328 visninger
|
Oprettet:
CA18DET Blæser Temp.kontakt {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg skal ha mig en termokontakt til min elektriske blæser men jeg er lidt i tvivl om hvilke temperature den skal starte/stoppe?
Let tunet 230-250HK ved 0.9-1.0Bar.
Jeg vil gerne høre hva folk har af erfaringer.
Tænker selv så'n en der hedder:
Off : 90°
On : 95°
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 41 Svar: 166
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
80° - 85° ?
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 59 Biler: 14 Emner: 479 Svar: 5.240
Den kan indstilles så den passer til din bils temperaturer.
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
Skal kontakten følge termostaten eller hvordan? der må da være nogle tommelfinger regler på området.
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 41 Svar: 166
http://www.thansen.dk/product.asp?n=-1523059361&pn=-697385831
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Det er min klare mening at hvis temperaturen stiger efter at termostaten har åbnet sig helt, så er der brug for luft, enten som fartvind eller blæserluft.
Min Vems tænder for El-blæser ved 83 grader og slukker ved 80 grader..
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
Det er fint den skal operere ved omkring de 80 grader. Men jeg kan ikke lige finde en der passer. Måske nogle der ken finde en?
Størrelse på mit gevind:
M22x1.5
75°
80°
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Køling er vigtigt... Har du tænkt på hvor varm din indsugningsluft bliver... Kæmpe årsag til tabte HK og knock med død motor til følge... Og umulig at spore..
Prøv at lade din varme motor stå i tomgang i 3 min og mærk så på ind manifolden hvor varm den er.. Og også din intercooler...
Det svare til at du triller rundt i og så pludselig giver fuldt gas... bang bang død motor!
I artiklen er der en der skriver..
We highly recommend the use of an air/oil separator (AOS) on any turbocharged EJ motor to eliminate oil from coating both the intake tract and the inside of the intercooler, which causes a reduction in cooling efficiency that can cause detonation.
Jeg kan måle at jeg med en blæser på intercooler helt har fjernet problemet
CA18DET Blæser Temp.kontakt
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside