{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At presse kabel sko på kabel?
  • #1   13. aug 2006 Og det kommer ikke til at passe odentlig, når dit kabel er 20mm² og en sko der er 25mm². Det bliver noget lort. Men hvis du ikke har noget ordentlig, så brug en tang af en en art, som kan presse lortet sammen. Tvivler på du har en prestang smiley

• #2   13. aug 2006 Jeg synes bare ikke den sko rykker sig overhovedet, jeg har prøvet med en papegøjetang smiley

• #3   13. aug 2006 En rørtang kan presse ALT sammen.. eller en go solid papegøjetang vil også kunne gøre det.. der skal selvfølgelig tages ved.-.

• #4   13. aug 2006 Ja, altså, som elektrikker har vi en prestang. Men der passer både kabel og sko i mm². Det andet kan også lade sig gøre, men det bliver ikke pænt og du kan risikere spændingsfald. Men den tang vi har er nærmest en boltsaks med 'en galv seks-kant' i hver side, som så klemmer sko'en sammen. En papegøjetang er ALT for svag. En rørtang på 46-48" skal nok kunne klare det i mangel på bedre. Ellers tag ned til din lokale elektrikker, og spørg om han ikke lige vil klare for dig. Kunne også være han ville låne dig en prestang?
    Hvis du bor i nærheden af Silkeborg, skulle jeg nok kunne presse den for dig smiley

• #5   13. aug 2006 Hold da op, troede sgu egentlig bare de var til at presse på bare lidt nemmere end sådan! Hehe! Men jeg må bare prøve med pappen stadigvæk så!

• #6   13. aug 2006 Ellers smid dn i en skruetvinge, den kan sgi nok presse den sammen, men så bliver den bare flad, hvilket kan gå lidt ud over spændingen. Men nok ikke noget nævneværdigt, hvis det bare er til 'alm' anlæg.

• #7   13. aug 2006 Sådan smiley Nu er det lykkedes, den er blevet lidt flad i det, men det gør vel ikke det store?!

• #8   13. aug 2006 En " dårn " presser som vi kalder den i vores firma er klart at foretrækkte til at presse den med. Lyde også til at det er sådan en Rasmus A beskriver.

Presser man den ikke, syntes jeg at man som min, bør give kablet en gang loddetin uden u enden af skoen, efter du har presset den. Dette sikre nemlig at kablet ikke kan rives ud igen, og så er du også sikker på den har kontakt.

• #10   28. aug 2006 i skrue tvingen med den.

Kommentér på:
At presse kabel sko på kabel?

Annonce