{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til dem med S13 eftermonteret med sr20
  • #1   3. jan 2010 Kan ikke lige se nogen steder det berører dem med eftermonteret sr20det motor?

  • #2   3. jan 2010 Det berører alle der har monteret en anden motor end org monterede

    lindal skriver bla.
    ->>>>>
    Jeg har så sent som i sidste måned talt med Peter Jessen Lundorf, ingeniør i færselsstyrelsen, som netop sidder som ansvarlig på dette område.
    Det kan ikke lade sig gøre, hvis reglerne følges.
    Hvis man kan få producenten til at dokumentere egnetheden på karossen, så skal man stadig have lavet dokumentation på forurening, med mindre samme motor fabriksmonteres i samme karrosseri.

    Derfor kan man heller ikke længere smide en 1,8t i en Golf II 16v, selvom den holder sig indenfor 20% effektforøgelse, og kører efter en nyere eu-norm.

    Hvornår er den Civic synet, for reglerne er som sagt blevet ændret.
    Den gamle Civic kom jo i en 130 hk version, så i princippet har man vel kunne dokumentere, at Civic´ens karosse var egnet op til 130x1,20 = 156 hk. Da Vtech´en opfylder en nyere eu-norm, var det altså muligt førhen, at montere en sådan motor, i sådan en bil. Men efter de nye regler, skal man som min. have dokumentation for, at forureningen overholdes.
    Jeg ved at man kan købe et sådan dokument for omkring 1000 euro hos TüV. Spørgsmålet er så bare, om det er nok.
    Det største problem er i mine øjne, at reglerne ikke er særligt gennemskuelige længere. En ting er hvad der står på fstyr/t&s hjemmesider, en anden ting er, hvad man får at vide, hvis man ringer derover. De har åbenbart en række regler, som man ikke kan læse om nogle steder. Og det er ingen da tjent med!
    <<<<<-----


  • #3   3. jan 2010 "Hvis man kan få producenten til at dokumentere egnetheden på karossen, så skal man stadig have lavet dokumentation på forurening, med mindre samme motor fabriksmonteres i samme karrosseri."

    faktisk kun denne del så? smiley


  • #4   3. jan 2010 sr20det fabriksmonteres da også i samme karrosse...

  • #5   3. jan 2010 Det er jo det vi blev enige om mig og mads smiley

  • #6   3. jan 2010 heh... nårh... ja ja. ser man det...

  • #7   3. jan 2010 Men igen skal man jo have fat i bilmærket, i dette tilfælde nissan, For umiddelbart må det jo kun være motor der er forskel på en 200sx med ca18det og en 180sx med sr20det. Intet på undervogn eller noget andet må jo være anderledes....

  • #8   3. jan 2010 der er forskel på bagbremserne ved jeg så af bitter erfaring... på 200sx sidder håndbremsen inde i skiven. og på 180sx sidder den i kaliberen. ved ikke om det er noget af betydning?

  • #9   3. jan 2010 Jeg er ikke klar over hvor mange ting der forskellig på 200sx og 180sx, men har man en prefacelift 200sx er forbremserne ihvertfald mindre.

  • #10   3. jan 2010 Mon dog bremserne så er det eneste? De skal nu nok ha fundet på at forstærke undervogn osv også til 180sx'eren...

  • #11   4. jan 2010 Det er da ikke til at finde ud af længere hvad der er rigtigt og forkert.
    Jeg har været hele turen igennem med fstyr og skat for at se hvordan man får en rb motor synet i en s13.

    Der fik jeg svaret at det kan lade sig gøre hvis den er synet som en rb20et med 190 hk. Jeg skal bare bevise at den ikke forurener mere end hvad den std gør. Forureningen er fra udstødningen og krumtapsudluftning. Så hvis man har papir fra en rb20et så er det nok til at få det godkendt. Man skal self også holde sig under 20% effekt. Men nu er så heldig min ´s13 er fra 8 måned 89.
    Hvis man læser længere nede, så stilles der ikke krav til forurening der.


    Før 01.10.90:

    Generelt skal bilen have reguleret trevejs katalysator. Hvis der er
    foretaget konstruktive ændringer af motor eller forureningsbegrænsende
    udstyr, skal det dokumenteres, at bilen overholder EF-direktiv
    88/76/EØF (ikke Euro).
    Dog er der for biler, der opfylder ét af nedenstående punkter, ikke
    krav om katalysator:
    • slagvolumen på højst 2000 cm3
    • terrængående
    Hvis der er foretaget konstruktive ændringer af motor eller forureningsbegrænsende
    udstyr på en bil med ovenstående egenskaber,
    skal det dokumenteres, at bilen overholder EF-direktiv 83/351/EF
    (ikke Euro). For seriefremstillet bil (med slagvolumen på højst 2000
    cm3 eller som er terrængående), der er forsynet med reguleret katalysator,
    er der dog ingen dokumentationskrav for luftforurening.

    Før 01.10.89:
    Alle biler skal have fire-takts motor. Hvis der er foretaget konstruktive
    ændringer af motor eller forureningsbegrænsende udstyr, skal
    det dokumenteres, at bilen overholder ECE 15-03. For seriefremstillet
    bil, der er forsynet med reguleret katalysator, er der dog ingen
    dokumentationskrav for luftforurening.


Kommentér på:
Til dem med S13 eftermonteret med sr20

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce