{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.491 visninger | Oprettet:

Anlæg i Picanto {{forumTopicSubject}}

Hej

Har købt en lille Kia Picanto fra 2005 til a køre på arbejde i.
Vil gerne have noget anlæg i som kan spille højt og rent.
Men aner ikke hvad jeg skal købe af højtaler m.m.

Generelt skal det fylde så lidt som muligt, da der ikke er meget plads i sådan en.

Høre dance, pop og den genere.

Pris skulle gerne være inden for et par tusin kr.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anlæg i Picanto
  • #1   26. jul 2014 Inden for et par tusinde??? dvs. inden for 2000 kr... ?? = Så kan du ikke få noget... stil dig tilfreds med det du har...

Skal du kunne spille højt og rent kræver det en forstærker... En forstærker i bare en nogenlunde ok kvalitet, vil koster ca 1500 kr...

Hvis du skal have et sæt højttalere, skal du jo have fat i et komponentsæt... (Bilen har nemlig komponentsæt fra fabrikken af) dvs. så koster det igen lidt... Dog kan du få et sæt til omkring de 500 kr: http://www.hilmars-audio.dk/shop/excursion-sx-5c-5673p.html

Alt dette kræver kabler... Og vupti, nu er du over budget...

Ked af at sige det men det koster altså penge at forbedre lyden i bilen...

• #2   26. jul 2014 Tja... Inden for et par tusin eller der omkring.
    Gider ikke ofre 10.000kr på anlæg, men vil da gerne ofre lidt.

Jeg har forskellige radio liggende. Så tænker her at jeg måske ikke behøver at købe sådan en.

Jeg har også en blaupunkt gta 260 liggende fra min tidligere bil.
    Men dette er jo kun 2 kanal forstærker.

Samt soundline by rainbow - SLC 265.25 NG : 6.5" 2-Way Component System

Og kabler... Der har jeg lidt forskelligt liggende fra "gammel" tid.

• #3   26. jul 2014 Mit største problem.
    Det er jeg gerne vil have noget der spiller "godt"
    Men der er jo ingen plads i bagage rummet på sådan en bil :-s

Så derfor skal tingene jo ikke fylde så meget = så bliver tingene vel lidt dyre???

Men et fornuftig hverdags anlæg. Hvad burde man så købe?

• #4   26. jul 2014 Ok du har en 2 kanals forstærker... Brug den til at starte med...

Komponentsættet er jeg ikke sikker på kan være i din bil da den kører med 5,25" enheder foran... Men prøv... du kan muligvis bare lave en ny ramme til dem så de passer...

Jamen hvad mangler du så? Sub og forstærker til den?
    http://www.hilmars-audio.dk/shop/audio-system-m-5430p.html
    Forstærker: http://www.hilmars-audio.dk/shop/u-dimension-el-d61-2826p.html

Du skal dog bruge nogle kabler osv... men det kan forhandlerne hjælpe dig med... smiley

Så skal subwooferen bare bygges ned i reservehjulsbrønden... Skal faktisk selv igang med et lign. projekt i min kærestes Picanto...

Men du burde faktisk ende med en ganske fin lyd i bilen...

• #5   26. jul 2014 Havde lidt en tanke om at hvis bas sidder i den ene side i bagage rummet.
    Så vil jeg lave en plade i den anden side som mand kan vippe op og derved ligge/skubbe ting ind under bas kassen (bare en ide)

Og ellers har jeg før haft en aktiv bas under sædet.
    Da der ikke er sædevarme. Så kunne det vel også have en mulighed???

Ang. forstærker.. Så fylder sådan en jo også lidt... hmm...

Ramme - Burde ikke være et problem at lave.
    Så mangler jeg jo højtaler i bag side dørerne?
    Det bliver sjællendt jeg skal have nogle personer siddende bag i, da jeg blot skal bruge den til at køre på arbejde og sådan nogle ting.
    Til alt andet har vi en ny Aveo.

Men i min verden. Så er der ikke noget der hedder at "starte med"
    Så vil jeg hellere købe noget ordentlig fra start, frem for at skulle lave det om.
    Om det er 2000kr eller 5000kr betyder ikke så meget.
    For vil hellere give lidt mere og så blive glad for det.

• #6   26. jul 2014 Er det mon muligt at købe en ny autoradio af bedre/god kvalitet så man slipper for forstærker til højtalerne i dørerne?

• #7   26. jul 2014 Alle Autoradioer kan levere omkring de 15 watt rms... Det kan du ikke trække ret mange højttalere særlig godt med...

• #8   26. jul 2014 Okay
    Se mit indlæg # 5

• #9   27. jul 2014 Jamen Både blaupunkt forstærkeren og rainbow højttalerne er da ting jeg vil kalde ordentlige til prisen...

Hvis du sjældent har passagerer med bag i bilen hvorfor fanden vil du så have højttalere derom? Du kan ikke lide korrekt stereolyd?

En aktiv bas under sædet er da en mulighed... jeg har dog ikke oplevet nogle af dem der var specielt gode...

at bygge subwooferen ind i den ene side af bagagerummet kan man sagtens... Du kan evt. kigge på den Lancer jeg har oprettet herinde, og se hvordan den evt. kunne side...

• #10   28. jul 2014 Okay. Forstod blot på dit tidligere indlæg "Brug den til at starte med" at du mente at man skulle bruge det indtil man fik sparet nogle flere penge sammen til noget bedre?

Højtaler bag i bilen
    Tænker bare at der nu er mulighed for at sætte nogle der, samt at de måske vil give bedre lyd med dem også?
    Men der er jeg måske forkert på den?

Aktiv bas
    Okay. Har kun prøvet at have en. Den spillede ok, men man savnede engang i mellem lidt bedre bas lyd.

Har set din Lancer.
    Har ikke noget problem at lave noget med hænderne (se evt. min tidligere bil)
    Det er kun det med at udregne korrekt størrelse til kasse m.m. når man skal bygge jeg ikke ved noget om.

Lad mig omformulere mig.
    Hvis du havde en Picanto og skulle sætte lyd til "alm. kørsel"
    Hvilket setup vil du så vælge?

• #11   28. jul 2014 OK forklar mig... Hvordan giver det bedre lyd at afspille et stereo signal, der er beregnet til at blive afspillet gennem 2 højttalere foran dig, gennem 4 højttalere rundt om dig? Står du på scenen med bandet når du er til koncert? Står du med ryggen til scenen??

Jeg ville ikke spilde penge på baghøjttalere...

Korrekt litermål skal jeg gerne hjælpe med...

Min kæreste har en Picanto, og hun går ikke op i bilstereo... Til den har jeg f.eks. valgt dette frontsæt: http://www.sound4wheels.dk/dd-audio-cs5-2
    Sammen med denne forstærker: http://www.sound4wheels.dk/ice-150-4
    Som også skal trække denne subwoofer: http://www.ddaudio.com/products/mobile-audio/redline/500-series Jeg har valgt en 10"...
    Subwooferen er ikke i handlen i Danmark lige nu, så er desværre nødt til at vente lidt på den... Men Sound4wheels har lovet at skaffe den hjem hurtigst muligt...

Her er ikke tale om ekstrem bass eller Lydkvalitet i overklasse... Der er tale om et godt hverdags anlæg som hun bliver glad for at lytte til når hun kører til og fra arbejde... smiley

• #12   28. jul 2014 Jeg mener at den der DD redline 500 i 10" vil komme til at koste omkring de 1300 kr... smiley

• #13   28. jul 2014 Forklaring - Det er blot en teori jeg havde.
    Aner ikke om min teori er korrekt. Derfor jeg spørger smiley
    Men jeg forstår nu din pointe smiley

1 forstærker er jo at fortrække frem for 2 pga. den lille plads der er til rådighed.

• #14   28. jul 2014 Når man byger en bas kasse. Så er det vel aldrig godt at monter forstærkeren på denne pga. rystelser m.m. i teorien?

Men i praksis, er der så nogle forskel?

• #15   28. jul 2014 I teorien vil Vibrationerne fra subkassen til sidst ryste forstærkeren i stykker... i praksis Er det 100% lige sådan... Hvis du kan så lad være med at montere forstærkeren der... det er rigtig skidt for den... smiley

• #16   28. jul 2014 Tænker blot at i så lille bagage rum. Så vil bas kassen jo stå på samme plade som forstærkeren vil stå på :-s
    Med mindre man skruer den på bagsiden af sædet

• #17   28. jul 2014 Hvis du bygger baskassen in i siden vil du jo ikke have den stående på samme plade... Du støber jo en form af siden i bagagerummet i glasfiber så kassen passer perfekt... Og så ville jeg lave en falsk bund der ikke har kontakt til subkassen...

Kommentér på:
Anlæg i Picanto

Annonce