{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.050 visninger | Oprettet:

Tuning af RB25DET NEO motor {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Vil lige ta chancen og sige kanon forum!
Ny her men virker som et godt sted at få lidt mere skyline viden smiley

Jeg har jo købt sådan en R34 GT-T som std har 280hk.
Min har fået anden udstødning og luftfilter og er blevet rullet til 306hk. Nye tændrør er på vej da den hopper lidt i mellemgassen og ikke går helt rent hele vejen op. Så håber det hjælper.

Så er mit spørgsmål til jer: Kan jeg få 50-100hk mere ud af motoren for meget små midler? kan turboen klare mere tryk eller skal der en ny til? Kan motoren holde til det? Hvad vil de bedste "små" opgraderinger være til den?


Her er lidt info jeg har fundet på den nye NEO motor vs den gamle(i ved sikkert det meste allerede):

RB25DET now called the RB25DET NEO.
The new Neo engine has a considerable torque improvement; 343nm is now achieved at 3200rpm the previous nissan skyline had a maximum of 295NM at 4800RPM, outright power was also improved to 206kw. Changes to the engine included a new NEO head which contains solid lifters and revised variable valve timing A slightly larger exhaust housing on the turbo is used to improve flow, and the compressor wheel is now made of Nylon to reduce lag. A larger side mounted intercooler was also added and is efficient for levels up-to 200rwkw. Acceleration times remain similar to the nissan skyline R33 as it is a slightly heavier car


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tuning af RB25DET NEO motor
  • #1   27. feb 2009 Ok..jeg må prøve at grave lidt på den side og se hvad jeg kan finde..
    Tak for det smiley


  • #2   1. mar 2009 Passer det topstykke lige over på?!?

    Og hvad med andre dele fra RB26 motoren?
    Tænker på indsugningsmanifold intercooler mm?




  • #3   3. mar 2009 ok.. ja kan se du har en i din... hvad står sådan en motor i?

  • #4   7. mar 2009 Tror jeg holder min RB25 Neo motor i da den fint skulle kunne op på 400hk uden det helt store. Så nu må vi se. Tror der kommer en større intercooler på højere lade tryk, måske en anden kobling. Og en GT-R benzinpumpe. Så må vi se hvad den kan lave med det.

  • #5   11. mar 2009 Det skal siges hvis du gerne vil have 500hk vil jeg beholde din RB25 motor. Det er 3 gange så dyrt at købe en RB26 motor. hvis den står af. hvor en normal RB25DET koster en 10.000/15.000kr max..

    Du kan hive 500hk ud af den RB25 med større dyser. en ordentlig intercooler, ny turbo og turbomanifold og indsunings manifold og en ordentlig styreboks og husk ny kobling de koster også en smule.. men så er du skisme godt kørende


  • #6   12. mar 2009 Det skal nok holde (: vil enda mene det holder bedere end på en standart rb26dett.. jeg ville ikke være bange for at køre med det. det kommer selvfølgelig af på brug. om om den bare skal ha max rpm konstant. for skal den presses konstant skal man da nok overveje at opgradere motoren

  • #7   12. mar 2009 Det siger du godt nok men i er da velkommen til at kigge på jørn's Stagtea eller hva den hedder med små 500hk og den suser da afsted ? så kan ikke se hvad problemet skulle være.

  • #8   12. mar 2009 Mikael T vil slet slet ikke diskutere det her med dig. ved du havde problemer med din RB25 surt nok. men motorne er nu alletiders og specielt de nyere modeller er også rigtig gode. så kan ik se hvad problemer skulle være

Kommentér på:
Tuning af RB25DET NEO motor

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce