2.103 visninger
|
Oprettet:
Effektforstærker {{forumTopicSubject}}
Godaften De Herrer!
http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bilradio/Forstarker/Digital-minieffektforstarker-24766/
Jeg skal have bygget anlæg, og der skal jeg gerne have en sparsomlig all-around forstærker. Umiddelbart, så er den fra overstående rigtig god..
Men for mig ligner det, at den kun er til bass-enheder, grundet dens frekvensområde.. men tager jeg fejl?
Jeg er i tvivl, da der på intet tidspunkt står noget om, at den kun er til bass-enheder. Og at der i dokumentet står, at den kan stilles til mellem- og højfrekvens.
Med Venlig Hilsen
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 131 Svar: 908
jul 2004
Følgere: 121 Biler: 2 Emner: 102 Svar: 3.157
http://autohifi.dk/index.php?route=product/product&path=61_84&product_id=668
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
jan 2011
mar 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
Det drejer sig ikke om, at jeg skal vise drengene nede på Shell hvad mit anlæg kan. Jeg vil bare gerne have lidt info på hvad I får ud af linkets information.
Jeg skal egentligt bare have installeret et anlæg i min båd - og der ville det være fint med en klasse D forstærker, som ikke bruger særlig meget strøm, og til-og-med leverer 400W.
Den, fra linket, siger, at den har et frekvensområde mellem: 10 Hz -420 Hz - og derved (umiddelbart) kun understøtter lavfrekvenslyde.
Men, i manualen, der kan downloades, står der at man kan stille den til FULL-FLATT, og derved kan dække både høj- og lavfrekvenser.
Det giver bare ikke mening for mig...?
jun 2009
High pass overgangsfrekvens: 32 Hz–320 Hz
Det betyder at sætter du forstærkeren til low pass vil den skære alt væk Over den skæringsfrekvens du sætter den til og Sætter du den til højpass, Så skærer den alt UNDER frekvensen.... Den har variabel filter... og når de skriver 40-320 hz betyder det altså at man kan indstille i det omr¨de hvor den skal skære... Ikke hvilke frekvenser den skal gengive...
Og lad være med at spilde penge på den biltema forstærker... Kvalitet har intet at gøre med om man skal vise det frem for drengene på tanken... Det er pisse irriterende at se folk vræle om at de bare vil have noget billigt fordi de ikke skal vise sig på tanken, og ikke skal spille højt osv... Jamen skal det lyde godt, Så skal kvaliteten fanme også være højere... Det har intet med hvor højt du vil kunne spille at gøre... det har noget at gøre med om det skal være til at holde ud at lytte til...
mar 2014
Typisk for forstærkere, så står der bare at de har et frekvensområde på: 10Hz~50KHz, hvor denne kun har: 10 Hz -420 Hz.
Betyder det, at den kun behandler dybefrekvenser, og derved kun subwoofere, eksempelvis?
maj 2013
Følger: 26 Følgere: 25 Emner: 5 Svar: 196
Nu har længden og i det hele taget udformningen ikke så meget at gøre med hvad der kommer ud af at smide et linie-signal i røven af en forstærker, For i så fald så har Taramp's da gjort i nælderne da de pressede 20.2kW på 73 cm
maj 2013
Så hellere brugt hvis det ikke skal blive for pepperet... Hehe
jan 2011
mar 2014
Men kan du svare mig på mit spørgsmål? Hvad betyder det, når der står den har et frekvensområde på 10 Hz -420 Hz.?
jan 2011
jun 2009
det betyder at man har lavet et stykke affald som ikke kan bruges til noget, med ligegyldige indstillinger man ikke har brug for da den slet ikke kan gengive andet en Bass... Men hvordan kan man overhovedet overveje at købe bilstereo i biltema???
mar 2014
Jeg har forstået din skepsis, og jeg kan også fornemme det generelle had til biltema her på siden.. ;D .
Jeg har før købt en klasse D digitalforstærker, da jeg skulle lave et transportabelt anlæg til Roskilde. Anlægget kunne spille med 2 stks. 8" enheder i en uge, og brugte mindre end ét golfvognsbatteri. Lydkvaliteten var ikke den samme som jeg har herhjemme, men det var ubeklageligt!
Denne forstærker bestilte jeg hjem fra Kina for 500-600 kr. inkl. fragt, og told.
Men jeg er glad for, at du lige kunne bekræfte min tvivl i forhold til forstærkeren fra biltema. Jeg må lede på DBA, eller finde en i Kina igen.
jun 2009
maj 2013
jun 2009
jo kun fordi det kunne være sjovt... Satme ikke fordi det ville lyde godt da...
maj 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
Jeg har ikke ikke hørt denne forstærker og er selv intr. Jeg har dog læst tråden og det virker ikke som om nogen af dem der besvarer ved noget om forstærkere udfra deres indlæg.
1: Der loves ikke 900 watt men 2x100w rms i 4 ohm ved 0.1% forvrængning hvilket er en meget gængs opgivelse og dermed rimelig brugbar til at sammenligne med andre mærker/modeller.
2: Der er ingen grund til at man ikke skulle kunne lave en vellydende 2x100watter og sælge den for 800.
3: Biltema behøver ikke være dårligt. Generelt får man meget for pengene hos dem. Noget af det er simpelthen for ringe men vi ved ikke om det gælder for denne forstærker.
4: Forstærkeren spiller alle frekvenser sålænge du sætter switchen i full position. De 32/40 til 320hz er kun relevante hvis du ønsker at bruge det active delefilter som forstærkeren har indbygget sådan at du bruger den enten til bas eller diskant/mellemtone og køber en anden forstærker til at drive resten af de hørbare frekvensområder.
5: Elaffald, Ja det ender den sikkert i sidste ende som på lige fod med pioneer, sony og Phoenix gold.
6 Du har sådan set brug for erfaringer fra nogen som har hørt forstærken og andre til sammenligning. Jeg har ikke men ku godt tænke mig at høre om erfaringer. Måske investerer en kamerat i en Så vil jeg vende tilbage til tråden
jun 2009
allan K
Nej da... top 3 placeringer ved både VM og EM i dB-drag... flere DM titler inden for bilstereo betyder jo at jeg ikke ved noget om forstærkere da...
"Der er ingen grund til at man ikke skulle kunne lave en vellydende 2x100watter og sælge den for 800."
Det har du helt ret i... Altså medmindre man IKKE vil tabe penge... Vil man lave en vellydende forstærker kræver det gode komponenter på printet... Gode komponenter er ikke gratis... Noname skodkomponenter er billige og resulterer i en billig forstærker... med en dårlig lyd... Det kaldes logik...
"Der loves ikke 900 watt men 2x100w rms i 4 ohm ved 0.1% forvrængning hvilket er en meget gængs opgivelse og dermed rimelig brugbar til at sammenligne med andre mærker/modeller."
Nej det er ikke en brugbar sammenligning... da der ikke findes en decideret standard for hvordan der skal måles... mange mærker måler korrekt ved 12 volt... taramps, Mosconi, audison f.eks... Mens nogle mærker laver vildledende målinger ved 14.4 volt med en fejl margen på +/- 2 volt... dvs. meget ofte er der tale om en test ved 16 volt... = Utroværdigt...
maj 2014
Flotte placeringer Respekt for det
jun 2009
Med tanke på hvad du ellers får på markedet for 800 kr... fra nyt af... tror du så reelt selv på at den vil lyde godt? For det gør ingen anden forstærker der lover samme effekt til den pris... Ingen...
Desuden har jeg faktisk hørt Biltemas forstærker... Indrømmet... det havde jeg ikke i Marts... Det har jeg dog nu... Den giver en dåset klang der mest lyder som en mobiltelefon der spiller på fuld drøn... I en spand... Bare højere... Lydmæssigt er den ikke god... ærgeligt faktisk... jeg har haft biltemas komponentsæt i hånden... Utroligt nok må jeg sige de faktisk virker solidt lavet... Faktisk med flere løsninger jeg ville forvente fra dyrere enheder... de lyder ikke supergodt... men prisen taget i betragtning så slår de f.eks. Xzound med flere baner... Som er deres største konkurrent...
maj 2014
maj 2014
jun 2009
Forstærkeren er spild af penge desværre... 800 er billigt... men det er lyden også... Effektmæssigt er den ikke imponerende... overskud er der intet af og de 100 watt er ihvertfald højt sat... tror desværre der lyves lidt om effekten da jeg har hørt forstærkere der kun loveder 45 watt rms der havde mere overskud og headroom...
jeg har faktisk overvejet at lave en review side på nettet... (med flere end bare mig der tester) men tvivler stærkt på at diverse producenter og forhandlere har den store lyst til at levere grej til tests... tænk hvis vurderingen var dårlig...
mar 2014
Jeg endte med at købe en forstærker jeg fandt på DBA, og jeg er endt med en ganske fin lyd til formålet.
Jeg orkede ikke at bøvle med at skulle returnere BILTEMA forstærkeren, hvis den var elendig. Men, jeg synes nu stadig den er tiltalende pga. størrelse og strømforbrug.
jun 2009
Effektforstærker