{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  EL-blæser vs Standard
  • #1   22. okt 2008 Elblæsere, ser x10 federe ud en std. og vil våge den påstand at de virker lige så godt hvis du smider et par stykker på :)!

    apex performance kører grupebuy på et sæt smiley


  • #2   22. okt 2008 El-blæser med styring så du kan slå den helt fra, og så den kører efter termostat, og en indstilling så den også kører med fuldt drøn konstant .

  • #3   22. okt 2008 begge dele virker lige godt, med et par smådetaljer til forskel.

    El-blæser: motoren bliver hurtigere driftvarm, men el-motoren bruger en del strøm, samt den starter konstant hvis man virkelig presser bilen.

    std. blæseren virker jo hele tiden, men gør motoren en smule mindre omdreningsvillig, samt den larmer..... men den er jo så også sikret imod el-fejl smiley


  • #4   22. okt 2008 bare på med en el-blæser smiley

  • #5   22. okt 2008 Ja i Apex Kittet er der

    56mm tyk fullsize alu køler
    x2 silicone slanger
    x2 blæsere
    x1 blæser-termostat til at styre dem 70-120grader C
    samt monterings spændebånd smiley

    Alt sammen for lige over 2000kr :)!

    Hvis du rigtig skal kræse for din motor skal du også købe en Nismo termostat den åbner ved 68grader i stedet for standart 80-84grader (hvis jeg husker rigtigt! Fordi det nytter jo ikke at begynde at SKAM køle vandet hvis der ikke rigtig kommer så meget derud :)!
    Desuden kan du lave en on/off knap som gør at når du drifter så kører den konstant med blæs på - samt at når du er færdig med at drifte, så kører du ud og åbner motorklappn, sætter turbotimer på en 5-10min samt sætter blæseren til :)!


  • #6   22. okt 2008 Slå den helt fra så du kan lade motoren varme op hurtigt .. det er der altså maange rx-7 nørder der bruger .

  • #7   22. okt 2008 Jeg har lavet det med en kontakt styring i kabinen så jeg kan slå den til konstant og så har jeg relæet fra Apex, som er termostat styret, klart en god løsning hvis man af og til bruger bilen sidelæns.. Bare husk at få et relæ til at trække de mange ampere, lavede den fejl at trække kablet ind til kontakten, kontakten blev pænt varm:D

    Men ja de køler bare pisse godt sådan to 11"..


  • #8   22. okt 2008 det er lidt en myte at elblæser skulle være bedre end den store volvo blæser.. jeg har skiftet af den ene årsag at jeg har kørt igennem 5 viscoso koblinger på halvanden år nu... den store blæser har en meget højere difuser værdi end de mindre el blæsere... dvs den kan flytte meget mere luft og meget dybere end de små elblæsere... så man kan mere eller mindre køle hele motoren med en stor blæder hvor elblæserne faktisk ikke flytter luften mere end 20-25 cm bagud...
    det mest optimale ville være et setup som s14nerne har. en viscose blæser OG en elblæser til når den bliver ekstra varm...

    og de 2 hk de påstår der ryger på motorern med den store er en lille pris i forhold til køleeffekten.. ( og når 2 spall på flere hundrede watt losser ind trækker de nøjagtig den samme effekt eller mere endda på generatoren jo) smiley


  • #9   22. okt 2008 Hvis du vil have standart fætteren på.... så gejl den lidt smiley

    http://www.sxoc.com/vbb/showpost.php?p=4070799&postcount=50


  • #10   22. okt 2008 præcis... PIMP YOUR FAN... eller..

    og selvfølgelig på større pulleys så vandpumpen ikke laver hjulspin...


Kommentér på:
EL-blæser vs Standard

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce