{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
574 visninger | Oprettet:

A/R Ratio vs Turbotøven {{forumTopicSubject}}

Skal bruge en turbo til drift, som kan lade ca 600 - 650 hk på min RB25DET neo med origanale knaster (Camshaft duration 236°in, 232°ex lift: 8.4mm in, 8.7mm ex) hvis ikke de kan flowe hestene kommer der (Camshaft duration 240°in, 236°ex lift: 8.58mm in, 8.28mm ex) motoren har vvt og faste løftere originalt.

Men vil gerne vide hvor stor forskel der er på spool tiden, hvis jeg vælger twin scrool T3 A/R .76 frem for Twin T4 A/R 1.00

Ved godt hvad tallene betyder, ved bare ikke hvor meget det har at sige.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  A/R Ratio vs Turbotøven
  • #1   23. aug 2010 Jeg ville gå ind på et skyline forum, der findes ofte tråde hvor folk lægger deres opsætning og "rullefelt test" op.
    Her kan du helt sikkert finde mange forskællige turbo opsætninger og sammenligne deres opførsel under på et rullefelt...


  • #2   23. aug 2010 Flance har ikke noget at sige, kun A/R,
    Hvad turbo snakker vi om? hvor vil du have dine hk henne på din rpm kurve, ved 5500 rpm eller snakker vi 7000+ rpm.

    Hvis du vil sætte dig helt ind i det og finde det næsten præcise rpm tal.
    Så gå ind på turbobygarrett.com og læs alle "turbo tech" siderne. Det er masser af umatematik og hjernevridere, men det er nyttigt stof.


  • #3   23. aug 2010 Tror turboen bliver den her eller lignende.
    http://powerpage.dk/node/60

    Men vil meget gerne have ladetryk hurtigst muligt


  • #4   23. aug 2010 Hurtig ladetryk er lige med et lille a/r, men det vil så tage lidt hk pga højere modtryk i udstødningshuset. Men som de skriver på powerpage så hjælper twin scroll en smule på det.

    Men se om de ikke har et kompressor map på turboen, så kan du se dens arbejdesområde og så regne ud hvor meget luft din motor vil lave, så kan du se hvornår du har fx 1 bars ladetryk eller hvor meget tryk du skal have på før at lave 600/650 hk, men der skal virkelig noget særiøs tryk til at pumpe så man hk ud af den motor med den turbo.


  • #5   23. aug 2010 Kim S - Tog også en af de mindre derinde, den jeg får på bliver nok en smule større. Men må nok ned i T3 så, for at få hurtigt ladetryk smiley

  • #6   23. aug 2010 Morten L C
    Jeg tror også på den Master turbo... Så mangler du bare en TS. manifold.


  • #7   23. aug 2010 Nope, har en ts manifold smiley

  • #8   25. aug 2010 Hvad med en Borg Warner turbo... bla. Evo og Honda folk er helt hysteriske over så hurtigt de er til at spole op....
    http://www.full-race.com/articles/borgwarner-airwerks-2010/

    Jeg tror også at jeg vælger en Master Power turbo hvis ellers de turbo map's som snart kommer er lige så gode som Jakob siger de er....
    Ellers så kunne det meget godt blive en BW . S200 Twinscroll som også er godt nede i pris......


  • #9   25. aug 2010 1342 F

    Jeg har kigget rigtig meget på de borg warner turboer, og har fundet den perfekte til en rb30det motor som skal lave 500/650 hk. Er ved at bygge en op som gerne skulle køre til næste år.

    S300sx3
    Passer med ca 2.8 i pressratio og allerede ca 30 lbs/min ved 3500 rpm.
    , ved 5000 rpm 43,6 lbs/min.
    Udregenet til at lave ca 550 hk med 1.5 bar, så vil ca 650+ være ved 2.0 bar.
    Det er alt ca tal.

    Men ellers skulle man tage springet og prøve med en turbo med VTG, den uden wg på.


Kommentér på:
A/R Ratio vs Turbotøven

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce