1.824 visninger
|
Oprettet:
Pioneer DEH-80PRS VS ALPINE CDA-137BTI {{forumTopicSubject}}
Hvilken er bedst ? fordele og ulemper
nov 2005
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 49 Svar: 3.258
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 35
Overvejer den selv rigtig meget, når det bliver tid til at skifte ud
jul 2007
Følger: 28 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 178 Svar: 2.433
jul 2007
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
BT Streaming-
håndfrie telefoni.
usb. aux 3 lineie udgange og brugervenlig. syntes pioneer er lidt flad i lyden og kvaliten er faldet. Hvis en HU kommer med loud on og seting på powerfull standart så det ikke længer fokus på SQ.
men prøv den og giv feed back
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 35
Pioneer'en har også BT streaming, håndfri telefoni, usb indgange bagpå samt 3 sæt phono udgange.
Og hvis ikke indbygget DSP er at ligge fokus på SQ, hvad er så?
jul 2007
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
kan kun sige min mening .syntes pioneer´s kvalitet og lydkvalitet er dalende. har haft P88RS2. den blev jeg træt af efter 14dage. syntes generelt ikke pioneers featers fungere særlig godt. eks min gamle (kan ikke huske modellen) med bt og usb. den ville kun spille 50% af hvad usb´en havde og bt delen fungerede rigtig skidt.
har selv en clarion 788 liggende men der er min JVC der kommer i bilen da dens fungtioner fungere super godt. og har alt
2stk.usb (en foran en bag på.)
BT. med håndfrietelefoni og streaming. playlisten skal slåes til fra telefonen men skifte nummer ogs kan du via hu´en. ligesom du kan bruge huen til at bladre i telefonnumre.
3linie udgange.
AUX indgang.
individuel indstillign af display farve.
rigtig god lyd (set i forhold til R88RSII og min 788´er)
CD/mp3. selvfølgelig. og du kan styre rundt i mapper på usb delen (fungere ikke helt så godt som på 788´eren)...
men Tim R
meld endelig tilbage med hvad du syntes... for jeg har ikke en fysisk erfaring med 80PRS´eren.
jul 2007
Lyd-delen er faktisk også ret go, den har en fin og lækker lyd, men den er lidt mørk i lyden. Den mangler lidt i det øvre område, diskanten er på ingen måde skrigende. Du har både parametrisk eq og en geometrisk eq. Den parametriske eq har jeg dig ingen forstand på, men det lønner sig at lege med den. Den geometriske eq er i 7 bånd og lige ud af landevejen og let at få et godt resultet på. Den har mange fede funktioner.
Du kan indstille lyden forskelligt alt efter om du afspiller cd, usb, tuner eller bt audio.
Den har en indbygget media expander der virker ok med budget eller mellemklasse anlæg, men hifi er den del dog ikke go til.
Den afspiller dog næsten alt du stopper i den uden problemer og cd-afspilleren tager også ridsede cder uden problemer.
Pioneer DEH-80PRS VS ALPINE CDA-137BTI