{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.119 visninger | Oprettet:

Jesper M
Jesper M
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Fra min radio til subwoofer {{forumTopicSubject}}

Hey gutter,
Før jeg går i gang vil jeg lige sige at jeg er totalt bar bund med alt det her, så bær lige over med de dumme spørgsmål.
Jeg har lige købt ny radio som jeg har fået sat til min bil. Der er tale om denne her, for at være helt specifik: http://www.pioneershop.dk/produkter/277-bilradio/6152-pioneer-deh-4700bt--usb-stick/ . Der står at der er en RCA-pre-out-udgang bagpå radioen, vil det så sige at jeg bare med et stik kan tilslutte en subwoofer til den? Hvis ja, hvilket stik skal jeg så bruge? Jeg ved endnu ikke hvilken subwoofer jeg har tænkt mig at købe. Jeg ejer en Alfa-Romeo 156, og som nogen nok ved, er bagagerummet lukket til, så der ikke er direkte adgang fra bilen dertil, hvis I forstår. Hvis man smed en subwoofer derom, ville det så bare være skod, eller kan det sagtens fungere alligevel, selvom det er aflukket?
Og sidste spørgsmål: Hvis man er idiot, men har en lille bitte smule forstand på at skrue i biler, hvordan får man så ledningen lettest og flottest fra radioen til bagagerummet?
Alt hjælp sætter jeg stor pris på, I kan kun vide mere om det end jeg selv gør. smiley
Tak for hjælper.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra min radio til subwoofer
  • #1   12. aug 2015 Nej de stik skal gå til en forstærker der trækker din sub. Ellers skal det være en aktiv sub hvor forstærkeren er indbygget i sub kassen,

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    jul 2015

#2   12. aug 2015 Hvordan ville du gøre det flottest og nemmest, hvis det var dig? smiley

• #3   12. aug 2015 Hvad? du skal trække plus ude fra batteri og om til forstærker samt phono.

• #5   13. aug 2015 Byt den radio til et ordelig mærke Pioneer lavere ikke kvalitets bilstereo mere til de lavere prisniveauer.

Der efter køber du en god sub i porter kabinet og en god forstærker og montere i bagagerummet.

• #6   13. aug 2015 Jeg er nok lidt mere økonomisk orienteret end de 2 andre der har skrevet..

Jeg har selv et setup som minder om dit, dvs. 4 højtalere som trækkes af HeadUnit, og sub som trækkes af ekstern forstærker.
    Jeg kan sagtens styre sub osv. fra min HU, det er ingen problem..

Jeg ville trække RCA (phono) kablet og remote-kabel om i bagagerummet, under tæppet, Lur mig om ikke der er en gummiprop eller lign, du kan trække kablet igennem.?
    Du skal også trække strøm fra battariet om i bagagerummet til forstærkeren (husk en sikring på dette kabel, som du først sætter i når alle andre kabler er monteret)
    Så skal du lave en stelforbindelse fra forstærkeren. (Jeg har min stel monteret på den skrue der holder en af selerne i bunden, men det ikk sikkert du kan det samme, husk at slib et lille område, så stelforbindelsen får kontakt til ren metal og ikke lakken)

Du skal trække strømkabel og lydkableler i hver sin side af bilen, de må ikke ligge sammen, da det kan skabe støj i signalet.

du kan med fordel skrue forstærkeren fast på subwooferens kasse, så fylder det ikk så meget, og sæt kassen fast på en eller anden måde, så ikk den glider fra side til side når du drejer. (jeg har dobbeltklæbende tape under min)

Har du flere spørgsmål så skriv en PB.

• #7   13. aug 2015 Du skal ikke skrue forstærker fast på sub! Det dræber den langsomt.. En forstærker har ikke godt af at blive rystet på den måde..

• #8   13. aug 2015 Det er godt nok langsomt da..

Min forstærker har sat på min subkasse de sidste 3 år ihvertfald.. Den lever stadig..

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    jul 2015

#9   13. aug 2015 Tak for alle henvendelserne! Det er til stor hjælp. Jeg har kun sub, og regner med at købe en forstærker. Vi er enige om at forstærkeren skal kunne yde flere watt (eller hvad enheden nu er) end selve subwooferen? Hvis der med "skilem" menes de to ting mellem sæderne der kan trækkes ned, så der er hul til bagagerummet - så er der sådan en ja.

• #10   13. aug 2015 jeg ville købe en forstærker med tilsvarende antal watt som subben..

det er at foretrække med en monoblok..

• #12   13. aug 2015 Du har helt ret Tommy, jeg ved ikke det med de 14,4V og alt det andet smarte du lukker ud.. Så det er da meget muligt at han skal have en forstærker der er lidt kraftigere end hans sub, men medfører dette ikke også en risiko for at springe hans sub.? Hvis han køber en forstærker der er for kraftig.? (spørger fordi jeg ikke er GURU på området som dig)
    Det var med den risikofaktor jeg rådede ham til at købe en med samme antal watt..

Og herudover lader det til at Jesper skal have en almindelig hverdags installation, og ikke skal til Db Drag eller lignende.. Jeg er sikker på at han fint kan nøjes med et budget setup..

Han kører en Alfa 156, det burde fortælle dig at der er 4 højtalere, og han har fundet en af pioneers billigste radioer, så mon ikke resten af hans setup bærer præg af det.?

Du har helt ret i at hvis han åbner sin skilem og bygger sin sub i den, med en boks bagpå, så ville det være iddeelt, men det duer jo ikk hvis det er en 15" sub fx.

Jeg ved godt du er ude efter at han skal købe en anden HU og flere forstærkere, så han kan få koblet sine højtalere på forstærkere..
    Men hvad med bare at hjælpe ham med det han har.. smiley

Kommentér på:
Fra min radio til subwoofer

Annonce