3.468 visninger
|
Oprettet:
Skarpe knaster til AE101 1.6 {{forumTopicSubject}}
Er der nogle der ved hvor de forhandes? og pris?
Og ca hvad det giver??
Har en kammerat der smed skarpe knaster på sin polo 6n. Det smed den sku 20 hk ekstra på. Kan jeg opnå det på min e10 også?
Eller er det fordi hans er en 8v?
dec 2004
Følger: 78 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 27 Svar: 149
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.848
giv dem 2 originale aksler, så sliber han dem om til en anden grad knast aksel.
Om det giver noget?
Ham i den hvide Corolla herinde har fået lavet det ved Westspeed og det gav vist 5-10 hk
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.848
Ham der kører med andre knast aksler
Prøv at spørg ham om det kan mærkes og hvad han gav for at få det lavet?
dec 2004
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 137 Svar: 1.207
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.848
Har set knastaksler og div. motor tuning N/A til 4AGE og AGZE
Men ikke til 4EFE eller 4AFE
Tror du skal finde sådan et sæt originale et sted og så få dem slebet om. det giver 100% samme resultat som at købe nogen der allerede er slebet om.
dec 2004
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 137 Svar: 1.207
Ved du hvad de ca giver og smide skarpe knaster på en 20v blacktop.
Vil have en 20v blacktop på til sommer hvis min forsikring tillader det. Men vil lige se om jeg kan gøre min 4afe lidt sjovere i mellemtiden. Evt knaster og bearbejdet top. Ved du om det giver noget at smide andre dyser på + benz regulator.
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.848
Ligger i Varde, og ja de kan slibe dem som du ønsker. men snak med dem først, de har sikkert en idé om hvad der egner sig bedst til lidt små tuning på en 16v japaner motor.
Andre dyser og benz regulator + evt højere tryk. tror ikke det giver en skid på 4AFE N/A
Hvis du kørte med Turbo så er der ingen tvivl om at det ville være nødvendigt og klart ville give lidt.
dec 2004
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 137 Svar: 1.207
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.848
Knaster, udstødning og filter kan muligvis give lidt til sammen. Og så tror jeg også det er slut. Dyser osv.. tror jeg ikke du skal forvente det store af på en 1600ccm N/A motor som i forvejen er forholdsvis presset
dec 2004
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 137 Svar: 1.207
dec 2004
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 137 Svar: 1.207
dec 2004
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 137 Svar: 1.207
dec 2004
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 137 Svar: 1.207
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.848
Den er faktisk ret kvik og yder ret godt i forhold til franske og tyske biler i samme klasse. hvis vi f.eks. skal sammenligne med VW Golf 3. Så yder en E10 en del bedre på færre ccm. og rykker nemt sådan en sløv tysker. så syntes bestemt det er en fornuftig motor fra toyota. ikke noget vild og voldsom, men alligevel forholdsvis hurtig sammenlignet med konkurrenterne.
dec 2004
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 137 Svar: 1.207
Det har du helt ret i. Men mener inden for toyota's egne rækker. Så er den jo 4A-GE er er sagen. Hvor 4A-FE er den lille. Men ja.. halloo. en tysker vil altid være sløv sammenlignet med toyota.
Golf III 1.8 = 90 hk. --> Corolla 1.6 114 hk
Golf III 2.8 VR6 174 hk ---> Corolla 1.6 170hk stadig på 4 cyl(4A-GE 20V) (4A-GZE) Lol siger jeg bare.
Og skal vi tage en bil i VR&'erens egen klasse så lyder det
Golf III VR6 174 hk --> Supra 3.0 nonturbo = 225 HK
Så ja... tyskere er sløve
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.848
Er heller ikke meget for de tyskere, og det siger da lidt om VW at de ikke kan presse mere ud af en VR6'er end det der
Skarpe knaster til AE101 1.6
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside