{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.366 visninger | Oprettet:

Sr20det Rpm begrænser {{forumTopicSubject}}

Faldt lige over en tråd på et forum som handler om indkøring. Tråden handler om fuelcut vs tænding cut ved bla drift..
Andre som kommer fra Australien og har lang erfaring med japanske biler gør opmærksom på at tændings cut kan være et problem for vippetøjet på Sr20det.

Problemet skulle være at når benzin i manifolden bliver antændt kan trykket forhindre udstødningsventilen i at lukke..
Hvad gør i ved det, bruger i fuelcut som på videoen i tråden?

http://www.learntotune.com/discussions/topic/rev-limiters/


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sr20det Rpm begrænser
  • #1   24. nov 2014 Bla derfor at Bee-R og sr20 ikke enes særlig godt, og at de ofte taber vippearme ved at bruge det.

  • #2   24. nov 2014 trækker tændingen tilbage ved 7400, fuel cut ved 7500, og tændings cut ved 7650 mener jeg.

    Kan forsikre dig om at hvis du køre med ren tændings cut så kan du skifte vippearme hver gang du rammer begrænseren smiley


  • #3   24. nov 2014 Ok interesant Info
    Jeg bruger ren tændings cut på min Ca og syntes det er vildt fedt at den knalder løs og jeg holder gerne på i flere sek..
    Jeg var godt klar over at det kunne være et problem men ikke at det var så galt at trykket faktisk kunne forsinke en ventil i at lukke..
    Jeg har ikke haft problemer med det ud over at en ventil løfter der begyndte at tikke en gang hvor det havde taget overhånd..
    Jeg ved godt at toppen er lidt anderledes på Ca men vil da være lidt mere forsigtig i fremtiden..


  • #4   24. nov 2014 Hov ja.. Hvordan cutter original motorstyring på sr20

  • #5   24. nov 2014 Jamen sr20 topstykke kan du jo heller ikke sammenligne med en ca18 top. De er vidt forskellige så vidt jeg ved, ca18 top minder mere af et RB topstykke.

  • #6   24. nov 2014 Ja topstykket på en ca18 har samme opbygning som en rb smiley

    Hvor knasterne trykker direkte på de hydrauliske løftere smiley ingen vippearme eller andet der kan knække imellem.


  • #7   24. nov 2014 jeg har i en hel sæson nu kørt med ren tændingscut på min sr20det, og kan skrive under på den har fået lov og ringe begrænser hver eneste gang den er blevet trukket sidelæns, der er aldrig sket noget med vippearmene! heller ikke når den får lov og banke på launchcontrol inden man ryger afsted.
    så jeg sys folk har det med og male fanden på væggen! smiley


  • #8   25. nov 2014 S14a
    Er din top standard?



  • #9   25. nov 2014 tomei 264 graders knaster, ellers helt standard top ja smiley

  • #10   17. dec 2014 Std fjedre også? For så er det bare et spørgsmål om tid.

  • #11   17. dec 2014 std fjedre også ja, kørt 10 tusind med det ca.
    og har flere venner der kører drift med samme setup, uden problemer, så nej jeg mener ikke det er et spørgsmål om tid.
    alt kan gå i stykker. men langt de fleste gange er det fordi folk ikke har forstand på hvad de laver + en mangelfuld indkøring hvis du spørger mig.


  • #12   18. dec 2014 Når det kommer for yderst professionelle folk der tuner biler online over internettet, og ovenikøbet kommer fra Australien hvor man har røvpulet Sr20det til drag og drift i snart 20 år...

    Jeg vil dog forsigtigt påstå at opsætningsmulighederne i nogle motorstyringer giver mulighed for et "Soft Ignition Cut" hvor tænding blødt bliver taget af over ex 200 rpm og alså ikke bare stopper ved ex 7000. og pladre brandstof igennem og så tænde igen når rpm. sekundet efter igen rammer 7000 Rpm. med et kæmpe knald..
    Det bløde Cut begynder måske med at tage 1/5 af tændingen så 3/5 dele og så på den måde undgår store mængder brandstof i udstødningen ved at stadig at antænde måske 50 gange i sekundet vs et fuldt stop..

    Pu ha det var en lang en! Men ex min Vems kan lave det meget blødt og undgå store mængder benzin bliver antændt med og skaber i farligt modtryk..
    Det samme med Launchcontrol over man ikke BARE cutter tænding ved 4000rpm men bare forsinker tændingen påske 60" grader og måske bare fjerner 1/2 at tændingen og igen undgår at få større mængder bensin samlet og affyret på en gang..

    S14a hvordan er din AEM styring indstillet til at cutte tænding..


  • #13   18. dec 2014 nu hænger den lige pt på liften skilt ad, så kan ikke trække mappet ud af den nu, men skal nok smide et billede op af det når den kan få tænding på igen. er godt klar over du kan retardere tændingen de sidste omdrejninger, men dette vil jo stadig føre forbrændingen i udstødningen..
    men jeg smider et billede op når den er klar, så kan vi se hvad den kører med smiley


  • #14   18. dec 2014 Ja forbrændingen sker i udstødningen, men det giver mindre peak i modtryk hvis mindre mængder af brændstof bliver antændt på en gang. Nogle systemer laver et fuldt tændings stop,,,,, og så begynder tændingen igen med en større mængde antændt på en gang....
    Hvis det er et blødt stop stopper tændingen ikke helt og mængden af brændstof der når at samle sig er mindre..


  • #15   18. dec 2014 Men løg gerne dit tændings stop opsætning op, så lægger jeg også min op selv om jeg køre Ca18det

Kommentér på:
Sr20det Rpm begrænser

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce