{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.618 visninger | Oprettet:

Montering af Olie catch Tank {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Har monteret en Olie catch tank På min Opel Motor. En 2,0 Cih Den underkomprimere en del. da den er højere komprimeret + div andre ting. Så har monteret en studs i et af de 2 huller der er lavet til oliepinden. på studsen har jeg monteret en slange som går op til Olie catch tanken.

Mit problem er at der ryger en del olie med op i catch tanken + der kommer olie ud af den studs på catch tanken som egentligt bare skulle være luft.

Er der nogen Speciel Måde Tanken skal monteres på? jeg tænker på hvor højt den sidder i forhold til bundkaret Osv.?

Håber i kan hjælpe smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Montering af Olie catch Tank
  • #1   3. dec 2012 ?????????????????
    du skal tage den slange a der går over til indsugning/kabu det er jo hele planen med det for der ikk skal komme olie pampe og olie med ind den vej for renere forbrænding det du har lavet ved jeg ikk hvor du vil hend med og hvad det skal gøre godt for =D det e ommer hehe


  • #2   3. dec 2012 Slangen der går i kaburatoren er taget af og går ud i fri luft. den slange jeg har i catch beholderen, er luft nede fra bundkarret. smiley

  • #3   4. dec 2012 Det er helt tosset smiley har aldrig hørt der sådan der brug slangen fra ventil deksel i stedet

  • #4   4. dec 2012 Byg turbo på så kan du bruge det ekstra udtag i dit bundkar til retur fra turboen smiley oil catch tager du slangen fra dit ventil deksel og ned i og det andet hul smidder du et lille filter på til ud ånding nogle smidder en slange på der går ned under bilen for at slippe for gas ude i motor rummet... håber du kan bruge det til noget....

  • #5   4. dec 2012 VW KONGEN C: nej det er ikke helt tosset. grunden til jeg tager slangen nede fra bundkarret er for at komme af med underkompressionen da min motor er højt komprimeret. bare glem alt om slangen oppe fra ventildækslet den ved jeg godt hvad jeg skal med. smiley

    sonny boy l : Slangen fra ventildækslet har jeg til at gå under bilen. Min catch tank vil jeg have forbundet med slangen fra bundkarrret, for at komme af med Underkompressionen. men mit problem er at olien ryger op i catch tanken. Derfor ville jeg lige vide om der var en bestemt højde catch tanken skulle sidde i i forhold til motoren. smiley


  • #6   4. dec 2012 er du sikker på dine stempelringe ikke er slidte,
    for selv om du højkomprimeret din forbrænding, skulle der ikke komme så meget mere kompression fra bunden af motoren,

    der kun når motoren er godt slidt,

    og du vil aldrig kunne slutte din olie catch tank til der, den skal tilsluttet i toppen af motoren, for og virker.

    men som du skriver, så er der noget andet galt, når der komme så mget olie ud som du skriver


  • #7   4. dec 2012 Motoren er spinter ny. nye stempler nye ringe, ny boret alt er nyt så det skulle meget gerne ikke være slidt motor, derfor jeg er lidt i tvivl.

  • #8   4. dec 2012 Vil sq Stadi mere du ikk kan gøre sådan er din motor så under komp så du vil lade olien pumpe ud a siden a den er det nok tid til en reno

  • #9   4. dec 2012 Læs nu hvad jeg skriver???

  • #10   4. dec 2012 der er en fejl, når der er så meget tryk i bunden af motoren,

    der er ikke normalt, heller ikke slev om man ahr 1000hk med turbo, så vil man ikke få overdreven tryk i bunden af motoren,

    på nogen motor eks 2.0 ohc motor, fra kadet e gsi
    der går der et rør fra bunden af motoren der hvor oliepinden er monteret
    og op til ventilhuset, der er vel en Ø25mm,

    det afhjalp mit problem jeg havde på en 1.6sh motor jeg fik vold tunet,
    men da jeg først havde revet en stempelkring, så hjalp hverken det rør eller en olie catch tank,

    jeg tror du skal montere den olie catch tank til oppe i toppen på den motor,
    der er jo gennemgang mellem bund og top.


  • #11   4. dec 2012 Det skal sættes til ventildækslet

  • #12   4. dec 2012 lortet op på ventil dæksel sprøjter olien stadi ud over det hele så reno den motor

  • #13   5. dec 2012 Hvis den er renoveret med nye ring og det lyder der meget underligt....

  • #14   5. dec 2012 sonny boy l: ja syntes jeg nemlig også. har tænkt på om der evt er gået noget galt ved montering af stemplerne.

  • #15   5. dec 2012 vent slæbe ring på hoved, hvis man kan det på den type motor.

    har læst at på nogen motor der kan man vende den forkert


Kommentér på:
Montering af Olie catch Tank

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce