{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.802 visninger | Oprettet:

Fin justering af anlæg, lidt hjælp søges. {{forumTopicSubject}}

Hey, jeg har følgende:
http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=10000 , som er en rigtig fin en efter min egen mening, massere af indstillinger.

Af forstærker har jeg MDS torque T5 mono blok http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=7969 - til at spille min cerwin vega stroker 124 op http://www.sonicelectronix.com/item_11943_Cerwin-Vega-Stroker-124.html

Og så har jeg en Monacor carpower 900w 4 kanals https://www.cybermarket.co.uk/shop/car-hifi/car-hifi-amplifiers/carpower-power-4-400-4-channel-737260.html
Til at spille 2 alpine højtaler som sidder i hattehylde. http://carsound.dk/produkt.asp?id=8979 .
De sidste 2 højtaler sider i for dørene 'std' som radioen bare spiller op.

Opsætning:
Hver forstærker har deres egen + ude fra batteriet, samt hver deres stel selvfølgelig.
2× Phonokabler fra radio ud til hver forstærker.

Bassen har jo 2× stel og plus, der har jeg sat begge + i de 2 + terminaler i mono blok, samt det samme med stel, begge stel fra sub til de sidste 2 terminaler i monoblok, det er vel rigtig nok?

Monacor forstærkeren trækker som sagt de 2 alpine hvor jeg bare har sat en ledning i hver deres + og - .

Skulle jeg have sat det op anderledes? Hvis ja, hvorfor ?
Synes det spiller fint og rent, men der er nogle punkter hvor Bassen lyder forkert, og lige som om at der er forsinkelse på Bassen? Selve bas kassen er en portet stor mds kasse, hvilket også er med til at gøre at jeg mister lidt 'Hård' bas, pga den er åben er der den mere buldrende efter hvad jeg ved .

Jeg søger DYGTIG person som muligvis gider at fin indstille mit anlæg? Mod betaling hvis det ønskes. Ellers må jeg køre til et firma som gider det, evt extreme car parts eller carsound.
Bilen er en Bette rolla e10.

Lige til sidst, har brugt dette kabel sæt https://www.thansen.dk/bil/autoudstyr/hifi/hifi-montering/kabler-og-tilbehor/monteringskit-til-forstaerker-3000w/n1200267213/pn1220701200/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fin justering af anlæg, lidt hjælp søges.
  • #1   13. jan 2017 Bor nær 6100 Haderslev. Bare til info:-)

  • #2   14. jan 2017 Kan ikke lige komme forbi og indstille det... men ja det skulle være lavt anderledes...
    1: Du har mest lyd bag dig... Kig dig i spejlet... Hvilken vej vender dine ører? smiley

    2: Dit kabinet er helt forkert... Et godt kabinet til en subwoofer er udregnet korrekt, ud fra subwooferens t/s parametre... I teorien..

    Du har taget et tilfældig kabinet fra MDS og smidt en Cerwin Vega subwoofer i... Kan du selv se problemet her?

    At portede kabinetter er mere buldrende og ikke kan være kontante i lyden er direkte løgn som mange uvidende tosser med hovedet oppe i røven, gennem mange år har fået overbevist lige så mange naive nybegyndere om... dette er så ærgeligt for med et korrekt tunet og bygget portet kabinet, så kan du få lige så kontant bass som med lukket kabinet, men med mere power bag...

    3: Det kabelsæt sælges på falskt grundlag og er direkte farligt at bruge... et 4ga kabel, med en 200 amperes sikring til? Er de sindsyge? Kablet vil brænde over før sikringen... = din bil vil risikere at brænde...


  • #3   14. jan 2017 Skal man forstå det som du har front på radioen kun, eller er de koblet til forstærkeren ?
    Og hvor er front standard højtalere, altså, hvorfor har du ikke købt opgraderinger af dem istedet for en 6x9 fuldtone ?


  • #4   14. jan 2017 Cody:
    1: i sådan en corolla er der kun 2 højtalere, en i hver fordør. og synes der manglede noget lyd bagfra, så derfor har jeg sat 2 i hattehylden ;), lyden er meget bedre end før.

    2: det har du sikkert ret i, men købte den sub hvor den sad i den kasse for en del år siden, og som samt er bassen fin på mange punkter, men der er også et par steder hvor det lyder lidt forkert, og det selvfølgelig nok fordi det ikke helt passer sammen som du siger.

    3: ja jeg synes også det var urealistisk stor sikring sådan en 200AMP, ville jo aldrig nogen sinde komme op i nærheden af 200amp, så den skiftede jeg ud med en af de 100amp der fulgte med.

    det med at en portet er mere buldrende, er bare hvad jeg har læst mig frem til via nettet, og hørt fra folk rundt omkring. har hørt anlæg fra andre biler hvor der var en lukket kasse, og der virkede bassen også mere hård og kontant. meen, ja...



  • #5   14. jan 2017 Hanszafira:
    jep, min radio spiller de 2 standard højtalere op i døren. og nr 2 forstærker trækker de 2 alpine.
    købte det alpine sæt fordi jeg synes der manglede lyd i hele kabinen, ellers ville jeg jo stadig bare have lyd fra foran kun.


  • #6   14. jan 2017 tager fra carsound:
    Ved et "lukket kabinet" forståes en helt lukket og lufttæt kasse, med enheden monteret "omkring" den.

    Et basreflekskabinet er et "lukket kabinet" med et ekstra hul hvori en port er monteret, så luften kan komme ud.

    Lydmæssigt leverer det "lukkede kabinet" en mere stram bas velegnet til musik som f.eks rock eller jazz, mens et basreflekskabinet lyder mere boomet og magtfuld, samtidig med at det spiller noget højere. Nogle vil betegne lyden som bulrende; men det kommer som regel an på kabinetberegningen og den specifikke enhed. Basreflekskabinettet vælges ofte til dybbas, R&B og Disco.

    men de nævner også som du gør cody, at det selvfølgelig har noget med kabinetberegningen og selve ens enhed at gøre..


  • #7   15. jan 2017 Hvorfor hulen bruger du ikke den 4-kanals forstærker til fronten også ?
    Jeg ville synes lyden blev rodet, hvis der bliver brugt en 6x9 i et setup.


  • #8   15. jan 2017 Uha... Når man skriver dette "Et basreflekskabinet er et "lukket kabinet" med et ekstra hul hvori en port er monteret, så luften kan komme ud. " så har man da ikke anelse om hvad man snakker om... Det er bestemt ikke for at luften kan komme ud at der er port i kabinettet...

Kommentér på:
Fin justering af anlæg, lidt hjælp søges.

Annonce