1.566 visninger
|
Oprettet:
volvo b21et turbo ny turbo {{forumTopicSubject}}
hey skal have ny turbo til min volvo 240 den kører med en garett t0313 hvor den lavede 217 hk ved 1 bar. ønsker at hæve efekten lidt hvad kan anbefales hvis jeg skal have en anden
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.970
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
der for større turbo end originalt med den effekt du har, det gjorde volvo også selv i 80'erne.
der skulle være effekt at hente ved at sætte en større turbo på selv om lade trykket holdes ved 1 bar.
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
nov 2008
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 96
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
volvo solgte et kit i 80'erne der skulle gi 225hk og 340nm
bestående af : knast, turbo og kan ikke huske om den også fik anden indsug alla F motor
nov 2008
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 96
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
men med lidt modificeringer kan hjælpe men du henter nok ikke meget mer ud af den med den indsprøjtning der er på nu..
en anden ting syntes jeg det er synd at lave for meget om på den da der ikke er så mange originale 240 turbo modeller så det gør noget..
nov 2008
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 96
nov 2008
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 96
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
vis du hæver lade trykket kan du få problemer med din indsprøjtning..
der er nogle der sætter en ekstra koldstart dyse på til når den lader over 1 bar for at made den med en ekstra gang benzin..
du kan kører med 1,3 bar i hvert fald..nok også mere vis stemplerne er af samme kvalitet som de originale eller bedre..
men det du for en større turbo på er det hel sikkert ikke nødvendigt med så meget lade tryk.. jeg ville være lidt forsigtig med at hæve det for meget..
den større turbo levere mere luft ved samme lade tryk en den lille originale
til det gruppe A kit jeg har beskrevet var effekten opnået ved 1,05 bar.
du kan også få problemer med den originale intercooler. samt vis du for den større turbo på og tilskuds dyse og hævet ladetryk kommer du hurtigt op på et meget højt drejning moment og det KAN gå ud over din gearkasse..
vis den laver 340nm nu kommer du hurtigt på 350 - 360nm
der vil formentlig også være lidt mere tøven
nov 2008
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 96
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.970
volvo b21et turbo ny turbo
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside