{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
642 visninger | Oprettet:

Skifte udstødsningsmanifold pakninger {{forumTopicSubject}}

Nogen der har prøvet at skifte udstødningsmanifold pakninger på en golf 1 1,6 fra 1985?

Umiddelbart lyder det jo simpelt nok, men jeg synes det kniber lidt med at komme til møtrikkerne da det hele sidder bag på motoren.

Er det blot at løsne møtrikkerne og så fiske pakningerne ud mellem motorblok og manifold og sætte de nye i?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skifte udstødsningsmanifold pakninger
  • #1   5. apr 2009 Jeg har lige været der.
    I skal have indsugningsmanifolden af... ja det er røv nederen, men man kan ikke komme til den sidste møtrik og udst manifolden sidder med pindbolte så forrøret skal også af, held og lykke med de lorte klemmer.

    Det er en lang nederen operation.

    Det kan betale sig at købe umbraco toppe i den lange model til top nøglen det gør det lidt nemmere


  • #2   5. apr 2009 jeg har også været der men er heldigvis ovre det, det er bare noget rigtig pis, for der er bare ikke det der ligner plads bagpå sådan en motor, men den med umbaco nøgler er helt sikkert en god invistering.

  • #3   6. apr 2009 Hvad er det for nogle klemmer der bliver nævnt?
    Og hvis de skal af, hvor får man så fat i det værktøj?


  • #4   6. apr 2009 Der sidder 2 stål klemmer på udstødningsmanifolden til at holde forrøret fast, det er nogle kamp lorte klemmer #¤%&/ nok det mest idiotiske der er opfundet. De kræver at man er opfindsom eller har det rigtige værktøj.
    Personligt er jeg bare opfindsom.


  • #5   6. apr 2009 Er det egentlig noget man kan skifte uden lift?

    Har ikke selv adgang til en lift så den bliver nok bare klodset op og så må jeg tage kampen smiley


  • #6   7. apr 2009 Jeg har lige skåret en karmskrue til (Man kan bruge næsten hvad som helst), og så udvider jeg fjederne i skruestikket - mit skruestik har nemlig to skarpe kanter så jeg kan trække fjederen ud, og ind med skruen for at holde den udspændt. Op med fjederen og så skal man lige tricke skruen ud. Mener jeg plejer at små den ind med manifolden for at få den ud igen, ellers prøv dig frem.

  • #7   22. apr 2009 Jeg får hjælp af en som er mekaniker så jeg håber det lykkedes.
    Men det er jo en ældre motor og boltene er godt rustne, hvad hvis bolten eller skruen knækker?
    Og hvad størrelse er møtrikkerne så der kunne komme nye på?


  • #8   22. apr 2009 Det er M8 møtrikker så det er helt standard, dem der sidder på skal sikkert skrues af med en 12mm top de er af en eller anden grund mindre end normalt som er 13mm top.
    Hvis du kører ned til den lokale Au2partner så køber du nogle møtrikker til udstødnings manifolden i M8 så får du dem kobber legeret, de ruster ikke så hurtigt.


  • #9   22. apr 2009 Super og mange tak

Kommentér på:
Skifte udstødsningsmanifold pakninger

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce