2.509 visninger
|
Oprettet:
Gearkasse nummer! hvor {{forumTopicSubject}}
Sad og kiggede på google efter oplysninger om gearkasse nummeret hvor det er placeret..
har 2 940´er holdende.. den ene er med en 4 + od"5" og den anden er en 5 trins fra en bk motor.. tjekker jeg begge bilers typeplade og går ned i anden linie står de begge oplyst som 2 og det er jo bestemt ikke samme gearkasse model..
Nogen der ved precist hvor på gearkassen nummeret burde stå og evt et billede af det ...
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 620
Nummerne på selve gearkassen plejer ikke at overleve, så her kan du nok ikke hente noget hjælp.
Den 5 gearede kan være en M90 eller en M47. M90'eren og M46 kan du se et billed af på min hjemmeside side om side:
http://volvo.daigaard.dk/#!album-5-6
Hvad skal der ske med gearkasserne?
Mvh
Steffen
dec 2006
Følger: 80 Følgere: 70 Biler: 9 Emner: 123 Svar: 647
Det er meningen jeg vil have den 5 trins over på min ft+ motor da jeg fik smadret alle gear samt fik et hul i bagtøjet i lørdags ude på motorvejen.. så håber jo lidt det er plug n play..
dec 2006
Følger: 80 Følgere: 70 Biler: 9 Emner: 123 Svar: 647
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 620
- kardangen fra M90 setup
- gearkasse bro mm med over.
Så skal du være opmærksom på at strålerne på koblingen sikkert er forskellige, de M90 kører med 20 og M46 har vist 22 stråler hvis jeg husker korrekt, så det kan godt være at du er nødt til at bytte koblingen over og du skal have et udrykker leje til en M90 da det vist også er anderledes end på en M46 gearkasse.
Så ved jeg ikke lige hvordan speedometer virker på en 9xx med M46.
På en 240 er det med kabel drev på M46, dette udtag er ikke på en M90 da den bruger sensor på bagtøjet. Men udfra dit billede hvor du netop har denne sensor siddende vil jeg tro at du ikke skal bekymr dig over det.
Hvad er der lige sket med den driv linje? Satte du den fra 4 over i racer gear "R"?
Mvh
Steffen
dec 2006
Følger: 80 Følgere: 70 Biler: 9 Emner: 123 Svar: 647
hvad spedometer angår er de elektroniske på 940 så det burde bare være at flytte bagtøjet med over fra den anden samt kardang osv.. er der nogen forskel på svinghjulene? eller er det kun strålerne der er anderledes?
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 620
Jeg tror at all 940 køre med det store eller dual mass svinghjul, men så meget er jeg ikke inde i 9xx så der må jeg være et svar skyldig. Som du kan se på min side er det "kun" 240 jeg har arbejdet med.
Men du vil jo altid kunne bytte hele kobling og svinghjul rundt, fra din donor bil, du skal bare sikre at svinghjulet sidder korrekt, mht. de manglende hulle i yderkrandsen så nulpunkt til motorstyrring er det korrekte sted.
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 371
Hvis du vil undgå at kører med dualmass svinghjulet, er det noget med man benytter en 940 diesel lamel, da strålerne passer og den er 228 mm.
dec 2006
Følger: 80 Følgere: 70 Biler: 9 Emner: 123 Svar: 647
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 620
Men som der bliver skrevet kan du få en anden koblings plade, jeg køre med M90 på det "gamle" flade svinghjul med et centermetals koblings plade fra KG.
PS: Husk at hvis du laver meget effekt på en M90 er det en meget god ide at svejse syncromesh stop ringen fast til 3. gear for ikke at ødelægge (forlænge levetiden) gearkassen.
dec 2006
Følger: 80 Følgere: 70 Biler: 9 Emner: 123 Svar: 647
Noget du kan hjælpe med.. med den syncro?
Og evt hjælpe med at finde den rigtige kobling
Be pænt om
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 620
Du kan se processen hvis du startet med dette link, og kører fremad.
jeg har nu gjort det på 2 x M90 så mon ikke jeg kan gøre det igen ;-).
http://volvo.daigaard.dk/#!album-5-11
Det med koblingen burde "bare" være at finde den rigtigt koblings plade, og så skulle du være klar med det. Men der er en del der siger at dual masse svinghjulet ikke er så stabilt med mange HK, så det skal du gøre om med dig selv hvad du vil køre med.
Hvad er dit mål mht. Nm og HK? For det har jo noget at sige mht. valg af kobling.
dec 2006
Følger: 80 Følgere: 70 Biler: 9 Emner: 123 Svar: 647
Pt køre den stabil med 291hk ved 0,9bar og 358nm
Sender dig lige en pm
dec 2006
Følger: 80 Følgere: 70 Biler: 9 Emner: 123 Svar: 647
Fant denne.. havde håbet at kunne hitte ud af Sam´s side men mit svensk er rimelig rusten så det fik jeg ikke meget ud af
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 620
Jeg har PT mere moment en koblingen er ratet til, men jeg har endnu ikke fået problemer, så det får lov til at køre videre.
Jeg har PT 650Nm på en 228mm kobling og det burden den faktisk ikke kunne holde, så jeg ville nok anbefale at starte med noget kraftigere, da pengene er væk hvis du senere bliver nødt til at skrifte.
Jeg ser om jeg kan finde mailen og sender en PM til dig.
/Steffen.
Gearkasse nummer! hvor
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside