2.184 visninger
|
Oprettet:
Volvo 240 {{forumTopicSubject}}
Hey jeg kunne godt tænke mig at få lidt mere ud af min motor. Det er en B21A fra 83' kørt 135000km
Jeg kunne godt tænke mig at få lidt mere power ud af min motor, men ikke det helt vilde bare lidt
jan 2008
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 88
feb 2008
Følger: 74 Følgere: 73 Biler: 7 Emner: 83 Svar: 257
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 28 Biler: 4 Emner: 289 Svar: 1.050
på det ?
feb 2008
Følger: 74 Følgere: 73 Biler: 7 Emner: 83 Svar: 257
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 28 Biler: 4 Emner: 289 Svar: 1.050
feb 2008
Følger: 74 Følgere: 73 Biler: 7 Emner: 83 Svar: 257
Er det lovlig?
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 28 Biler: 4 Emner: 289 Svar: 1.050
feb 2008
Følger: 74 Følgere: 73 Biler: 7 Emner: 83 Svar: 257
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 28 Biler: 4 Emner: 289 Svar: 1.050
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
kan godt anbefale dobbelte karburatorer men bliver dyrt at kører med jeg kørte i snit 6,5-7 km/l men der skette fanme også noget
men du trækker fra de fleste..!!!
en anden nem ting er at få lettet sving hjulet..det giver lidt mere omdrejningsvillig motor..
du skulle have været hurtig mens jeg havde lidt grej tilsalg
syns manden er ikke dum..! der hvor jeg for synet bil vil jeg gætte på han syntes det er fedt..:)
feb 2008
Følger: 74 Følgere: 73 Biler: 7 Emner: 83 Svar: 257
feb 2008
Følger: 74 Følgere: 73 Biler: 7 Emner: 83 Svar: 257
Hvad gir banamanifold ca?
Hvad gir dobbelt weber ca?
Andre ting jeg kan gøre?
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
med de ting du nævner med kabs, knast, banan og sportsudstødning skulle den gerne lave ca 150hk på din B21A motor...
men det er en dyr løsning..
manifolde 2000 nyt
karburatore 3000 brugt
banan 2500 nyt
udstødning 2500 nyt
det er ca priser.. mange gange er det til at finde brugt.
og så skal du have en der kan justere pisset for dig
sports udstødning skal du have på i forbindelse med trimning af din motor her er mange hk at hente
det billigste du kan gøre for at få 150hk måske 180hk er at montere AT turbo kit på den men efter min mening røv kedeligt
det er langt billigere det er somme tider til at finde en komplet motor med turbo kittet på til 3000-4000kr men rigtig hurtig bil for du ALDRIG med det AT kit men der er det en fordel med større udstødning på denne også..
men for en anden motor gang kan man med foredel smide en billig standart knast i som K,D og V..
det vil uden tvivl give en anden måde at trække på sikkert ikke ret meget effekt men en sjovere bil og kører i...
har en D knast til at ligge vis det har din interesse...
feb 2008
Følger: 74 Følgere: 73 Biler: 7 Emner: 83 Svar: 257
jan 2008
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 88
feb 2008
Følger: 74 Følgere: 73 Biler: 7 Emner: 83 Svar: 257
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 28 Biler: 4 Emner: 289 Svar: 1.050
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
det er de mest effekttive
vis du tuner din motor skal du kigge efter dem hos kgtrimning eller nogen der minder om dem..:)
du skal tænke på vis du skal kører i din bil til dagligt at mange knastaksler som kgtrimning sælger gør motoren trækker lidt dårligere i bunden og kan virke sløv i bunden det gjorde den på min og det oven i købet en B23
feb 2008
Følger: 74 Følgere: 73 Biler: 7 Emner: 83 Svar: 257
feb 2008
Følger: 74 Følgere: 73 Biler: 7 Emner: 83 Svar: 257
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
ved lave omdrejninger det skyldes plant andet standart knasten..
men det er de andre også de har bare indsprøjtning
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
feb 2008
Følger: 74 Følgere: 73 Biler: 7 Emner: 83 Svar: 257
Ellers hvis jeeg har nogle spørgsmål skriver jeg lige
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
men man har lov selv og prøve lidt forskelligt
det er jo ikke nødvendigt vis ret dyrt det som jeg beskriver
få planet topstykket for lidt bedre kompression da den er lav på en B21. og en K knast og sports udstødning..
uden tuning!!
tændingen skal stilles så den lige præcis IKKE tændingsbanker..!!(så højt som overhovedet muligt)
stil platinerne så de åbner så meget som muligt uden den begynder at skyde. gerne lidt mere mellem rum en forskrevet..
giv den lidt mere og leve af ved hjælp af hæve nålen lidt i karburatoren
EGR skal drives af helvede til...!! forurener ikke for meget uden!
bagpotten der ligger på tværs bag skal byttes til en med lige gennem løb, det lavede jeg selv på min engang..her er der lidt at hente..da der er meget modstand i den potte..!!
det koster kun tid!!
optimal justering henter kan hente mange hk...
feb 2008
Følger: 74 Følgere: 73 Biler: 7 Emner: 83 Svar: 257
Jeg takker for alle jers svar og fif, hvis i har andre fif til sådan en god gammel klassiker såå kom endelig med det
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
så må den da også banke en smule ved høj belattning i lave omdrejninger...
feb 2008
Følger: 74 Følgere: 73 Biler: 7 Emner: 83 Svar: 257
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
feb 2008
Følger: 74 Følgere: 73 Biler: 7 Emner: 83 Svar: 257
Jeg spurgte min lærer idag ang. Det med at når jeg slukker bilen og tager nøglen ud kan motoren godt finde på engang imellem at kører en extra omgang uden tænding og hvis jeg sætter tænding til når motoren lige rykker en extra omgang når jeg har taget tænding fra så kan den finde på at springe i tomgang igen.
Spurgte ham ad hvad det kunne være: han svarede det kunne være for fed blanding eller for lidt bly i benzin eller forkert benzin, eller for lav tomgang.
Også det at det er en karburator den suger benzin og sprøjter extra ind.
feb 2008
Følger: 74 Følgere: 73 Biler: 7 Emner: 83 Svar: 257
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
det er ikke på grund af for fed blanding er jeg ret sikker på og det med bly er det slet ikke for den har aldrig skulle have bly benzin
for lav tom gang er heller ikke grunden man skal nok tænke på at motoren er lavet til at kører på 98
feb 2008
Følger: 74 Følgere: 73 Biler: 7 Emner: 83 Svar: 257
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
tændingen skal stilles efter hva oktan du kører på
98 kan man kører med meget høj tænding
og 92 skal den stå lavt..
det er jo efter tænding din bil laver ved ikke 100% hva der sker når den gør det men havde en jeg heller ikke rigtig kunne få til at lade vær..men det var særligt slemt når den havde fået seriøst prygl...:) (B230K) der skiftede jeg til platin tænding der var det lidt mindre
så det er nået med forbrændings temperaturen!!
feb 2008
Følger: 74 Følgere: 73 Biler: 7 Emner: 83 Svar: 257
Volvo 240
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside