{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
661 visninger | Oprettet:

Hjælp til anlæg? {{forumTopicSubject}}

Hej alle her inde på BilGalleri

Jeg står og skal ha smidt anlæg i vores bil, har det hele stort set men er meget i trivel om hvordan jeg opsætte strøm til forstærkeren.

Hvad jeg kan læse mig frem til på forstærkeren skal jeg bruge 2x 25A sikeringer fra batteriet? kan det passer eller må jeg har læst forkert...

Altså jeg har ikke en kæft for stand på det, jeg har styr på hifi i hjemmet, men når det kommer til biler, så bygger jeg det ud fra "pirat viden" og derfor nu er strandet lidt.

Jeg står og afventer nogle kabler med e 100A sikering på, men har overvejet hvis ikke det kommer imorgen med posten lige at smutte i T-hansen og købe en 40A kit, men er lidt usikker på om det er nok eller hvordan det hele skal være?

Kunne virklig godt tænke mig lidt hjælp her, min forstærker er på 600watt ( 4 channel ) mærke er Crewin Vega Mobile hvis det kan hjælpe nogle.

håber på lidt feedback og lidt hjælp! smiley


Sprøgsmålet er nu, hvis jeg installer eks. 50A sikkering som jeg "tror" jeg skal bruge, alt efter hvad i fortæller mig, så hvis jeg smider en forstærker mere på som skal høre til Bass'en skal jeg så smide end yderlige sikering på eks. 100A på et nyt kable eder er tykt nok? eller kan man nemt køre 2 forstærker over 1 kable eller hvordan?

er virklig grøn på dette område.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til anlæg?
  • #1   21. nov 2014 Hej det er en normalt fejltagelse at man tror at sikringen der sidder på kablet er der for at beskytte Forstærkeren... Den er der faktisk kun for at beskytte kablet... Så du skal sikre med den sikringsstørrelse som passer til dit kabel... der er dog ingen grund til at sikre med 100 A hvis din forstærker kun trækker 40 A.. smiley

    Lad være med at spilde penge på kabler fra thansen eller andre discountmærker... der snydes ofte med kabelstørrelser, og så snydes der især med de medfølgende sikringer som oftest er alt for store til kablerne... Husk jo på at jo længere kabel jo færre ampere tåler det faktisk grundet spændingstabet i kablet...

    Så først skal man nok vide hvor tykke kabler du faktisk har bestilt til dit anlæg... en 40 - 60 amperes sikring bør være nok til at forstærkeren ikke bare brænder sikringen over... men husk at kablet Skal altså kunne holde til det...


  • #2   21. nov 2014 du kan køre massere af forstærkere på 1 kabel... Husk fordelerblok og sikringer... smiley

    men igen skal kabelt og den sikring der sikrer kablet kunne holde til ampere trækket fra forstærkerne... PS: Inden for bilstereo er 25 mm2 kabel IKKE et tykt kabel til strøm.. smiley


  • #3   21. nov 2014 Okay, nu siger du at 2,5cm ikke er tykt til bilstereo, det er faktisk netop sådan et kabel jeg venter på hvor jeg får en 100A sikerings boks med, så jeg kan regne ud jeg skal ud og finde mig noget tykker kabel.

    Så mit sprøgsmål er nu smiley hvor tykt skal det kabel være til 100A? smiley skal bruge ca. 5-6m kabel fra motor til forstærker ca.

    Når du siger fordeler blok og sikringer så står jeg lidt af, kan du uddybe? evt. linke til noget? ^^


  • #4   21. nov 2014 25 er det mindste jeg har kørt med og det klare jobbet fint.


  • #5   21. nov 2014 Paris:
    2,5 cm??? hvad snakker du om??? 25 mm2 altså 25 kvadrat mm i tværsnit... er det jeg snakker om...

    Anyway... kig på skemaet her: http://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/guider/105014-kabelstoerrelser_til_anlaeg_i_bilen


  • #6   21. nov 2014 Cody: Okay, jeg er stadig lige blank, har du løst til at fortælle mig om dette kit?

    http://www.ebay.co.uk/itm/2500W-Real-Car-Amplifier-RCA-Sound-100A-AGU-Fuse-4-Gauge-Wiring-Cable-Kit-Z07-UK-/201212057563?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2047675.l2557&nma=true&si=C1sZh1yvRJPRQu5w%252FoHKugy8MKQ%253D&orig_cvip=true&rt=nc

    Som sagt er jeg temlig grøn på området og lige den del med strøm til forstærkeren der er jeg virklig blank smiley


  • #7   21. nov 2014 Det er et 21 mm2 kabel... Men kan se du har lavet den fejl at købe på Ebay uden at vide hvad du faktisk købte... For det er nok lidt tvivlsomt at det kiabel er bedre end det møg thansen sælger... dvs. kablet kan muligvis være mindre end de 21 mm2... Da mange af de billige kabler er elendoigt lavet, og man har snydt ved at tælle isoleringen med i tværtsnittet... No offence, men hvis man er helt blank på området skal man ikke købe på Ebay...

    Anyway... 100 A sikring er for stort... især over 5 m... Jeg ville MAX bruge 60-80 ampere sikring til sådan et kabel... Så snart man har brug for at trække over 100 ampere bør kablet komme op i 35 - 50 mm2... Det er den slgas her folk altid glemmer og som de altid laver forkert...


Kommentér på:
Hjælp til anlæg?

Annonce