{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
633 visninger | Oprettet:

Konvertering til automatisk klima {{forumTopicSubject}}

Til 2.0 GLS og 2.4 GDI ejere...

Hvordan er interessen for at konvertere det manuelle A/C anlæg til det fuldautomatiske? (som sidder på 2.5 V6)
Er det noget, som kunne være interessant? Og hvis det er, hvilket prisleje er til at leve med?

Jeg er nemlig igang med at lave sådan nogle "kit", hvor alle originale klima-dele er inkluderet sammen med ledningsnettet, "lige" til at sætte i... Så skulle bare høre om det overhovedet kan løbe rundt...


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Konvertering til automatisk klima
  • #1   22. okt 2010 Jeg er frisk, men kommer selfølgelig an på prisen. Har ingen ide om hvad det skal koste.

  • #2   22. okt 2010 nu spørger jeg måske lige dumt... men en der gider kigge min bil og sige mig hvad jeg har... og i fald jeg har manuelt klima hvad det fuldautomatiske så kan mere???

  • #3   22. okt 2010 du har fuld automatisk smiley A/C er bara almindelig læser kontrol med en A/C knap.

    fuld aut. kan du indstille en temperatur som ilen så selv holder, der er også udvendig temperatur i det (den kan man desværre ikke styre smiley ) og så fandt jeg ud af forleden at min også bipper 4 gange og viser mig at nu er det kun 3 grader uden for smiley


  • #4   22. okt 2010 hvor meget skal der reelt laves for at bygge det om?

  • #5   23. okt 2010 Instrumentbordet skal af og så skal varmeapparatet skiftes til én med servomotorer i. Så skal der monteres sådan nogle små ting som udendørs termometer, lysføler og en anden modstand i blæseren. Ledningsnettet til klima skal strikkes sammen med den originale.
    Og så kommer der selvfølgelig også klimabetjeningsenhed med omkringliggende paneler i træ-finish (eller andre farver, alt efter hvad man vil have)

    Så Herg, vær glad for at du har allerede det hele monteret, for det er et større projekt til et par dages arbejde (hvis man tager det roligt) smiley


  • #6   23. okt 2010 Allan... Tyskimporterede 2.4'ere og de fleste 2.0'ere havde fuldautomatisk klima fra fabrikken af. Det er kun nærige danske mitsu importør, som har sparet på den slags.
    Vi fik til gengæld både TCL og sædevarme på stofsæder som standard herhjemme og det fik tyskerne ikke...


  • #7   23. okt 2010 ja.. og jeg er sgu også glad for mit klima smiley skal bare have det serviceret snart.. det er vel ikke noget man kan kringle selv? da jeg kan forestille mig det skal tryktestestes osv..

  • #8   23. okt 2010 Hvis den giver en ufed dunst, når du starter den, så skal der bare sprøjtes sådan noget bakterie-dræber ind i luftkanalen og så lade den recirkulere luften lidt tid... Så kan du selvfølgelig skifte pollenfilter, hvis den dugger for meget.
    Men trykket i dit anlæg er som det skal være. Jeg har fyldt op og tryk- og vacuumtestet det. Der er ikke sporemiddel at se nogen steder, vel?


  • #9   23. okt 2010 hvor sidder pollenfilter henne? Min dugger lidt unormalt.

  • #10   23. okt 2010 nej.. jeg har ikke tjekket.. synes are at det er begyndt på at starte "for sent op" nården står på auto.

    som om der lige går nogle minutter indtil en begynder at blæse, (skal blive varm først)?


  • #11   23. okt 2010 er det den sorte støvet ting, der er pollenfilter?
    http://www.mitsuwiki.org/Bild:Galant_EA0_Mechanik_Lueftung_5.jpg


  • #12   24. okt 2010 Ja, Kim, den støvede bandit ER pollenfilter...

    Herg, den SKAL starte "for sent" når den står på auto, for, som du selv rigtigt påpeger, den skal blive varm først. Den orker ikke at blæse kold luft ind i kabinen, hvis den er indstillet på over 20 grader eller sådan noget...


  • #13   24. okt 2010 ssyntes are ikke det var sådan den opførte sig i sommer, men det er vel samme koncept når den står til at skulle køre auto på 28 grader om morgenen nu smiley

  • #14   24. okt 2010 Styreenheden måler temperaturen udenfor, indenfor samt kølervæskens temperatur. Og når den får at vide at der skal være 28 grader inde i bilen og kølervæsken er kun 5 grader varmt (dvs at den kan lave max 5 grader varm luft), så ser den ingen grund til at blæse det ind i kabinen, da det er for koldt til at varme luften til 28 grader. Når kølervandet kommer over 28 grader, så skruer den op for blæseren, for så kan den godt varme bilen med det.
    Om sommeren er kølervandet for det første varmere og for det andet er der måske allerede så varmt inde i bilen, at den skal køle istedet for, så tænder den for blæseren straks, da den godt kan klare det uden at kølervandet skal blive varmt først...

    Chit, en lang smør...:)


  • #15   24. okt 2010 så er den skid jo slået smiley så står den kun på akterie dræning og pollen filter skift smiley + sporing og nye skiver foran smiley

  • #16   24. okt 2010 *300hk Galant til salg * Har du en lille idè om hvad det vil komme til at koste?

  • #17   24. okt 2010 Synes det lyder som en fed ide at få omkonvarteret til Klima har også selv kun A/C i min men som andre også siger det kommer an på prisen

Kommentér på:
Konvertering til automatisk klima

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce