{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.645 visninger | Oprettet:

subwoofer {{forumTopicSubject}}

er der nogen derude der har nogen forslag til en rigtig god 12" subwoofer?

har selv nu en renegade rxv1200 i et lukket kabinet, og synes egentlig den gør det hæderligt.
men er også sikker på det kan gøres bedre.

mine ønsker er en mere kontroleret men også dybere bas, og så må den da også gerne kunne levere et højere lydtryk smiley

min forstærker er en phoenix gold zx475ti, så jeg er ret sikker på jeg har masser af kræfter til en voldsommere sub.

jeres forslag må også meget gerne være i brugt kategorien, da pengene desværre ikke er det jeg har mest af.

mvh dennis j.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  subwoofer
  • #1   20. aug 2013 pris ?

b2 audio har lavet en del gode subs efterhånden

• #2   20. aug 2013 JL audio så går du ikke galt smiley

• #4   20. aug 2013 ca 1500 kr, hvis man ellers kan få noget godt til den pris.

• #5   20. aug 2013 Dennis J

Hvis du har renegade nu vil du kun kunne blive positivt overrasket over hvor anderledes lyden bliver med en kvalitets subwoofer...

B2 Audio har ingen dansk forhandler desværre ellers laver de fine ting med til 1500 kr får du altså Meget subwoofer for pengene... f.eks.: http://www.hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/89/Language/da-DK/CatID/63/Gladen_RS_12_basenhed.aspx
    Meget vellydende... og kan komme op og spille højere end de fleste andre i denne prisklasse...

Eller: http://www.hilmars-audio.dk/shop/atomic-en12d-2x4-4930p.html
    Den er på tilbud lige nu til en vanvittig lav pris for denne ægte amerikanske Subwoofer...

eller: http://www.hilmars-audio.dk/shop/re-audio-sr-3503p.html

Re audio laver også rigtig gode produkter...

Nu skriver du ellers meget fint: "min forstærker er en phoenix gold zx475ti, så jeg er ret sikker på jeg har masser af kræfter til en voldsommere sub." Men lad os lige være realistiske.... 250 watt rms i 4 ohm borkoblet er altså ikke "Masser af kræfter"... Det er nærmere En lille smule effekt... For bemærk lige at f.eks. de subwoofere jeg lige har forslået, alle kan tage mere effekt end din forstærker kan levere... Godt nok lavede PG fine produkter... men de var ikke mirakelmagere...

• #6   20. aug 2013 til cody.

det kan godt være det er en lille amp. men den er noget kraftigere end jeg har været vant til, så jeg troede at den var en vild en smiley
    du skriver om mærket Re, er det en forkortelse eller hedder de det. kunne ikke lige finde noget om den.
    af de mærker der er blevet nævnt, er der et der er at foretrække, hvis man skulle lede efter brugt. tænker om der er nogen der holder bedre end andre mærker?

har størrelsen på magneten noget at sige for en sub?

• #7   20. aug 2013 hvad med mærker som:
    earthquake
    subzero
    gtx
    audio system
    cervin vega
    boston

er det mærker der er noget værd, eller skal jeg koncentrere mig om de mærker i har skrevet??

• #8   20. aug 2013 Audiosystem er fornuftigt, Boston er udgået, men synes bestemt du skulle lytte til Cody... Kan specielt anbefale den Atomic sub... Absurt billigt, og de gør det ret så godt...

• #9   20. aug 2013 hvis jeg så skal koncentrere mig om de tre som cody anbefaler og ikke kigger på prisen.
    hvilken en er så den bedste?

mvh. dennis j.

• #10   20. aug 2013 Følger lige med her smiley

• #11   20. aug 2013 Personligt har jeg ikke hørt Gladen enheden, men med de ord de får med på vejen er den bestemt værd at tage en lytter på... Dog for en pris på latterlige 597,- for en atomic enhed, (Måske en betydelig mindre serie, men de gør det ret fornuftigt) ville den os være et kig værdig... Du må selv ud og gøre lidt af arbejdet med at lytte...

• #12   20. aug 2013 Jeg har lyttet til 2 12" RS enheder i portet kabinet... Og jeg synes de spiller rigtig fedt.. God lyd, samt en ret god bund... Da jeg stod ved siden af kabinettet rystede mine bukser på grund af trykket... smiley

• #13   20. aug 2013 Dennis J

Hurtige svar: ja størrelsen på magneten har noget at sige... Men ikke for lydkvaliteten... Større magnet betyder meget ofte at enheden tåler mange flere watt og kræver mange flere for at spille godt...

"hvad med mærker som:
    earthquake = Er begyndt at lave nogle gode forstærkere igen... deres subs er dog primært til lydtryk...
    subzero? Det er en enhed fra Earthquake
    gtx = Ren SPL enhed... men den gamle version der hed Boxter var faktisk bedre... Bør på ingen måde bruges til at spille musik med...
    audio system = Det er faktisk Gladen der laver de rigtige Audio System enheder... Der findes 2 mærker der hedder Audio System... Kun den ene har tilknytning til Gladen... Det andet er kopivarer der sælges af Henning Gladens gamle partner...
    cervin vega = var fantastisk i 90'erne... de nyeste versioner af deres subwoofere er ikke direkte dårlige... men de har lang vej endnu før de opnår samme status de havde i 90'erne...
    boston = De laver ikke bilstereo mere... "

hvilken enhed er bedst? Tja bedst til prisen må være Atomic enheden... 600 kr er usandsynligt billigt for den enhed.... der får du massere af punch for pengene... (Men en lidt større forstærker vil ikke skade... )

Skulle jeg vælge ville jeg helst have Gladen enheden... Den er lydmæssigt god. og giver samtidig et meget fint tryk... men til prisen er Atomic enheden bedst... set i forhold til tilbudsprisen altså...

Men uanset hvad... Din Phoenix Gold forstærker er meget fin men den har ikke nær så mange kræfter som du tror... Dog vil den sagtens kunne bruges som en start... bare husk at du kun kan tilslutte en subwoofer med enkelt 4 ohms spole eller dobbelt 2 ohms...

• #14   21. aug 2013 det var en rigtig fed uddybning af de forskellige ting der cody:-)

du skriver "bare husk at du kun kan tilslutte en subwoofer med enkelt 4 ohms spole eller dobbelt 2 ohms... "
    den atomic enhed du anbefaler hedder sådan her "ATOMIC EN12D 2x4 ohm", kan jeg så ikke bruge når den hedder 2x4 ohm?

mvh. dennis j.

• #15   21. aug 2013 hvis du er interesseret i b2 kan du skrive til bh@b2-audio.com ellers kan den RE audio virkelig anbefales herfra, de spiller rigtig godt.

• #16   21. aug 2013 så fandt jeg en løsning.

har prøvet at bestille den atomic sub der var på tilbud. det lød som et godt bud.

snakkede med en meget venlig mand hos hillmars auto. han mente man lige skulle spille lidt roligt de første par timer før enheden er klar til at vise hvad den kan.
    er i enige i det, eller har i andre forslag til hvordan man spiller sådan en basse til?

mvh. dennis j.

• #17   21. aug 2013 Tja... han mener den skal spilles til før man lukker helt op for forstærkeren?

Jeg er ikke helt enig... Og Dog... Det er rigtigt at en subwoofer skal spilles til før den lyder godt... Men det er almindelig kendt at vil man høre hvor højt en enhed virkelig kan spille skal den have fuld knald fra start af... (Dog ikke ret længe... ) jo længere tid en subwoofer har spillet jo mere taber den i lydtryk... Men den kommer til at lyde bedre...

Men ja til den forstærker du har lige nu så kan du Ikke bruge den Atomic enhed.. Den vil trække forstærkeren ned i 2 ohm hvor den ikke er stabil...

• #18   22. aug 2013 så man anbefalede en sub der ikke passede så godt til hans forstærker, ej hvor fedt smiley

• #19   22. aug 2013 Audiobahn lavede nogle ret vilde subs, inden de gik konkurs, se efter sådan en. Du bliver ikke skuffet, og det er ikke de dyreste subs der er lavet smiley

• #20   22. aug 2013 ja nu har jo desværre fået købt den anden, men håber da at det går alligevel.

hvad er det værste der kan ske ved at den bliver trukker ned i 2 ohm?

eller rettere hvilke ting kan der ske?

skal jo lige overveje om jeg skal lade handlen gå tilbage.

• #21   22. aug 2013 forstærkeren vil brænde af hvis den ikke er bygget til det.

• #22   22. aug 2013 jeg har disse oplysninger på min forstærker.

ifølge sælgeren fra hillmars-auto skulle den kunne spille med den sub.

han snakkede om at den skulle kunne gå ned i 2 ohm når den hedder 2x4 ohm (forstår ikke hvorfor), men der står et sted i angivelserne "Minimum Speaker Load, Bridged 2 ohms"
    betyder det så ikke at den kan bruge denne enhed, eller hvad mener i?

phoenix gold ZX475Ti
    Into 4 ohms Stereo @ 12.5 Vdc (IASCA/USAC) 18 x 4
    Into 4 ohms Stereo @ 14.4 Vdc 75 x 4
    Into 2 ohms Stereo @ 14.4 Vdc 150 x 4
    Into 4 ohms Bridged @ 14.4 Vdc 250 x 2
    Minimum Speaker Load, Bridged 2 ohms
    Minimum Speaker Load, Stereo 1 ohm
    Recommended Fuse Size, Stereo 4 ohms / Stereo 2 ohms / Bridged 60 / 80 / 80 amp
    Continuous Current Draw @ Full Power * 60 amps
    Peak Current Draw @ Full Power ** 85 amps
    Dimensions, Chassis (inches) 15.00 L x 9.00 W x 2.25 H
    Dimensions, Overall (inches) 16.00 L x 10.00 W x 2.25 H
    Total Harmonic Distortion < 0.02 %
    Signal to Noise Ratio (A-weighted) > 100 dB
    Frequency Response +/- 1 dB, 20 Hz to 20 kHz
    Bass Boost 0 to +18 dB @ 45 Hz
    Crossover Frequency Range 40 Hz to 8 kHz
    Crossover Slope 24 dB per octave
    Input Sensitivity 200 millivolts to 6 volts
    Input Impedance > 30 kohms
    Input Voltage Range 0.2 volts to 6 volts
    Power Supply Operating Range 10.5 Vdc to 15.5 Vdc
    Typical current draw at idle < 3 amps

mvh. dennis j.

• #23   22. aug 2013 ja ok så burde der ikke umidelbart være et problem, hvis du paralel forbinder spolerne på subwooferen så vil den samlede impedans være 2 ohm.

• #24   22. aug 2013 en undskyldning smiley

det er selvfølgelig ikke hillmars-auto jeg har handlet med, men hillmars-audio.

en væsentlig forskel smiley

mvh. dennis j.

• #25   22. aug 2013 til lars k.

hvad vil det sige at paralel forbinde polerne.

jeg har modtaget subben, og der sidder 1 + og 1 - terminal på den.

på min forstærker kan jeg så brokoble den imellem de 2 rear udgange.

er der en anden måde at gøre det på?

mvh. dennis j.

• #26   22. aug 2013 Mikkel P

Audiobahn lavede nogle fede subs? Hmmm Prøv lige at overvej hvorfor de gik konkurs? smiley

• #27   22. aug 2013 Lars K

Efter granskning af de komplette specs som vi først nu har fået så har jeg ikke anbefalet en subwoofer han ikke kunne bruge... Så var man lidt hurtig med at spille smart?

• #28   22. aug 2013 Hvis der kun er 1 plus og 1 minus... Så er den ikke dobbelt spolet og den er kun 4 ohms... = Plus til plus og minus til minus så skulle det fungere... Og nej at brokoble den mellem de 2 rear udgange er den rigtige måde at gøre det på...

• #29   22. aug 2013 har lige kigget ordentlig efter, og den har 4 terminaler. my bad!!!

hvordan paralel forbinder jeg dem så?

har jo kun 2 terminaler udvendig på mit kabinet.

mvh. dennis j.

• #30   22. aug 2013 Plus til plus og minus til minus... paralelforbinding er så simpelt...og så kan 1 terminal ofte godt tage 2 ledninger... smiley Så Det er bare plus på subwoofer... Begge plus... og begge minus ned til forstærkerens tilsvarende... ofte har du jo sådan noget her i kabinettet: http://www.hilmars-audio.dk/shop/monacor-st-960gm-4802p.html Så er det bare at samle ledningerne i kabinettet rigtigt og så bare trække fra plus til plus og minus til minus uden for kabinettet...

• #31   22. aug 2013 Det vil sige, at jeg tager en ledning fra en + til den næste + på enheden og så derfra til plus på kabinettets terminal og så videre derfra til forstærkeren, og det samme med - Ledningerne, Er det rigtigt forstået?

Ydermere mener du så at jeg skal føre 2 ledninger imellem hver terminal for at øge lednings kvadraten?

• #32   22. aug 2013 "Det vil sige, at jeg tager en ledning fra en + til den næste + på enheden og så derfra til plus på kabinettets terminal og så videre derfra til forstærkeren, og det samme med - Ledningerne, Er det rigtigt forstået?"
    Ja sådan kan du sagtens gøre...

"Ydermere mener du så at jeg skal føre 2 ledninger imellem hver terminal for at øge lednings kvadraten? "
    Naj var overhovedet ikke det jeg mente... det er bare endnu en mulighed for hvordan du gør... altså sætter kablet fra terminalerne direkte til forstærker... Og til sidst tager plus fra den ene spole til kabinettets terminal... det samme med den anden plus.... Og samme operation bare på minus siden... og fra kabinettets terminal har du så kun brug for et kabel til forstærker... Det er bare endnu en måde at gøre det på...

• #33   22. aug 2013 Okay, det vil jeg prøve.

Jeg takker mange gange for al den hjælp i har givet mig.

Det er fedt der findes sådanne forums hvor man kan hjælpe hinanden smiley

Mvh. Dennis j.

• #34   23. aug 2013 Cody . - har info ikke været der fra starten af ? de står da i OP, men ja det var nu også mest din egen kommentar der fik mig til at tro det smiley

• #35   23. aug 2013 Ikke for at forvirre... Men i mine øjne ser det ud til at hans forstærker godt kan komme i 2 ohm brokoblet... Der står da I hvert fald "Minimum Speaker Load, Bridged 2 ohms" i specs...

• #36   23. aug 2013 Frederik A. H - er det ikke også det vi skriver ? smiley

• #37   23. aug 2013 Så er spørgsmålet bar hvor meget den levere ved det ohmtal smiley men det skal nu sagtens kunne lade sig gøre...

• #38   24. aug 2013 Lars K

Nej de info fik vi ikke før efter jeg havde skrevet... Det er ikke mit job at finde komplet info om folks ting... vil folk have ordentlig hjælp må de sgu komme med ordentlige info... så simpelt er det...

• #39   26. aug 2013 lige et par ekstra ??

en god måde at justere et anlæg ind på?
    (en form for tommerfinger regel man skal følge)

ligeledes, skal en ny subwoofer enhed spilles til inden den spiller optimalt, eller burde den bare være klar med det samme?

håber i kan hjælpe mig igen!!

mvh. dennis j.

• #40   26. aug 2013 Der findes ikke en tommelfingerregel for at indstille... Og dog... Få en der ved noget om det til det... smiley Fordi ellers bliver det en meget forvirrende forklaring du får på skrift... 75% op på volumen, bassboost off, osv osv... Nogle mener man bør dele subwooferen helt oppe ved 120 hz... andre helt nede 40 hz... osv osv..

En ny subwoofer er klar til brug med det sammen sådan set.... Og dog... For lydtryk er den klar med det samme... (En subwoofer spiller altid højest når den er helt ny og frisk) Men den lyder ofte ad røven til indtil den er spillet til... dvs. indtil den sammenlagt har spillet små 100 timer... Såeh Lydtryk = Med det samme.... Lydkvalitet = Efter 100 timer

• #41   26. aug 2013 det lyder super med subben, for jeg var i tvivl om det var en skidt sub jeg havde købt, for den lyder ikke helt go endnu, men det skal nok komme.

mhst. forstærkeren må jeg jo prøve mig frem, da jeg ikke kender nogen der ved noget om det.

mvh. dennis j.

• #42   26. aug 2013 Du er velkommen til at komme ned og få indstillet hvis det er...

• #43   27. aug 2013 okay, det lyder spændende.

hvor henne i landet er det?

mvh. dennis j.

• #44   27. aug 2013 Jeg bor tæt ved slagelse...

• #45   3. sep 2013 hej igen cody.

undskyld den lange svar tid.

har lige været igennem noget operation, og kan ikke køre bil det næste stykke tid, men vil meget gerne tage imod dit tilbud om at indstille det for mig, når det bliver bedre med mig, hvis jeg stadig synes det mangler indstilling.

mvh. dennis j.

• #46   3. sep 2013 Du skal være velkommen... God bedring... alt afhængig af hvor langt væk du bor kunne jeg køre til dig hvis det var... Men sørg nu for at komme til hægterne, så ser vi på det. smiley

• #47   3. sep 2013 det lyder godt. tak for det.

jeg bor ved ringsted, så det er en oerkommen tur, men skal lige lidt til hægterne smiley

mvh. dennis j.

Kommentér på:
subwoofer

Annonce