{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  udskifting af pære ved instrumentbord
  • #4   25. jun 2012 Det har jeg selv prøvet og jeg kan kun sige det er noget rigtig skidt at skifte .

  • #5   25. jun 2012 Oki hvorfor er det noget skidt at skifte?

    Det ville godt med en video så kan man bedre forbedrede sig smiley


  • #6   25. jun 2012 hvis det er ved blæse kontakterne, så skal du først pille toppen af ved displayet (er clipset op imod forruden) Pil stikket af til haveriblinkkontakten og lig det plast væk. Nedenunder plaststykket sidder der 2 stk torx 20. Disse skal skrues ud. og så kan du med lidt lempe pille det nederste stykke plast af (jeg gjorde dem med radioen siddende i, men det er nemmest hvis denne er afmonteret, jeg gad bare ikke pga der er en millard ledn. til min.) Derefter sidder der nogle skruer der holder reguleringen fast, disse skal af og du kan nu skubbe reguleringen ind og så skal den kantes op. Stik demonteres og du skal pille clipsne af der holder kablerne og derefter skal disse træk afmonteres.

    du kan nu trække hele reguleringsmodulet ud og stå med det i hånden.

    du skal så tage en stor skruetrækker og kile under den første knap, denne drejes forsigtigt og så popper knappen op, du skal holde øje med alle dele da der sidder en lille plast dims og en fjeder bagi. (det er dem der sørger for den klikker når du betjener knappen i dagligdagen). Gentag med de sidste 2 og du kan nu skille plasttoppen af ved at åbne kilerne i siden af modulet. Og derinde sidder der 3 pære.

    saml skidtet bagvendt og du har nu skiftet pære.

    Tog mig ca 1 time og der skulle jeg selv opfinde den dybe tallerken.

    du skal bruge torx 15 samt 20 skruetrækker, samt en spidstang eller lign. til træksystemet bagtil. Det kan drille lidt.


  • #9   25. jun 2012 Det er fordi man skal have mener det er tre stålwire af på bagsiden og det er plastik de sider i så de skal af på tre forskellige måder og når de skal på igen skal man tælle til 10 et par gange :o) tro jeg brugte ca 2 timer på det og jeg kan sige så meget at det gør jeg ikke igen .

  • #11   28. jun 2012 der er ingen grund til at pille alle wire og det af bare lad den ligge derinde mens du gør det er langt nemmere.. plejer at bruge 10 min tid på det smiley

  • #13   29. jun 2012 1,2w glassokkel

  • #14   29. jun 2012 3 stk

  • #15   1. jul 2012 Så har jeg fået skiftet pærene, det tog lidt tid men det blev lavet, Det kostede kun 70kr for 4 pære.

    Kan dog anbefaldes at afmontere autoradioen da det giver mere plads og man behøver ikke at afmontere wirene af.


  • #16   1. jul 2012 Men tak til alle som har givet en god forklaring, da det giver et bedre indblik og forståelse for hvordan man skal gribe det an.

    Så igen tak alle sammen, det er sku rart at vi kan hjælpe hinanden smiley


Kommentér på:
udskifting af pære ved instrumentbord

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce