{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Short shift
  • #1   15. okt 2008 hey.

    ja det er det.. så vis du ikke gider bruge 3-500,- kr. så svejs 1.5mm-2.0mm på din gearstang. du opnår det samme.

    vh. mogens


  • #2   15. okt 2008 Eller 1250 for en TRD med lædergearknob smiley

    Det er nu ellers pengene værd synes jeg ...


  • #3   15. okt 2008 he he smølfi

    stemmer for den billige løsning.. 1250 kan man få svejst mange gearstænger..

    vh. mogens


  • #4   15. okt 2008 Hehehe jaa Mogens - men et ord: "KLISTERMÆRKETUNING!!!" smiley hæhæhæ

    Ej, i forhold til at risikere (hvis man er en tosse) at smadre sin gearstang - så ville jeg hellere bare betale mig fra det og så vide at det spiller smiley
    Men hver sin smag og holdning! Den hjemmebryggede fungerer ganske ganske fint, intet ondt ord om det!


  • #5   16. okt 2008 Foretrækker nu også den billig løsning, man er jo altid lidt nærig når det kommer til stykket ! Hehe ..

  • #6   16. okt 2008 Nej Shortshift er ikke bare længden "opad gående"

    Nu kører jeg selv med shortshift og hvis man sammenligner med originalen, så kan man se at afstanden ned efter "centerkuglen" er meget mindre og den kugle der sidder når man rykker stangen fra side til side er også kortere.

    Så der er mere i det end noget man selv kan lave. ihvertfald på mit shortshift


  • #7   16. okt 2008 TRD er længere under kuglen, vidst nok det samme over kuglen - og sidestangen kan jeg ikke lige huske. Jeg tror faktisk at det er det samme som originalt!

  • #8   16. okt 2008 okay, min er godt nok kortere begge steder ( så vidt jeg husker, kan også være at det var den originale der var kortere?)

    men de var ihvertfald ikke ens. slet ikke...

    Så det er ikke bare noget man selv laver. joh.. det kan man sikkert godt, det er bare ikke det samme så


  • #9   16. okt 2008 Tak for svarene

    Men forstod ikke helt den der med selv at lave det.. Hvor er det man skal svejse noget på?? smiley


  • #10   17. okt 2008 Gearstangen består af nogle dele:

    Topstykket (her hvor gevindet er drejet til gearknoppen)
    Kugle
    Understykke (der sidder en lille kugle på her, som sættes på skiftearmen)
    Sidestykke (der sidder en lille kugle på her, som sættes på skiftearmen)

    Undstykket er det som betyder noget for frem/tilbage-bevægelserne.
    Sidestykket er det som betyder noget for sideværsbevægelser.

    Ved at forkorte topstykket forkorter du frem/tilbage vandringen en anelse.
    Ved at forlænge understykket forkorter du frem/tilbage vandringen
    Ved at forlænge sidestykket (tror det skal forlænges, hæng mig ikke op på det) forkorter du sideværsbevægelserne

    Så det man normalt gør, er at skære lidt at topstykket og svejse det mellem kuglen og understykket.


  • #11   17. okt 2008 Smølf -> ja udmærket forklaring! det kan man godt gøre på den måde ja.

    Det jeg mente med hjemmelavet, var når folk bare skærer 5-7cm af deres gearstang og tror de har shortshift. det har de ikke helt.

    Men god forklaring du har der, syntes ikke lige jeg kunne forklare det med "kuglerne"


  • #12   17. okt 2008 Nej Peder "kuglerne" er også et svært begreb at forklare...

    De er der, men er som oftest i vejen, de kan være svære at kontrollere.
    Til gengæld er stangen intet værd uden kuglerne da de er nødvendige for udvekslingen...

    Snakker vi stadig shortshift ? smiley


  • #13   17. okt 2008 Smølfen!: Hehe smiley

    Okay, tak for det.. Så er jeg også med på den.. Men så kan det da hvis godt betale sig at ofre de 300 kr. for et "færdig kit", istedet for al den tid med skæring og svejsning smiley


  • #14   18. okt 2008 Tja, jeg gad i hvert fald ikke at skære, svejse og tilpasse i en uendelighed ... Så hellere købe noget der virker fra starten hehe

    Men jeg vil anbefale dig at søge lidt på toyota-grupperne. Peder og jeg havde en længere snak omkring shortshift for nogle måneder siden.
    Der er også en, så vidt jeg husker (og håber hehe), rimeligt beskrivende installationsvejledning.

    Jeg tror faktisk også at Peder lavede et fotoalbum hvor vi skrev lidt frem og tilbage omkring emnet smiley


  • #15   18. okt 2008 Smølf du syg....
    Hehe, igen må jeg sige at du forstår at køre emnet af sporet! (eller også hjalp jeg lidt til der?) hehe!! smiley

    Ej vi snakker Shortshift!
    Og ja vi havde vist en mindre debat igang om emnet førhen også. jeg har dog slettet mit fotoalbum for et stykke tid siden!


    Lundgaard -> Forresten nu vi snakker Shortshift til E10. Så syntes jeg da du skulle hoppe ned i din lokale Bilxperten. Jeg ved nemlig de kan skaffe TENZO R Shortshift til E10 for 399kr.

    Og Tenzo har nu aldrig fejlet noget!


  • #16   18. okt 2008 Ja ang. installations vejledning, så er det nu ret nemt når man har prøvet det før.

    Første gang kan godt være lidt træls, da man ikke helt er med på hvordan det er samlet. Jeg havde ihvertfald ikke helt nemt ved det første gang. men det lykkedes da! smiley


  • #17   19. okt 2008 Okay.. Jeg takker MANGE gange for "hjælpen"/svarene..

    Så jeg må hvis ud og have mig sårn et "kit" smiley


Kommentér på:
Short shift

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce