{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kaburator (m/ Auto Choker)
  • #1   5. feb 2013 Hvilken karburator har du på ? Der findes flere, bl.a. Zenith eller GM Varajet II ...

  • #2   5. feb 2013 Må jeg komme med en helt anden ide.
    Byg indsprøjt på, det er nemt og det virker bare.
    Så skulle du også komme op køre en 12-13 km/l


  • #3   5. feb 2013 har en fra rekord e 2,0s fra 1986

  • #4   5. feb 2013 Har nøjagtigt samme problem. Det er den elektriske del af autochokeren på varajet 2 som er noget bøvl.
    Jeg er ved at bygge indsprøjtning på, min tvivler på at det kan synes, så ville gerne gave min varajet 2 til at virke.


  • #5   5. feb 2013 glem det gamle karburator crab..byg sprøjt på jeg tror ikke på der findes en synsmand der brokker sig over det,både zenith og varajet II var noget lort fra ny så de nok ikke blevet bedre

  • #6   5. feb 2013 Åh kære gud.. Mange tak for alle jeres indlæg. Sølvpilen har Verajet 2 (||) som kaburator. Jeg har sådanset ikke nogen problemer i at benytte Kaburator men auto-chokeren skal delma virke.. Skal jo nærmest bruge 2-3 L benzin på at starte den op. Desuden starter den super fin men takket være den manglende choker mekanisme, skal jeg selv sørge for at holde omdrejningerne ved lige, liiiige endtil den selv tar fat og det er netop dér at man spiller masser af benzin på det lort.
    Den af jer som vil af med den må meget gerne lige sende PM...


  • #7   5. feb 2013 Det kan helt sikkert laves ! Har kørt en del med både Zenith og Varajet II, og der skal da leges lidt med automatchoker, og ofte en lidt høj tomgang ved kold motor. Kan ikke huske om det er Varajet eller Zenith eller vist nok dem begge, hvor du kan dreje den runde bimetalmodul ved at løsne 3 skruer, og kan derved stramme bimetalfjederen, hvorved du justere hvor længe automatchokerfunktionen skal vare. Og på Varajet er der en skrue der bestemmer tomgangen ved de forskellige opvarmningssteps.

    Har oplevet at bimetalfjederen knækker, og så virker det jo slet ikke - så start lige med at chekke den. Og chekke om den bevæger sig når strømmen er på. Det er slet ikke raketvidenskab - men det virker heller aldrig som en ny Toyota ! smiley


  • #8   5. feb 2013 Der kommer den populære klik lyd men uanset hvad aktiveres den ikke helt normalt.. Jeg skal faktisk "hjælpe den med at aktivere chokeren" ved SELV at gi gas ved start og holde gassen.. Langsom langsom tar "chokeren selv fat" og holder sine omdrejninger...

  • #9   5. feb 2013 På en Varajet II af dem jeg kender skal den aktiver lige så snart du træder speederen en gang ned ved kold motor, også uden tænding, herved vil forhøjet-tomgangspalen samt chokerspjældet træde i funktion 100%. Det vil det faktisk gøre hver eneste gang du træder speederen lidt ned, men ved varm motor forhindres dette ved at bimetalfjederen trækker chokerfunktion ned på 0% når bimetalfjederen bliver varm (tændingsstrøm på i nogle minutter).

    Det er bare mekanik smiley Men hvis den ikke kan holde tomgang, er det måske bare tomgangsskruen der ikke lægger an på chokerstepsene.
    Tag evt. luftfilteret af, og tjek om chokerspjældet er lukket når den er kold, og om det åbner når den bliver varm smiley


  • #10   6. feb 2013 Tak Jannick. Det vil jeg jeg lige se på. Ellers kontakter jeg dig direkte hvis det er okay.

  • #11   6. feb 2013 Forresten:

    Ingen problemer i sin tomgang... Går ikke ud og falder ikke ned under 1000 omdrejninger. Imorgen prøver jeg at træde spederpedalen helt i bund (uden at gi tænding) bagefter vil jeg forsøge og starte den... Kan håbe på at Choker mekanismen herved aktiveres hvilet det netop er sådan det burde virke hvad jeg ved af gamle Opel´er med eksempelvis VARAJET || Kaburator/Choker mekanisme..


  • #12   6. feb 2013 Det må du .
    Det med tænding er sådan set ligegyldig, bare den ikke har stået med tænding på i minutter før du starter. I instruktionsbogens startvejledning står der: Tænding på, træd speederen en gang i bund og start.

    Men forvent aldrig det virker som en ny bil. Den har muligvis nemt ved at gå ud når den er tæt på at blive mellemvarm, altså efter de forhøjede tomgangstrin falder ud, og den er knap varm nok til at holde sig igang med den normale tomgang smiley
    De forhøjede tomgangstrin falder efterhånden ud når du vipper lidt med speederen


  • #13   7. feb 2013 Så fik jeg prøvet det og nej... Den skal ha hjælp med spederen i omdrejninger op omkring 2000-2,5000 stykker.. Op og ned med spederen også tar chokeren stille og rolig fat, så holder den sin typiske lidt høje omdrejninger, akkurat som den skal ved "normal" aktiveret choker i koldstart...

    Konstatering er at chokeren skal "hjælpes igang for aktivering"...


  • #14   1. mar 2014 Kan man bygge sprøjt på en 2.0s uden af få ballade til syn ? smiley synes sgu godt nok sådan en gammel rekord bruger noget benz med karburator smiley

Kommentér på:
Kaburator (m/ Auto Choker)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce