1.618 visninger
|
Oprettet:
Montering af Olie catch Tank {{forumTopicSubject}}
Hej med jer.
Har monteret en Olie catch tank På min Opel Motor. En 2,0 Cih Den underkomprimere en del. da den er højere komprimeret + div andre ting. Så har monteret en studs i et af de 2 huller der er lavet til oliepinden. på studsen har jeg monteret en slange som går op til Olie catch tanken.
Mit problem er at der ryger en del olie med op i catch tanken + der kommer olie ud af den studs på catch tanken som egentligt bare skulle være luft.
Er der nogen Speciel Måde Tanken skal monteres på? jeg tænker på hvor højt den sidder i forhold til bundkaret Osv.?
Håber i kan hjælpe
maj 2007
Følger: 77 Følgere: 77 Biler: 20 Emner: 51 Svar: 321
du skal tage den slange a der går over til indsugning/kabu det er jo hele planen med det for der ikk skal komme olie pampe og olie med ind den vej for renere forbrænding det du har lavet ved jeg ikk hvor du vil hend med og hvad det skal gøre godt for =D det e ommer hehe
dec 2007
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 111
maj 2007
Følger: 77 Følgere: 77 Biler: 20 Emner: 51 Svar: 321
jan 2007
Følger: 143 Følgere: 141 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 180
dec 2007
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 111
sonny boy l : Slangen fra ventildækslet har jeg til at gå under bilen. Min catch tank vil jeg have forbundet med slangen fra bundkarrret, for at komme af med Underkompressionen. men mit problem er at olien ryger op i catch tanken. Derfor ville jeg lige vide om der var en bestemt højde catch tanken skulle sidde i i forhold til motoren.
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
for selv om du højkomprimeret din forbrænding, skulle der ikke komme så meget mere kompression fra bunden af motoren,
der kun når motoren er godt slidt,
og du vil aldrig kunne slutte din olie catch tank til der, den skal tilsluttet i toppen af motoren, for og virker.
men som du skriver, så er der noget andet galt, når der komme så mget olie ud som du skriver
dec 2007
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 111
maj 2007
Følger: 77 Følgere: 77 Biler: 20 Emner: 51 Svar: 321
dec 2007
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 111
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
der er ikke normalt, heller ikke slev om man ahr 1000hk med turbo, så vil man ikke få overdreven tryk i bunden af motoren,
på nogen motor eks 2.0 ohc motor, fra kadet e gsi
der går der et rør fra bunden af motoren der hvor oliepinden er monteret
og op til ventilhuset, der er vel en Ø25mm,
det afhjalp mit problem jeg havde på en 1.6sh motor jeg fik vold tunet,
men da jeg først havde revet en stempelkring, så hjalp hverken det rør eller en olie catch tank,
jeg tror du skal montere den olie catch tank til oppe i toppen på den motor,
der er jo gennemgang mellem bund og top.
apr 2004
Følger: 102 Følgere: 100 Biler: 5 Emner: 22 Svar: 113
maj 2007
Følger: 77 Følgere: 77 Biler: 20 Emner: 51 Svar: 321
jan 2007
Følger: 143 Følgere: 141 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 180
dec 2007
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 111
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
har læst at på nogen motor der kan man vende den forkert
Montering af Olie catch Tank
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside