{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  motorlampe nulstilling
  • #1   14. jul 2011 der skaltester på

  • #2   14. jul 2011 pil pæren ud.


    lol.


  • #3   14. jul 2011 ved at det var egr ventilen og har lavet det men den lyser jo stadig.

  • #4   15. jul 2011 møffe J: det er en diode der selvfølgelig er loddet men også er limet fast!!!


    1. Pil strømmen fra batteriet, lad vognen stå i mindst 1 time, sæt strøm på igen...

    2. når du nu tænder bilen lyser lampen ikke!
    Lad motoren blive varm (drift temp.)

    3. køre 1 minut ved 2000 omdrejninger, der efter skal du køre en tur på minimum 20 minutter og 20 kilometer, så blandet kørelse som muligt ( omdrejningsnålen skal arbejde )

    4. Der efter slukker du motoren, den skal være slukket i minimum 2 minutter, nu er hele computeren nulstillet alle fejl og sådanne dataer er nu slettet!

    5. Tænd igen hvis den stadig lyser er der stadig noget galt, blinker motor lampen skal overstående gøres igen 1-5.

    Lyser den stadig bør du få den testet, så er der stadig noget galt!!!

    Lad os vide hvad resultatet er (-:
    Phillip


  • #5   15. jul 2011 HMM.. sikke en masse gode råd.. men det nemmeste er at pille batteripolerne fra og holde dem sammen 10 sek så er den slukket... smiler det gjor jeg på min da den hade fået lidt fugt og den viste en fejl.og den er ikke kommet igen..


  • #6   15. jul 2011 Ole N...
    Ja den er slukket men ikke nul stille, den slukker så snart du piller batteriet af!!!
    Grunden til at den skal være pillet fra i 1. time er at computeren går i factory setting når det interne batteri er afladt!
    Resten af punkterne er for at gen indlæse og optimere programmet, derfor skal man køre en så varieret tur som muligt, når så du har haft slukket og tænder igen vil computeren være programmeret til et varieret kørsels mønster...

    Hvad nu hvis der stadig er strøm på generatoren?
    så får du pludselig spænding på stellet, det kan computeren ikke tåle, en ny koster 8500 + moms incl montering...
    Du tror ikke at det bare skulle spændes ordenligt sammen så strømmen ikke vandrede gennem fugten til noget stel eller så?

    Jeg ville nu gøre som jeg skrev, det er sådan Ford Viby beskriver at det kan gøres uden brug af tester!

    Var det en mondeo 01-05 du gjord det på?


  • #7   15. jul 2011 phillip k mange tak for dit svar det virkede smiley

  • #8   15. jul 2011 det var på en mondeo fra 02.. det var frod der sagde man kunne gøre det..


  • #9   16. jul 2011 ole N
    Skræmmende at Ford siger at man kan gøre sådan, håber at det vat en ny elev eller en trunte fra kontoret du talte med, for jeg kan ikke i min vildeste fantasi forstille mig at en uddannet mekaniker eller bare en der har lidt forstand på biler, elektronik eller strøm generalt vil komme med sådan et råd.
    Jeg så engang en video her på siden hvor en mekaniker skal skifte et batteri på en 4 år gammel VW, da han tager batteriet op af kassen ser man at + og - ledningerne kun lige snitter hinanden, der kom lige et blink og så brander sikrings og relæ boksen...
    så er der klippet det næste man ser er at hele bilen er hvid inde som ude efter brug af pulver eller skum slukker...


  • #10   16. jul 2011 Kasper D

    Super, det er jeg glad for at høre (-;


Kommentér på:
motorlampe nulstilling

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce