{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
735 visninger | Oprettet:

hvilken gearkasse? {{forumTopicSubject}}

hej alle

jeg har endelig fået solgt min supra, til fordel for nyt supra projekt.. skal ha bygget en MK4 op fra bunden.

men er lidt i tvivl om hvilken gearkasse jeg skal vælge, altså manuel eller auto

jeg ved en af gearkasserne kan holde til rigtig meget, men hvilken?

har nemlig læst 2 artikler hvori den ene siger det er automat gearkassen der kan holde til rigtig mange HK'er og den anden artikel skrev det var manuel gearkassen der kunne holde til meget.

de fleste kommer nok til at skrive at de syns jeg skal købe manuel, fordi den er sjovest, men syns nu min gamle supra med auto var hel fin at kører i.

så er egentlig bare mest interesseret i at hører hvilken der kan holde? og jeres erfaringer med de gearkasser?


Kommentarer på:  hvilken gearkasse?
  • #1   13. apr 2009 Manuel - fordi den er sjov ja, men det er også den der kan holde til mere end 300 plus hk. Fedt projekt at bygge en fra bunden - men det kommer da til at koste mange kr - hvorfor ikke købe en der allerede er smidt mange penge i?

  • #2   13. apr 2009 Manual kan holde til RIGTIG mange hk. Automat kan holde til ca. 500hk hvis du passer godt på den, hvis du vil over 500hk skal gearkassen opgraderes.

    Jeg er personligt træt af alle folk skriver manuel hele vejen og automat stinker for vildt... Ja jeg kan godt se at hvis du vil køre meget på bane og måske drifte er manualt da 100% en fordel. Men jeg er vildt glad for min både til normal kørsel og gaderæs. Automat gear er også hurtigere på ligeud strækninger. Og der er mange som har kæmpe turboer på deres automat gearkasse hvor den sagtens kan holde til det og hvor det stadig er til at holde ud at køre normal kørsel med. Det så bare min mening, andre er sikkert total modsat.


  • #3   13. apr 2009 Det kommer vel også an på om det er gearkasse med 5 eller 6 trin smiley 6 trin synes jeg du skal vælge, fordi den er sjov, og den kan holde til meget når det er 6 trins smiley

  • #4   13. apr 2009 der findes ikke 5 trins i en TT... så det er vidst udelukket..

  • #5   13. apr 2009 nåår hehe troede bare vi snakkede gearkasser smiley

  • #6   13. apr 2009 hehe nej det skal da jo være den rigtige model.. altså en TT'er
    grunden til jeg vil bygge en fra bunden er, at så får jeg sat mit eget præg på den, og så får jeg bygget den lige som jeg selv gerne vil ha det. men jo det bliver meget dyrere i sidste ende, men den bliver heller ik kun bygget på et år, håber da på det er en jeg skal ha nogle år, så man kan gå og bygge på den i lang tid..
    men selvfølgelig hvis jeg finder en der allerede har de skørter jeg har på, så er det fint, men vil nu hellere selv bygge den op, som jeg gjorde med min celica, det avr nu ldit sjovere, selvom det tager tid:)

    hvad koster en opgradering til en auto hvis man skal ha 6-700 hk i?


  • #7   13. apr 2009 nå okay jim smiley hmm er du forresten klar til at sælge dine veilside bagskørte, eller hva man kalder dem smiley

  • #8   13. apr 2009 melle 96 og 97 blev der i japan producret 5 trins TTere...

  • #9   13. apr 2009 en upgradering mener jeg koster ca. 20 kilo

  • #10   14. apr 2009 De danske supra ejere med Boost Logic opgraderet gearkasser, har da holdt ganske fint mener jeg?

    Men du har nok ret..


  • #11   14. apr 2009 th400 er heller ikke rigtigt lavet til at køre gade de bryder sammen hvis man ligger og køre meget med dem...

  • #12   14. apr 2009 tak KDW ved bare lasse kørte sin i smader... men hvor kan man se den 4L80e som du snakker om ???

Kommentér på:
hvilken gearkasse?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




x