1.366 visninger
|
Oprettet:
Sr20det Rpm begrænser {{forumTopicSubject}}
Faldt lige over en tråd på et forum som handler om indkøring. Tråden handler om fuelcut vs tænding cut ved bla drift..
Andre som kommer fra Australien og har lang erfaring med japanske biler gør opmærksom på at tændings cut kan være et problem for vippetøjet på Sr20det.
Problemet skulle være at når benzin i manifolden bliver antændt kan trykket forhindre udstødningsventilen i at lukke..
Hvad gør i ved det, bruger i fuelcut som på videoen i tråden?
http://www.learntotune.com/discussions/topic/rev-limiters/
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 3 Emner: 39 Svar: 131
Kan forsikre dig om at hvis du køre med ren tændings cut så kan du skifte vippearme hver gang du rammer begrænseren
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Jeg bruger ren tændings cut på min Ca og syntes det er vildt fedt at den knalder løs og jeg holder gerne på i flere sek..
Jeg var godt klar over at det kunne være et problem men ikke at det var så galt at trykket faktisk kunne forsinke en ventil i at lukke..
Jeg har ikke haft problemer med det ud over at en ventil løfter der begyndte at tikke en gang hvor det havde taget overhånd..
Jeg ved godt at toppen er lidt anderledes på Ca men vil da være lidt mere forsigtig i fremtiden..
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
jul 2007
Følger: 74 Følgere: 71 Biler: 5 Emner: 153 Svar: 1.425
Hvor knasterne trykker direkte på de hydrauliske løftere
jan 2004
Følger: 93 Følgere: 89 Biler: 7 Emner: 227 Svar: 3.485
så jeg sys folk har det med og male fanden på væggen!
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Er din top standard?
jan 2004
Følger: 93 Følgere: 89 Biler: 7 Emner: 227 Svar: 3.485
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
jan 2004
Følger: 93 Følgere: 89 Biler: 7 Emner: 227 Svar: 3.485
og har flere venner der kører drift med samme setup, uden problemer, så nej jeg mener ikke det er et spørgsmål om tid.
alt kan gå i stykker. men langt de fleste gange er det fordi folk ikke har forstand på hvad de laver + en mangelfuld indkøring hvis du spørger mig.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Jeg vil dog forsigtigt påstå at opsætningsmulighederne i nogle motorstyringer giver mulighed for et "Soft Ignition Cut" hvor tænding blødt bliver taget af over ex 200 rpm og alså ikke bare stopper ved ex 7000. og pladre brandstof igennem og så tænde igen når rpm. sekundet efter igen rammer 7000 Rpm. med et kæmpe knald..
Det bløde Cut begynder måske med at tage 1/5 af tændingen så 3/5 dele og så på den måde undgår store mængder brandstof i udstødningen ved at stadig at antænde måske 50 gange i sekundet vs et fuldt stop..
Pu ha det var en lang en! Men ex min Vems kan lave det meget blødt og undgå store mængder benzin bliver antændt med og skaber i farligt modtryk..
Det samme med Launchcontrol over man ikke BARE cutter tænding ved 4000rpm men bare forsinker tændingen påske 60" grader og måske bare fjerner 1/2 at tændingen og igen undgår at få større mængder bensin samlet og affyret på en gang..
S14a hvordan er din AEM styring indstillet til at cutte tænding..
jan 2004
Følger: 93 Følgere: 89 Biler: 7 Emner: 227 Svar: 3.485
men jeg smider et billede op når den er klar, så kan vi se hvad den kører med
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Hvis det er et blødt stop stopper tændingen ikke helt og mængden af brændstof der når at samle sig er mindre..
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Sr20det Rpm begrænser
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside