{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skarpe knaster til AE101 1.6
  • #1   11. nov 2008 k-power.dk westspeed.dk

  • #2   11. nov 2008 Westspeed kan klare det for dig
    giv dem 2 originale aksler, så sliber han dem om til en anden grad knast aksel.

    Om det giver noget?
    Ham i den hvide Corolla herinde har fået lavet det ved Westspeed og det gav vist 5-10 hk


  • #3   11. nov 2008 http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=118785

    Ham der kører med andre knast aksler
    Prøv at spørg ham om det kan mærkes og hvad han gav for at få det lavet?


  • #4   11. nov 2008 Takker. Men vil det give det samme at få de orig efterarbejdet end at købe nogle der er er lavet som skarpe knaster?



  • #5   11. nov 2008 Mener slet ikke da kan købes til 4AFE
    Har set knastaksler og div. motor tuning N/A til 4AGE og AGZE

    Men ikke til 4EFE eller 4AFE
    Tror du skal finde sådan et sæt originale et sted og så få dem slebet om. det giver 100% samme resultat som at købe nogen der allerede er slebet om.


  • #6   11. nov 2008 Okay. Så kn man få dem slebet en de grader man vil have? Tror hellere jeg må tage mig en snak med westspeed. Hvor bor de?

    Ved du hvad de ca giver og smide skarpe knaster på en 20v blacktop.

    Vil have en 20v blacktop på til sommer hvis min forsikring tillader det. Men vil lige se om jeg kan gøre min 4afe lidt sjovere i mellemtiden. Evt knaster og bearbejdet top. Ved du om det giver noget at smide andre dyser på + benz regulator.


  • #7   11. nov 2008 http://www.westspeed.dk/

    Ligger i Varde, og ja de kan slibe dem som du ønsker. men snak med dem først, de har sikkert en idé om hvad der egner sig bedst til lidt små tuning på en 16v japaner motor.

    Andre dyser og benz regulator + evt højere tryk. tror ikke det giver en skid på 4AFE N/A
    Hvis du kørte med Turbo så er der ingen tvivl om at det ville være nødvendigt og klart ville give lidt.


  • #8   11. nov 2008 arr. så det sku ikke noget jeg gider at gøre i. dysser og sådan. Det var bare om man kunne hente en 10+ hk uden at skulle til at lave det helt store. men kan da godt være man skulle få slebet sine knaster op.

  • #9   11. nov 2008 Tror ikke der er meget at gøre med 4AFE uden at du bygger tryk på den.
    Knaster, udstødning og filter kan muligvis give lidt til sammen. Og så tror jeg også det er slut. Dyser osv.. tror jeg ikke du skal forvente det store af på en 1600ccm N/A motor som i forvejen er forholdsvis presset


  • #10   12. nov 2008 Hvad ville en 170 hk koste på en 4afe?

  • #11   12. nov 2008 Tror skam sagtens selv jeg kan bakse det sammen. Men det er bare det med ecu og indkøring der hænger hehe.

  • #12   12. nov 2008 Vil skam også have en 20v blacktop i. Det er 100. Men det bliver først til sommer. Så ville bare se om jeg kunne have det lidt sjovt med min 4afe hehe. Westspeed tager 890 for at slibe en knast aksel så kan jeg godt lige overkomme. Men ved ikke om jeg vil. Bilen har jo kun gået 151.xxx Så det næsten synd. Det sjældent med sådan en nu om dage,

  • #13   12. nov 2008 Men selvom 4A-FE motoren er toyota's svar på lillebror-ost så synes jeg det er rimelig godt med 114 heste på en 1.6'er. Og de går da også ganske godt af en lille motor. Og lyder også ganske fornuftig må man sige.

  • #14   12. nov 2008 Jan -> nej vil bestemt ikke sige at det er "toyotas svar på lillebror ost"

    Den er faktisk ret kvik og yder ret godt i forhold til franske og tyske biler i samme klasse. hvis vi f.eks. skal sammenligne med VW Golf 3. Så yder en E10 en del bedre på færre ccm. og rykker nemt sådan en sløv tysker. så syntes bestemt det er en fornuftig motor fra toyota. ikke noget vild og voldsom, men alligevel forholdsvis hurtig sammenlignet med konkurrenterne.


  • #15   12. nov 2008 Peder.

    Det har du helt ret i. Men mener inden for toyota's egne rækker. Så er den jo 4A-GE er er sagen. Hvor 4A-FE er den lille. Men ja.. halloo. en tysker vil altid være sløv sammenlignet med toyota.

    Golf III 1.8 = 90 hk. --> Corolla 1.6 114 hk

    Golf III 2.8 VR6 174 hk ---> Corolla 1.6 170hk stadig på 4 cyl(4A-GE 20V) (4A-GZE) Lol siger jeg bare.

    Og skal vi tage en bil i VR&'erens egen klasse så lyder det

    Golf III VR6 174 hk --> Supra 3.0 nonturbo = 225 HK

    Så ja... tyskere er sløve


  • #16   13. nov 2008 Haha! gode eksempler! Selvfølgelig altid japansk!

    Er heller ikke meget for de tyskere, og det siger da lidt om VW at de ikke kan presse mere ud af en VR6'er end det der


Kommentér på:
Skarpe knaster til AE101 1.6

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce