Boring af 1,8 Gtx {{forumTopicSubject}}
Hej Scirocco gutter;)
Har længe planlagt at der skal ske noget med maskinen i min Rocco. Tror efterhånden jeg har besluttet at beholde 8v maskinen, fordi jeg har købt manifold og udstødning, bilen forbliver motormæssigt originalt, det er nemmere end motorskift, og nogenlunde lovligt.
Men tænkte så på om det ville være en fordel fx at bore den op til 1,9, hvis det nu kun er nødvendigt at hone den?
Det bliver jo i hvert fald lige en 5-6 k ekstra til større stempler.
Kan de svare sig effektmæssigt?
Har også læst mig til man kan bruge krumtap fra 2,0 og derved opnå større slaglængde, men så skal der slibes og fræses, og går så ud fra det for alvor bliver dyrt, for det kan jeg ikke selv.
Regner kraftigt med at beholde det originale indsprøjtning, hvor mange Hk er det muligt at lave på 8v motor med det?
Mvh Philip
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.819
nov 2003
Følger: 39 Følgere: 36 Biler: 9 Emner: 22 Svar: 52
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.819
nov 2003
Følger: 39 Følgere: 36 Biler: 9 Emner: 22 Svar: 52
nov 2003
Følger: 39 Følgere: 36 Biler: 9 Emner: 22 Svar: 52
Boring af 1,8 Gtx
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside