1.197 visninger
|
Oprettet:
Tilmeldt:
30. maj 2004 Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
motor optimering :-) + div bøsninger {{forumTopicSubject}}
Hey sx,
Så går projekt motor optimering snart igang.
Skal ha bearbejdet toppen, lavet indsugning om til 90mm spjæld.og måske en lidt større turbo igen
og så skal den lige en tur til holland og køres ind. Er ikke blevet kørt ind siden england eller japan.
Meen kan ikke rigtig finde ud af og jeg skal smide andre knaster i, kører med apex 260/260 knaster nu. Der kommer selvfølgelig strammere fjedre i også
Skal også ha renoveret min tandstang, men ved ikke hvor jeg lige finder et sæt til dette.
Go arbejdslyst til jer alle sammen i vinter
aug 2006
Følger: 105 Følgere: 102 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 179
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Jeg har 80mm spjæld monteret.
Vil du gå bort fra de hydrauliske løftere?
Har du de andre gange bare kastet en ny ladet på og håbet at AFR osv var som det skulle?
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
Tænding og blandings forhold og blevet tjekket hver gang der er lavet noget, så det passer, den kører bare lidt fed.
Men kan ikke rigtig finde ud af om jeg skal ha andre knaster, for kan ikke rigtig finde noget info om dem jeg har nu.
Nej beholder de hydrauliske løftere, sys det er lidt dyrt og lave om til mekaniske.
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
aug 2007
Følger: 95 Følgere: 95 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 401
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Se cam specs på low og high cam
http://www.freshalloy.com/showthread.php/168595-my-rear-wheel-drive-sr20vet
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Det kan næsten være billigere at købe en VVL top
http://www.mazworx.com/products/vvlve-conversion-parts/
Hvilke dysse/pumpe skal du have?
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
aug 2007
Følger: 95 Følgere: 95 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 401
Du skal nok bruge tomei knaster til solid lifters for det fungere. Men de har en ny pris på ca 2600.
Så bare smid et bud på dem
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
aug 2007
Følger: 95 Følgere: 95 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 401
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
kommer du til det der jdm træf imorgen?
aug 2007
Følger: 95 Følgere: 95 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 401
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
aug 2007
Følger: 95 Følgere: 95 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 401
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Holder gearkassen?
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
det eneste der ikke holder, er de satans vippe arme!
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Hvad fandt du ud af med knaster og boks?
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
Knaster bliver bc stage3 272 / 272. Boks bliver den samme dog kommer der nistune i, i stedet for det der er i nu.
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
Kan lige prøve og se hva jeg kan finde frem når jeg kommer hjem til min egen computer, da jeg har en masse links på den. Så vidt jeg huske kører de fleste mellem 7500 og 8000rpm og 25 - 30psi.
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Det må komme til at lyde helt sindsygt :D!
VVL.... er lidt lige som Vtec... under et givet omdr punkt kører den på low cam mindre gradtal og mindre løft... og ved højt omdr tal... større gradtal og større løft...
How Vtec works
http://www.youtube.com/watch?v=AcT_ZyY3F0k
Se her forskel på low og high cam
SR20VE (20V) neo VVL
Intake cam
Low duration: 228deg
Low lift 10.10mm
Low center angle: 114deg
High duration: 278deg
High lift: 12.00 mm
High center angle: 114deg
Exhaust cam
Low duration: 244deg
Low lift: 8.30mm
Low center angle: 106deg
High duration: 280deg
High lift: 11.15mm
High center angle: 108deg
SR16VE
It produces 175 PS (129 kW) @7800 rpm and 119 lb·ft (161 Nm) @7200 rpm. Redline is at 8300 rpm.
SR16VE N1
It made 200 PS (197 bhp)(147 kW) @ 7800 rpm and 134 lb·ft (181 Nm) @ 7600 rpm. Redline of the N1 Version 2 (1998) is at 8600 rpm.
De er lavet til at tage omdr fra fabrikken, så man skal ikke selv hekse noget sammen
http://en.wikipedia.org/wiki/Neo_VVL
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
får forresten min med anti-surge, da jeg er blevet anbefalet og køre med det.
planen er at jeg skal ha den kørt ind til 2bar, men køre 1,5 til hverdag
kommer jeg bare op til 550hk er jeg tilfreds, kører 1,65 nu og der kører den fed, men ved ikke helt hva den laver, lavede jo 430 v. 1,4. så der burde være potentiale for de 550 da
kan heller ikke vente til og høre den med 2bar 7500rpm og screemerpipe
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
motor optimering :-) + div bøsninger
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside