{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.664 visninger | Oprettet:

Tuning på V70 2.5 Turbo 1998 {{forumTopicSubject}}

Hvad er der er af muligheder for at tune på sådan en bil?

1) Luftfilter
2) Chip
3) Knaster fra en GLT
4) Bananmanifold
5) Komplet udstødning

Hvad ville det cirka give, hvis man smed det i min vogn, og vil de GLT knaster overhovedet kunne gøre en forskel?

Endnu et spørgsmål: Vil standard blokken + gearkasse holde til at smide ca. 300 hk i motoren?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tuning på V70 2.5 Turbo 1998
  • #1   26. apr 2008 Okay, så omkring de 300 så er den ved at nå maks på std. blokken?

    Tak for et brugbart svar. Ved du så evt. hvordan man kan få den til at holde til mere?


  • #2   26. apr 2008 Sælg dog din ellers så udemærkede lavtryks Volvo og køb en model R i stedet for.
    Den er meget lettere at få til at yde noget mere end en lavtryksmodel som din. Motorstyringen på en R-model er jo langt bedre at modificere på.


  • #3   26. apr 2008 Det er meget muligt at det er lettere at sælge den og så købe en R-model, men nu er det ikke det som mit spørgsmåls går ud på.

    Jeg er nemlig ikke intra i at den den her. Den har kun gået 162k km, så den er dårligt nok kørt til.

    Men ellers tak for bidraget til indlægget.


  • #4   26. apr 2008 Det var egentlig bare tænkt som et godt råd.
    For inden du får en lavtryksturbo til at komme i nærheden af det du med en enkelt og ikke mindst billig chip kan få ud af en R-model 300+hk og 430+Nm, så har det kostet spidsen af en jetjager på den du har nu. For du kan ikke "nøjes" med andre knaster og chip. Der skal en anden turbo til også og en anden boks m.m. For der er himmelvid forskel bare på boksene på lavtryksturbo og de andre turboer i R-model og T5.

    Jeg har endnu ikke hørt nogen der har fået en lavtryksturbo over 240 hk og 380Nm på standard boks og turbo.

    Men undskyld jeg blander mig.


  • #5   26. apr 2008 Alt er jo relativt, men jeg kan ikke se hvordan at jeg ikke kan skifte til en større turbo og så ellers køre den ind efter det?

    Ligemeget hvad, så beholder jeg i hvert fald bilen og så giver den omkring de 300 hk, så må det briste eller bære, forhåbentligt det sidste.

    Men kan ikke forstå at I siger at det er dyrt. En chip er vel 6k, og de andre ting løber måske op i 10k +/-.

    Det er da ikke galt, for at få ca. 280 hk...


  • #6   26. apr 2008 Hvorfor skulle det være så let for dig at opnå så mange hk, når det ikke kan lade sig gøre for andre, som allerede har prøvet på det? Jeg spørger bare.
    Men tag lige og giv besked når det lykkes for dig. For så skal du lige skrive HELE opskriften og NØJAGTIGT hvor meget det er løbet op i af kroner. Hold nu godt regnskab med hvor mange penge du bruger på det.

    Held og lykke med projektet.


  • #7   26. apr 2008 Luftfilter
    Knaster fra en GLT
    Bananmanifold
    Komplet udstødning
    Turbo

    Hvis du kan få det for 10k er det satme billigt:)


  • #8   26. apr 2008 Steffen C.: Ja
    Men lad ham nu prøve at se, hvor langt han når for de 16.000 kr. inkl. chip......


  • #9   26. apr 2008 Ja det bliver da spændene..

    Men hvorfor ikke bare købe en r eller t5 motor og smide over i? tror det ville være den billigste og bedste løsning..


  • #10   26. apr 2008 Det er forslået tidligere....

  • #11   26. apr 2008 Altså der er jo ingen grund til at lege mudderkastning. Det er da hvad jeg har lavet indlægget for, så venligst stop den negative tone.

    Luftfilter - 500
    Knaster fra en GLT - ???
    Bananmanifold - 3500
    Komplet udstødning - 4000
    Turbo - 6000

    Tror sagtens at jeg kan gøre det for 16kilo.

    Christian F:
    Du skriver at du maks har set en lavtryksturbo med 240 hk. Min får 240 hk bare med chip, hvorfor skulle det så ikke være muligt at hente mere med komplet udstødning og skifte til et nummer større turbo og få det kørt ordentligt ind?

    Jeg er ikke interesseret i at skifte hverken motoren eller bilen ud. Bare at få så mange heste som det er muligt (men sikkerhedsmæssigt bedst) at få ud at min motor.


  • #12   26. apr 2008 Kan man overhovedet få en banan uden den er special fremstillet?

    6000kr for ny turbo er dælme billigt...

    Der er en der har en r motor til salg herinde for 13k det er altså den bedste løsning i længden, for den er bygget til at kunne holde til det...


  • #13   26. apr 2008 Jeg har set på garagenet at der er nogle v70'ere med en bananmanifold, så det må kunne skaffes, men prisen bliver selvfølgelig højere, hvis den skal special laves, og så bliver den ide sikkert afskaffet, men det må tiden vise.

    Med hensyn til motoren, så har du sikkert ret i at det er den bedste løsning på langt sigt, men er bare ikke interesseret i at skifte motor på bilen indenfor de næste par år.

    Men har læst flere steder at min type motor sagtens kan holde til en den, og tvivler altså på at den vil brække sig af 300 hk, omend det så kun er med boostcontroller på højt tryk.


  • #14   26. apr 2008 Nu er det jo altså ikke mudderkastning, men igen et lille prej til dig om at det nok skal blive langt dyrere end du går og fantasere om lige nu.

    Men sådan er det næsten altid, når der er nogen her på bg der spørger om råd og vejledning f.eks. vedr. tuning. Så er de udelukkende interesseret i at høre fra dem, som siger, at det sagtens kan lade sig gøre. Og spørgeren er så tilgengæld totalt døv over for dem, som siger, at det ikke kan af den ene eller anden grund. Det viser sig efterfølgede igen meget ofte at dem, som siger, det sagtens kan lade sig gøre, aldrig selv rodet med noget som helst selv der ligner, men troede lige de vidste det.

    Men vend du nu hellere tilbage, når du har nået op på de næsten 300 hk. Og har det kunnet lade sig gøre for dig, til den pris du snakker om, tager jeg sgu hatten af og bukker og skraber. For så kan du noget mange andre ikke har kunnet.
    De 240 hk er ikke noget problem. Det kan alle gøre.


  • #15   27. apr 2008 Det er jo let nok at sidde og spille klog, men du sidder jo direkte og siger at det ikke kan lade sig gøre at få 300 hk ud af min motor. Det vover jeg så at påstå at man kan. At de fleste kun har 240 hk, fordi de kun har fået den chippet - det har da intet med sagen at gøre.

    Men jeg har nu nogenlunde fået en ide om hvad jeg kan, og så må vi se hvordan tiden går.

    But nonetheless tak for svarene. Det er altid spændende at høre andres mening.


  • #16   27. apr 2008 Bevis du kan.....

  • #17   27. apr 2008 Du kan da sagtens få 300hk ud af din motor, det er ikke noget problem!

    Men tror ikke på du kan få det for 16.000 kr:)


  • #18   27. apr 2008 16.000 er nok også at skyde alt for lavet.

    Jeg har fået tilsendt et link, med et steg 4 kit som giver

    305hk 435Nm

    Det koster Pris: 33 695,00 (Inkl moms)

    Chip
    Sportsluftfilter
    3" forrør med kat
    2.5" rustfrit ferrita udstødning fra kat og ud
    Større dyser
    Større turbo Inkl. Montering.

    Ergo kan det jo lade sig gøre, og hvis man køber nogle af tingene billigt, så mon ikke at prisen kan skæres betydeligt ned.


  • #20   28. apr 2008 Forstår sgu stadig ikke hvorfor du ikke bare skifter motoren? det jo langt billigere smiley

  • #21   28. apr 2008 Altså I er jo rimelig keen på at jeg skal skifte motoren. Jeg synes bare at det virker som et utroligt stort step at tage.

    Kan godt være at det bare er mig, men har mere lyst til at lade den som ligger i, være og så stille skrue effekten op, efterhånden som jeg får købt dele ind.

    At der tilsyneladende ikke er andre som har gjort det, gør det jo bare en del federe.


  • #22   28. apr 2008 Anders Ø:
    Ja, det må tiden jo vise. Dem jeg har set, de har ikke monteret FMIC, men det er selvfølgelig altid en god ide.

    Der er jo nemlig mange penge at spare.

    Her er de priser som jeg kender:
    Chip fra RH Motorsport [240 HK] = 4.800
    Luftfilter [Er monteret] = 500
    Manifold = 1000 +/-
    2.5" rustfrit ferrita udstødning fra kat og ud = 4.295 (ferrita.com)
    Større dyser = 1000 +/-
    Større turbo Inkl. Montering. = 6.000

    I alt = 17.595

    Hvis vi så antager at mine mekker/smede venner kan lave en udstødning til mig, og kun betale for materialer, så bliver prisen jo væsentlig lavere.

    Men igen, synes jeg nu ikke at det er mange penge for at få ca. 300 HK. I hvert fald ikke opvejet med den glæde jeg vil opleve ved hvert lyskryds smiley


  • #24   28. apr 2008 Indtil videre er det, det som jeg har på min profil.

    Mit BSR er stadig ikke kommet,selvom det er 14 dage jeg har bestilt det.

    Altså man kan jo altid støde på uforudsete udgifter, hvad enten motoren er standard eller tunet. Det tager jeg min ro i sindet.

    Men nu må vi se hvad tiden bringer.


  • Rasmus S
    Rasmus S Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Svar: 2
    #25   7. maj 2008 jeg har 250hk 390nm i min 2.5 t.. du kan jo kikke på min profil.. jeg har brugt 15-16000 kr ca..

  • #26   8. maj 2008 Jeg har også haft kigget lidt på din. Men du kunne jo hurtigt give over 300 hk hvis du skiftede til en større turbo og så chippede den ind efter det.



  • Rasmus S
    Rasmus S Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Svar: 2
    #27   8. maj 2008 ja det kan jeg godt men det koster nok 15000 oveni inden man ser sig om..
    jeg tror lige jeg laver min toppakning som er stået af...


Kommentér på:
Tuning på V70 2.5 Turbo 1998

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce