{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.154 visninger | Oprettet:

boost contoller {{forumTopicSubject}}

halluu godt folk

sidder og tænker lidt på hvordan jeg skal kontrolere trykket på min bil når der skal vælges motorstyring

bliver nok en AEM v2 på min supra single turbo

1.
er det en fordel at lade ECU´en styre ladetrykket også. eller vil det være / blive en belastning at skulle have pc med i bilen hver gang man vil ændre i trykket . og vil det være for svært for en der ALDRIG har rodet med motorstyringer og maps før (mig)

2.
skal man vælge en ekstern controler (aem tru-boost / HKS evc / eboost2 etc etc etc) for at gøre det mere bruger venligt i hverdagen ?
hvor meget spille rum er der i at justere lade tryk på en ekstern enhed iforhold til de/den fuel/ignition maps den er blevet kørt ind til

MVH Tobias


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  boost contoller
  • #1   14. sep 2013 lad ecu klare trykket.

  • #2   14. sep 2013 Moderne styringen kan køre med flere maps, så det er ingen problem at køre med en ekstern controllere. Jeg springer selv fra 0,9 til 1,3 bar uden problemer på min.

  • #3   14. sep 2013 møffe .. uden begrundelse er dit svar INTET værd ..

    Martin .. nu syntes jeg ikke at et spring på 0,4 bar er særlig meget .. vil jo gerne have jeg evt kan køre fuld hammer 2,0bar+ og så nærmest køre 1bar -1,3bar
    kan det gøres kun ved justering af ekstern boost controller ?


  • #4   14. sep 2013 ta det som du vil.. controleren sidder i højre fod. kan den ikke holde til det, så er motoren lavet forkert. 2bar er ikke så højt et tryk. kender en del der køre med det i alm gadebiler til og fra arbejde.



  • #5   14. sep 2013 hvorfor køre forskellige maps, til forskellig tryk?

    du mapper til 2 bar, så kommer den også forbi de 1,5 bar etc.

    du mapper til max tryk du tør og kan.


  • #6   14. sep 2013 Der skrives at Eks den f-con Pro-V jeg kører med kan klare 4 programmer, og så er det jo bare at mappe den med forskellige tryk. Min evc boostcontroller kam klare 2 programmer, så der er jo kun 2 muligheder på min. Ellers skal du køre med et flydende map hvor den selv justerer. Dog er tændingsmappet vel stadig fast? Hvordan skal styringen kunne justere trykket? Man skal vel have en controllere af en art der hæver og sænker trykket.

  • #7   14. sep 2013 men hvorfor hæve og sænke trykket, speederen er opfundet til det samme.
    det er vel kun sådan en tøse ting at nogle ikke tør at køre max tryk til og fra arbejde.

    de jeg kender der køre med turbo biler der er modificeret køre max altid.
    eneste grund til at montere controler er for at styre trykket bedre. men med en fuld programerbar styring så styre man trykket til det man sætter den til altså over omdr.

    men at hæve og sænke trykket er der ingen ide i.


  • #8   14. sep 2013 husk på din ecu regner benzin ud fra bla map,tps,omdr og temp.

    så om den laver 0,5 bar ved 7000omdr eller 3 bar er underordnet så længe at den er mappet til 3 bar.

    husk på at mange turboladere kan ikke holde trykket op til max omdr, dvs de peaker tidligere og falder så, prøv at sammenligne en trykkurve med din momentkurve. der er et sammenhæng.


  • #9   14. sep 2013 Kunne også være man vil styre trykket til race ? Ja speederen er da meget fin

  • #10   14. sep 2013 Ta en snak med ham der skal programere din bil, og evt dem der skal sælge dig din ecu.

    Hvis du snakker race, er det så stadig på samme brændstof ?

    Men hold det altid simpelt, rod ikke for mange ting ind i ligningen, det giver flere chancer for fejl.

    Men ja, en controler kan styre feks 1bar og 2bar hvis du vil have det, og så vidt jeg husker så kan de også styre over omdr,så meget som turbo og dit opsæt nu tillader.


  • #11   14. sep 2013 Ja man kan stille dem i gain, som kan gøre
    at turboen Eks kan spoole en anelse hurtigere/tidligere.


  • #12   15. sep 2013 Helt klart ecu. Du får mulighed for at ændre trykket iforhold til alle de faktorer du har i ecu. Luft temp, bilens hastighed. Hjulspin. Gear. Knock. Vandtemp. Omdr.... ect.

  • #13   15. sep 2013 jeg køre også fuld tryk på min, det er bare h. foden der styre det. meget nemmere

  • #14   16. sep 2013 det er bare at koble en kontakt til din AEM boks så kan den skifte mellem to ladetryks kurver og der ved give dig et høj og lavt program.

    super simpelt og virker hver gang ikke noget ekstra monteret der bare sider og går til. smiley keep it simpel (en kontakt og en ventil)


  • #15   16. sep 2013 møffe. ja det er nok en god ide at få ham der skal tune bilen ind over smiley
    når jeg snakker race er det primært 201m/402m drag og måske også lidt bane kørsel men hvem ved .. der vil det være kanon med et som minimum justeret bar tryk enten bare ved at skrue den ned eller boost by gear.
    og ja det er som udgangs punkt på almen Vpower

    ja selv følgeligt er det hjøre foden der styre hvor hurtigt vi køre .. men emd potentiale for 1000hk. ville det være rart med en ned justering til når det kan være nødvendigt. i situationer som beskrevet oven over.

    mikkel MS .. tak for input .. det kunne da være en ide smiley


  • #16   17. sep 2013 Hvem har du tænkt skal justere bilen ind? Hvis du ikke har tænkt dig at en dansk tuner skal justere din bil så kommer Ryan fra 2 bar tuning af og til på besøg ved mig og mapper et par biler. hvor kommer du fra?

Kommentér på:
boost contoller

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce