16.091 visninger
|
Oprettet:
Brunt slam i kølevandet HVORFOR? {{forumTopicSubject}}
Jeg er ved at skifte kølevand på en traktor med støbejernstop og da jeg tager det gamle vand af er vandet helt brunt. Da jeg kikker ind i bunden af kølern ligger der ca. 2cm brunt klæbrit slam. Har hat en vandslange til at løbe gennem køleren en times tid hvorefter det nu er nogenlunde rent.
Mit spørgsmål er så bare:
Hvor kommer så meget slam fra?
Hvad er det slam der? Rust eller?
Vil der ske noget ved at fylde sådan en radiator rens i?
sep 2003
Følger: 67 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 95 Svar: 642
feb 2007
Følger: 68 Følgere: 67 Biler: 5 Emner: 15 Svar: 114
sep 2003
Følger: 67 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 95 Svar: 642
feb 2007
Følger: 68 Følgere: 67 Biler: 5 Emner: 15 Svar: 114
aug 2008
Følger: 63 Følgere: 70 Biler: 9 Emner: 531 Svar: 2.071
dec 2006
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 59 Svar: 418
Formegentlig toppakning...
Søren
maj 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 8 Emner: 27 Svar: 615
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 72 Biler: 4 Emner: 40 Svar: 308
apr 2005
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 158
og så giv den ny vand og køler væske, hjem og fix´s blå køler væsker funker fint til sådan gamle støbejerns motorer....
så kan den sku 10 år igen... mester...
men husk lige at efterfylde når termostarten har åbnet...
sep 2003
Følger: 67 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 95 Svar: 642
sep 2003
Følger: 67 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 95 Svar: 642
aug 2008
Følger: 63 Følgere: 70 Biler: 9 Emner: 531 Svar: 2.071
Prøv lige at undersøge det inden du fyrer den af.. Der er forskel
feb 2007
Følger: 68 Følgere: 67 Biler: 5 Emner: 15 Svar: 114
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 45 Biler: 5 Emner: 80 Svar: 2.325
Men hvor tit bliver det overhovedet set på i en gammel traktor? Hvis du kan udelukke olie tror jeg også bare du skal prøve at rense og skifte kølevæske..
jul 2005
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 49
hvis der var olie i ville det ligge i toppen ved kølerdækslet eller det højeste punkt grundet vand er tungere end olie..
det blå kølervæske gør ikke så meget andet end at frostsikre, det røde gør det samme men det gør os at der ikke dannes rust i blokken osv hvis din bil eller traktor har rødt på fra fabrikken så frafalder din motorgaranti hvis du udskifter det med det blå f. eks.
efter hvad jeg ved uden at skulle gøre mig klog, så sker der ikke noget ved at blande det, uderover det med garantien osv og så mener jeg ikke at du kan måle din frostsikring korrekt hvis det er blandet
Brunt slam i kølevandet HVORFOR?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside