{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
663 visninger | Oprettet:

Motor problemer! hjælp {{forumTopicSubject}}

Min g2 fra 90 laver store problemer. Den soder helt vildt. sprøjter olie ud af
udstødningen.Røgen er vildt sort. Den lugter rigtigt meget af benzin. Og den
bruger helt vildt meget. Den kører af helvedes til. Specielt når den er kold.
Den hakker og trækker slet ikke optimalt. Og nogle gange er den ved at gå ud.

CO2 tallet er blevet tjekket og er helt oppe på 8, et eller andet. Jeg har fået
skiftet karburator. (dog med en brugt) Men det har ikke løst problemet.

Nogle der ved hvad mit problem kunne være?

Det ville være dejligt med nogle svar. for jeg har døjet med problemet i lang
lang tid.

Og hvor i KBH ligger der en mekker der evt kan kigge på problemet uden at lave chop suey ud af min tegnebog?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motor problemer! hjælp
  • #1   13. mar 2007 er det monopoint insprøjt der sidder på den???

  • #2   13. mar 2007 Ja det er det?

  • #3   13. mar 2007 så er jeg næsten sikker på at du skal have ny lampda på.... altså den der sidder i udstødningen... den måler udstødnings gassen, og justere benzin blandingen derefter, og hvis den er gået, så går den på nødprogram, og køre af helved til.. smiley

  • #4   13. mar 2007 lampda=lambdasonde smiley

  • #5   13. mar 2007 Satans yngel. hvorfor er du så sikker på at der skal en ny motor på? og ikke bare en ordenlig mekanikker?

    Okey altså den er ikke engang et halvt år gammel den lambda sonde. kan det virkelig være den der skaber alle problemerne?

    Ikke karburator? toppakning? topstykke? eller hvad ved jeg


  • #6   13. mar 2007 Den er købt helt ny i refi autodele...

    Satans yngel. er det bare motoren der er helt færdig? kan man virkelig ikke lave det?


  • #7   13. mar 2007 tror nu du skulle tage og prøve at skifte den lambdasonde, selvom den ikke er så gammel, da de ting du beskriver, er de ting som den gør når den er gået.. smiley og den koster jo heller ikke en bondegård, evt køb den ved vw, så den er original..

  • #8   13. mar 2007 har aldrig sagt en en bmw og golf2 motor er ens.. ved bare at det tit er tegn på at lambdasonden er færdig på en golf2'er smiley

  • #9   13. mar 2007 Nej det er bare kommet lige pludselig... okey så må jeg få tjekket den... måske er den røget sig en tur... nogle der kender en mekker i kbh området som kan skifte sådan en for en billig mønt?

  • #10   13. mar 2007 og som kim b siger hvorfor rode sig ud i unødvendigt arbejde, hvis man kan undgå..

  • #11   13. mar 2007 ja det er rigtigt nok... det kan jo også være ham der har sat den på ikke har lavet sit arbejde godt nok... jeg må finde en mand som kan det pis...

  • #12   13. mar 2007 Satans yngel... Jeg får sku lige tjekket den sonde... og hvis ik det er den kan jeg da overveje en ny motor... Men jeg har haft den til mekker. Bare en dårlig en af slagsen. Og de skiftede karburatoren for mente at det var der den var gal. Men det mener i ikke vel?

    Og det kan heller ikke være toppakning?


  • #13   13. mar 2007 tror ikke det er toppakningen medmindre den bruger vand eller olie, eller der er bobbler i vanbeholderen.. smiley og karburatoren tror jeg ikke vil gøre det på den måde... heller nu mest til lambdasonden... tror nu ikke det er hele motoren, sys det lyder lidt vildt, hvis det er bare lige pludselig det er kommet.. men siger heller ikke jeg har ret, men bare hvad det er JEG tror det er.... smiley

  • #14   13. mar 2007 for pokker da... det er bare noget røv... skide irriterende...
    Kan man egentlig bare smide en gti motor over i? eller skal man også lave alt muligt andet ved den ?


  • #15   13. mar 2007 Casper N okey helt sikkert... det er rart at høre folks meninger... jeg må få tjekket den satan...

  • #16   13. mar 2007 Okey nice nok... kan man bare smide sådan en i uden at andre dele på bilen også skal skiftes?

  • #17   13. mar 2007 der skal skiftes ledningsnet og benzinpumper og sårn lidt... men det er nu ikke noget vildt..

  • #18   13. mar 2007 he he okey... så er det ikke helt lige til... jep jep men tak for svarene gutter!

  • #19   13. mar 2007 en brugt GTI motor koster nu ikke det helt vilde, mellem 1000kr- 2500kr, så det kan næsten ikke betale sig at koste ret meget på den gamle motor

  • #20   14. mar 2007 Morten damn min har også gået deromkring... Altså min holder sig i tomgang men den kører meget op og ned. Man skal give go gas når man skal accelerere ellers ryger den helt ned og er ved at gå ud eller går ud... Har du forhørt dig lidt hos forskellige folk?

  • #21   14. mar 2007 morten er din også med monopoint indsprøjtning??? hvis ikke kan det nemt være noget HELT andet..

  • #22   15. mar 2007 Jeg har snakket med en mekanikker og han mener ikke at det er lambda sonden fordi han målte CO2 til 8,0+ han sagde at hans måling ville have sagt at det var lambasonden hvis det var den.

    Men han ville mene at det er karburator.

    Men har også hørt noget med benzinfilteret også kan gøe sådan noget her....


  • #23   15. mar 2007 Har også snakket med en kammerat som har snakket med sin mekanikker om problemet. han mener at det kunne være topstykket eller toppakningen den var gal med. Han mener ikke at det er karburator da der kommer olie ud af udstødningen. og det har ikke så meget at gøre med karburator...

  • #24   15. mar 2007 Kunne sagtens være en oiliering ved et stempel der er gået eller osse en ventilløfter pakning... Hvis der er sådan nogen... Ellers ville der vel ikke komme olie ud... Prøv og check om der er underkompression...

  • #25   16. mar 2007 Hra været til ny mekker idag. Han er helt sikker på at det er topstykket den er gal med. Noget med de der gummiringe ved stemplerne der er færdige.

    Så skal enten have en ny motor eller renoveret topstykket... Totalt fucked....


  • #26   16. mar 2007 Altså jeg kender en som kender en som har fået lavet meget et sted. Og han kan vist få det til 2500... men så er der også lige afmonteringen og påmonteringen... Så måske køber jeg bare en ny brugt motor. kan ikke rigtigt finde ud af det...

    Men hvis nu man køber en ny brugt. har man reservedele. Men man skal dog finde en som ikke har kørt så langt. så jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre pt.


  • #27   16. mar 2007 Morten sprøjter din også olie ud af udstødningen og bruger en helvedes masse benz?

  • #28   16. mar 2007 Men de 2500,- er vist rigtigt billigt og det er kun fordi ham der er blevet lidt "gode venner" med ham der renoverer fordi han har fået lavet så meget der.

  • #29   16. mar 2007 Har lige snakket lidt igen... Det bliver en ny motor. fordi jeg ikke kan vide om det der sidder under topstykket også er ødelagt. Og så bliver det jo en større proces at få tjekket det igennem. eller at få også at få skiftet det når det nye topstykke er kommet på...

  • #30   16. mar 2007 Ja okey. Men det kunne jo godt lyde lidt som det problem jeg har.

    Okey ja du kan jo prøve at få det lavet... Men jeg tror dog ikke at det er det der er problemet...


  • #31   17. mar 2007 ja det var din satan... Men jeg har aldrig afvist det. Jeg har bare ville høre lidt omkring... For man kan ikke altid regne med hvad folk siger herinde... Så det er meget godt at høre forskellige folks meninger...

  • #32   17. mar 2007 jamen du er sprød nok... for du havde jo ret smiley

  • #33   19. mar 2007 Så har jeg fået skiftet motoren. og nu kører den bare som en drøm...

    Morten hvad med din?


  • #34   21. mar 2007 Jeg har bare købt en 1.8 som jeg havde i før også...
    Men det er en fin motor og topstykket er også blevet renoveret på den... Jeg gav 4500,- med montering og olieskift,motorvask og fik en anden gearkasse med også.

    Ja karburator kan også gøre det. men det var ikke tilfældet på min. Jeg fik skiftet den. men det hjalp ikke.

    Jeg synes du skal køre til en mekker du ved har forstand på sådan noget.... og få tjekket det.


Kommentér på:
Motor problemer! hjælp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce