1. nov 2010 CITAT: Iceman . : "Morten : Der er nok også en grund til at der er mange der har valgt ikke at være selvstændige, og være lønmodtager...

    Så er det jo ikke deres problem at vognmændene eller de andre arbejdsgivere, ikke får en ordentlig hyrer for der arbejde..."

    Iceman .> Du har som udgangspunkt ret, MEN hvis vognmanden ikke kan få det til at løbe rundt, så bliver du fyret, og så står du uden arbejde, og i en tid somme denne skal man være glad for det man kan få... Hånden på hjertet så har jeg også haft den mentalitet at vognmanden da bare skulle betale, men når jeg kikker tilbage på min "karriere" i branchen, og kikker på hvor mange, eller rettere få, af mine gamle arbejdsgivere der er tilbage, så kan JEG godt se at den holdning ikke holder mere, vi er nødt til at kikke længere end til vores egen næse. Jeg siger ikke at vi skal køre til 11.500 kr./mnd fri personsøger og fri kaffe (bare for at bruge Morten's eksembel) men at man selvfølgelig skal kunne leve af sin indkomst, men stadig tænke på sin arbejdsgiver, specielt hvis der er tale om en mindre vognmand, for han er hårdere ramt i disse tider end de store...

    Jeg ville personligt ikke have noget i mod at køre på lokumsaftale, men vil da helst have efter bogen, og gerne lidt mere, for det mener JEG at jeg er værd, men er der ikke økonomi i det for arbejdsgiveren, så er det jo pisse ligegyldigt hvor dygtig jeg er og hvor meget jeg selv mener jeg er værd... Dog mener jeg at HVIS man bliver tilbudt en lokums-aftale så skal man prøve at forhandle om den, så hvis vognmanden siger 20.000 så er det ingen skade at spørge efter 25.000, og så kan man nok mødes et sted i mellem...

    Min mening og holdning, lev med den, det gør jeg...


  • #46   1. nov 2010 Mr Nobody : Jeg forstår dig faktisk godt...
    Og jeg er fuldt ud forstående overfor min arbejdsgiver. Og vil da også gøre hvad jeg kan for at sparer.. Men jeg vil ikke finde mig i at min arbejdsgiver mener kun nogen skal sparer, og så smide penge væk i den anden ende.

    Men jeg mener også at arbejdsgiver er forpligtet til at betale efter overenskomsten. Jeg synes det er under alt kritik at kører på eksport overenskomst, hvis man kører hjemme bil og stort set er hjemme hver dag.
    Et er at man snyder skattevæsenet, og dermed alle andre skatteborger, noget andet er at man snyder sig selv, hvad ang. pension og feriepenge.
    Jeg skal ikke kører på eksport overenskomst. Det er ikke mig at snyde andre mennesker..


  • #47   1. nov 2010 Iceman

    Jeg er helt med på, at det ikke er iorden at snyde i skat ved at køre på exportløn - Men dit argument om, at du mister pension og feriepenge er noget vrøvl!

    Ja, på papiret sparer du mindre op begge steder, men hver gang du får løn, får du væsentligt mre udbetalt efter skt end du gør ved at køre på timeløn, så selv hvis du selv indbetaler forskellen til din pension og til feriepenge, så vil du stadig ha' mere i hånden end du har på timeløn.

    Sæt Jer nu lidt ind i tingene inden i kommer med jeres galde.

    Og ja, du har da ret, din vognmand er forpligtet til, at betale dig overenskomsten - men kan du bruge det til noget den dag du bliver fyret fordi han ikke længere har råd til at betale det du forlanger? Hele pointen i Nobody's indlæg er jo netop, at man skal prøve at tænke lidt længere.

    Hvad vil du lave hvis du bliver fyret? Hvor mange vognmænd tror du der er tilbage der betaler det du er vant til? fint nok, så kan du skifte branchen, men nævn lige en branche hvor der er mangle på arbejdskraft OG samtidig kan tjenes en fornuftig hyre.

    Nobody

    Hele essensen i debatten om lokumsaftaler er jo netop, at man da ikke bare skal sige ja til hvad som helst, der skal da være sammenhæng i tingene så man får en løn der afspejler den indsats man leverer.

    Jeg kender nogen vognmænd der betaler 18.000 fast og så 50% ad det bilen kører ind over et vist beløb - Procenterne får de som bonus, de chauffører de har, de tjener gode penge og mange af dem er erfarne folk der har været ved de samme vognmænd i mange år - Det handler om, at skrue en aftale sammen begge parter kan leve med.

    At nogen kører til 14-16.000 fast for 50-60 times arbrejde hver uge er jo bare deres dumhed - Man kan da ikke klandre vognmanden, de fleste ville da takke ja hvis de blev tilbudt billig arbejdskraft uopfordret, alt andet ville være dumt.


  • #48   1. nov 2010 Iceman> Vi er grundliggende enige, det skriver jeg faktisk tit hehe, ja der spares is kat osv, men til gengæld har du flere penge mellem hænderne til forbrug, hvilket betyder at du kan væremed til at holde beskæftigelsen i gang, og dermed få flere penge i statskassen, de ter sat på spidsen det ved jeg godt, men det er den måde jeg vlger at se på det...

    Morten S> Vi er fuldt ud enige, jeg kan huske for år tilbage snakkede jeg med en vognmand, som vist ikke eksistere mere, og han ville give mig en ny 164/580 med plys og gejl og hele lortet, humlen var så at jeg skulle køre mandag til lørdag og nogle gange søndag til fastpris på 17.500 kr./mnd. det takkede jeg pænt nej til, af ukendte årsager...;o)


Kommentér på:
Natkørsel/Løn??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce