{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Polo 6n gti - Hvilken blok?
  • #1   4. dec 2009 du kan bare tag topstykket fra en 16v og sætte på en 8v

  • #2   4. dec 2009 Er du sikker på det??? Overvejer nemlig at købe et,,, men ville lige høre herinde inden smiley

  • #3   4. dec 2009 Du skal lige svejse et hjul ekstra på 1,6 8v blokken. Det er lavet før men er meget besværlig. Det billigeste og nemmeste er at købe en 1,6 16v motor i tyskland.

  • #4   5. dec 2009 Motor koden er AJV på en 1,6 16v
    På en 6n2 hedder den AVY.

    Men gearkassen er også noget anderledes med sit elektriske diff.

    Men jeg må da så lige høre, Hvis i tager en 8v blok og sætter en 16v top på hvordan får i det så til at passe med toppen af et 16v stempel som er lavet til 4 ventiler.
    Det kan jeg altså ikke rigtigt se hvordan i får til at passe med et 8v stempel som der kun er plads til 2 ventiler i.
    Det kan da godt være at du kan få toppen på en 8v blok med det vil da aldrig rigtigt give noget, for i ender med at sæmke kompression for at ventilen ikke banker ned i stemplet. Og hvor langt er man så..? smiley


  • #5   5. dec 2009 Mener det har været oppe et par gange før. Og der blev det vist konkluderet at det ikke kunne lade sig gøre at ligge et 16v topstykke på en 1,6 8v da kompressionen ligger i topstykket på den ene og nede i cylinderen på den anden. Men kan ikke huske hvilken der gjorde hvad.

  • #6   5. dec 2009 hmm har en ven der gjord det på hans 6n fra 98 og der var også rotex kompresser på og skarber knaster og banan og så havede han fået stillet den 1000 rmp op inde i computeren så den kunne tag 1000 mere. den smed 170hk på rulle fælt og kunne følge med en vr6 turbo til 3gear

  • #7   5. dec 2009 Jeg tænkte,, hvis man ænder i motorblok, så det vel lige pludselig ikke længere iorden, at ændre topstykke osv? Hvis man skal til det,, så bliver der jo problemer med syn osv..

  • #8   5. dec 2009 Mike J

    Ja okay har han mon ikke også sænket kompression med en ekstra toppakning. Det jo ikke just en fordel hvis man ikke køre med tryk. smiley
    Jeg ved også godt at man kan tage en 16v top og ligge over på en 1300ccm med det kræver større ombygning.

    Så ja alt kan lade sig gøre.. Hehe


  • #9   6. dec 2009 nemlig hehe hans beste ven arbejder også vw smiley
    det brugt hvis også noget tid på det hehe


Kommentér på:
Polo 6n gti - Hvilken blok?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce