{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.154 visninger | Oprettet:

opgradering af anlæg {{forumTopicSubject}}

her engang i starten af næste år skal jeg ud og købe nyt anlæg og har kigget lidt på en pakkeløsning inde på ice-shop og skulle lige høre jer ad hva i synes om det, og om det er vildere end det jeg havde før (:

det her er min tidligere subwoofer:
http://hilmars-audio.dk/shop/mtx-rt12x2dv-dobbelt-4662p.html


det her er den pakkeløsning jeg har kigget på:
http://www.ice-shop.dk/bilstereo-pakkelosning-gz-4.html

samt denne her har jeg også kigget på:
http://www.ice-shop.dk/power-acoustik-mofo-122x.html

Mvh klaus og glædelig jul og godt nytår til jer alle (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opgradering af anlæg
  • #1   23. dec 2014 Hvad for en bil?

    Har selv valgt at smide 2000i lyddæmpning og der har givet extremt meget på mit orginale anlæg. Samt en Alpine CDE178BT
    Det et godt sted at starte. Især fordi du efterfølgene har en meget bedre baggrund for at lave upgrades.


  • #2   23. dec 2014 har købt en mazda 6 som jeg skal til at trække kabler i her i juleferien, så det hele er klart til når jeg får købt anlæg engang (:

  • #3   23. dec 2014 De allervigtigste ting er: Hvilken forventning har du til dit kommende setup samt budget.

    Altså skal det bare kunne spiller højt eller skal det lyde godt?

    De vigtigste ting i et fornuftigt opsætning er:

    En god hu ( god lyd starter ved en hu da det er første led i kæden).

    Front højttalere af god kvalitet ( behøver skam hverken være det største eller dyereste).

    Forstærker/forstærkere af fornuftig kvalitet til at trække front højttalere samt sub.

    En fornuftig sub i det KORREKT bygget kabinet.

    Gode kabler ligegyldigt om det er strøm eller signal kabel.

    Trække de rigtige kabler i de rigtige sider.

    God stel forbindelse både til HU men også forstærker.

    Lyddæmpning ( dette minimere også vej støj samt meget andet).

    Sidst men ikke mindst korrekt indstilling af anlæget for at få bedst udnyttelse af det ( her er der mange der fejler af selvudnævnte eksperter der lige har handlet alt deres grej i tante hansen).


  • #4   23. dec 2014 Køb for 1000kr STP Blackgold dæmpning og dæmp dine dør sider ydersiderne af døren og dampspær gerne 2 lag på dørsiden og ydersiden. Det vil du få rigtig rigtig meget ud af.
    Men som #3 siger så er monteringen og korrekt kabinet alfa Omega til en sub. Har seæv bestilt en ny GL-S fra rainbow og skal havde lavet et kabinet til den. Har hørt en del subs og sider de i et forkert kabinet Lyder det aldrig godt.


  • #5   23. dec 2014 altså det jeg mest vil vide er bare om i ved om de subwoofere jeg har kigget lidt på kan levere et ordenligt tryk, samt at det stadig lyder godt.

    de standard højtalere jeg har i nu spiller i hvert fald rigtig godt, så de er helt iorden.

    har original radio i, men hvis det kræves at jeg skal ha en anden HU i, så må jeg ofre penge på det, men på et andet tidspunkt.

    hvis det er jeg køber nogle løse enheder, så har jeg også i sinde at få lavet en baskasse ved autoriserede folk.

    og hva angår budget har jeg tænkt på 6-7.000 (:


  • #6   23. dec 2014 og alt det med at trække kabler der ved jeg hvordan de skal trækkes, har rodet en del med anlæg og sådan de sidste par år smiley

  • #7   23. dec 2014 Klaus.

    Dette må du på ingen måde misforstå som noget negativt da jeg ikke rakker ned på andre's anlæg.

    Men dine højttalere spiller hverken godt, højt eller noget andet i den dur. De spiller sikkert ok men længere er den desværre ikke. Der skal noget lyddæmpning til samt en forstærker blot for at få det ud af dine standard højttalere som er muligt ( ja du kan få en del mere ud af dem ) og nu her spiller de også de dybe toner... retter sagt så forsøger de på at gengive de dybe toner men dette er de ikke i stand til så derfor vil HPF være at fortrække på dine højttalere. Altså High Pass Filter, der fjerne de dybeste toner og derved skaber et langt mere roligt lydbillede da de ikke stresses med unødige frekvenser.

    Jeg kan desværre ikke udtale mig om den pakke du har nævnt og kan derfor ikke sammenligne det med noget. Her skal der dog nok komme nogle andre på banen med bedre svar på dette område.

    Endnu en ting, bare fordi at man har rodet med anlæg de sidste par år, betyder ikke at man ved hvad man laver... Intet mod dig overhovedet. Jeg har selv været der hvor jeg var 100m mester i at montere anlæg for en del år siden men i realiteten anede jeg snart ikke hvad fanden jeg lavede når jeg ser tilbage i dag smiley


  • #8   24. dec 2014 Hvis jeg var dig, havde jeg ringet til Hilmars audio og sagt til ham at jeg skulle bruge nyt did og dat og at du har et buget på de Ca. 7000 og høre hvad han kan samle af gode stumper. smiley

  • #9   24. dec 2014 #7 det er også under overvejelse at få dele filter til højtalerne i dørene, men lige i første omgang skal det bare være en subwoofer, så kan jeg altid lyddæmpe senere hen, skal også ha weekenderne til at gå med noget andet smiley

    men har skam styr på det med kablerne, min far har nemlig også brugt meget tid på det førhen så hvis han ikk lige ved det, så bruger jeg altid google for at være sikker på det hele kommer til at fungere 100% (:

    #8 det var også en mulighed, mange tak for det (:


Kommentér på:
opgradering af anlæg

Annonce