{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.910 visninger | Oprettet:

Cv
Cv
Tilmeldt:
23. jan 2017
Følger: 11 Emner: 3 Svar: 29

Bedst lyd til mindst pris. {{forumTopicSubject}}

Hej bilnørder.

Har lige købt ny hyundai i10 2017 model vision, 7 tommer Apple/android carplay system, 2 højtaler i front døre, 2 i bag døre. Kan ændre så de bagerste spiller lidt højere som så giver et godt indtryk lydmæssigt. Elsker høj elektronisk pump, eller the weekend style:) men fyldig lyd og gerne smæk på. Havde overvejet en aktiv sub under sæde eller i "brønden" men kan ikke montere selv så 1500.- bliver til 4000.-. Det store ?, Hvis jeg vil ligge 4-5 k, er det så det rigtige at bruge pengene på, eller vil 4 nye højtaler give mig mere ved købe af de rette end en aktiv Mini dårlig omtale subwoofer :)? Sku dyrt med lidt god lyd, så håber på god vejledning og hvordan jeg får det monteret billigst muligt. Pssst. Det er en i10 så ikke for meget plads og prøver at undgå store sub kasser i trunk, men måske det er nødvendigt. Hjææælp, tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedst lyd til mindst pris.
  • #1   23. jan 2017 Tag et kig på nogle af Hertz' billigere modeller smiley

  • #2   23. jan 2017 Tag et kig på lydisolering først.. den er jo lavet af meget tynd metal, så hvid du kan afskærme lyden udefra, og samtidig lade musikken blive i bilen vil dette klart være stedet at starte..

    Døre, bagklap og gulv, som minimum døre og bagagerumsgulvet..

    Det vil give dig fantastisk meget, du kan så derefter tænke på nye højtalere.. Jeg har købt brugt anlæg til de sidste mange biler jeg har haft, og har aldrig haft problemer..


  • Cv
    Cv Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 11 Emner: 3 Svar: 29
    #3   24. jan 2017 Hvor menget skal jeg regne med lydisolering vil koste på en i10?

  • #4   24. jan 2017 3#

    Det kan du se lige her smiley http://www.carsound.dk/kategori.asp?id=2404&pk=1017


  • #5   24. jan 2017 det måske lidt overkill at lydisolere hele den lille bil når manden blot vil ha lidt bedre lyd.


    Alternativt så køb 4-5 pakker af disse og isoler dine døre omkring højtalere. Det vil gi en del.
    Er der noget i overskud så giver du også bagagerummet en tur.

    Hvis højtalerne spiller ok nu, vil jeg anbefale en lille sub med integreret forstærker til at gi det sidste..

    https://www.thansen.dk/bil/autoudstyr/indvendigt-udstyr/lyddaempning/daempemaatter-hojttalerkit-2-stk.-30x31-cm/n1199145607/pn-635347360/


  • #6   24. jan 2017 Carsound Odense kan give et tilbud på dæmpning af dine døre og det er pengene hver. Jeg fik rigtig meget ud af det på min bil og det vil fremadrettet altid være en go ting... Det er der du henter mest billigst. Få du senere lyst til at opgradere så laver Audison en lille bitte forstærker man kan koble på anlægget som giver mere guff til dine enheder og der fra kan man så opgradere enheder...
    Ville køre forbi den og spørge om Lasse fra den gamle Svendborg afdeling er der. Super sød og dygtig person.


  • Cv
    Cv Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 11 Emner: 3 Svar: 29
    #7   24. jan 2017 Mange tak, læste om lyddæmpning til kl. 7 i morges, forskellige materialer osv.. Starter vist med det, så vi se om der bliver behov for aktiv sub. Tygger stadig på om man skulle tage springet og få en box bas istedet for en lille aktiv sub. Eller om pengene er bedre brugt på nogle kvali højtaler med forstærker nu bilen bliver dæmpet, har ikke råd til begge dele, well til at begynde med. Tak.

  • #8   24. jan 2017 Jeg hat også bygget i step. Det bedre og billigere at spare sammen og købe det man vil havde end at købe det man kan nøjes med.
    Jeg ville altid vælge en rigtig sub frem for en aktiv. Jeg har dæmpet mine døre med STP. Black gold. Og taget med dynamat.


  • #9   24. jan 2017 Enig med Sø propellen..

  • Cv
    Cv Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 11 Emner: 3 Svar: 29
    #10   24. jan 2017 Så blev der købt 9pakker lyddæmpning, så skal jeg bare i gang.

  • #11   25. jan 2017 Fedt..!
    Jeg har et måske lidt fjollet spørgsmål, men hvordan kan du selv montere lyddæmpning, men ikke montere en aktiv sub..?

    Anyway, glæder mig til at høre om din oplevelse med efter lyddæmpningen..


  • Cv
    Cv Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 11 Emner: 3 Svar: 29
    #12   26. jan 2017 smiley forstår din bekymring, tænker jeg skal dæmpe døre og bagagerum, bagsæder, til at starte med. Har set massere af videoer af hvordan jeg afmontere dørene og dæmper dem, bagagerum er meget "åbent" under Bundpladen. Bagsæder kan løftes op. Har ikke kigget så meget på hvordan jeg kommer til gulvet endnu, men alle de andre ting sku jeg kunne klare uden de store problemer. Mht. Montering af sub. Er jeg lidt nervøs over selv at skulle pille radioen ud, (har noteret jeg skal bruge plastik værktøj) uden at lave mærker, nervøs over at montere ledning på batteri, få ledningen igennem firewallen, trække ledningerne den "rigtige" vej, at få skjult ledningerne trukket til subben. Men måske jeg ender med selv at springe ud i det alligevel, kan jo altid køre til fagfolk og betale dem for at rette mine fejl, hvis det går helt i kludder. Ville ønske jeg kunne betale mig fra det, men montering pris koster det samme som enheden, så måske jeg springer ud i det selv.
    Modtager gerne alle de fif der måske kan hjælpe.


  • Cv
    Cv Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 11 Emner: 3 Svar: 29
    #13   26. jan 2017 Ps. Har set mig lidt varm på aktiv sub pioneer ts-wx710a, den er meget slim, fylder mindre end en box sub, på en måde, synes at læse den får gode anmeldelser, til 2500.- lever i troen om den er noget bedre end en aktiv sub under sædet, nogen kommentar til det valg?

  • #14   26. jan 2017 9plader der ryger let 4plader pr dør hvis man skal lave det ordentligt. Metalsiden af døren dampspærre og indvendig dørside på en 406ryger der 5-6plader pr dør. Men så det lavet rigtigt.
    Mht aktiv sub så ville jeg vente til du er færdig med isolering og nyde det i noget tid. Og undersøge om hvad der er bedst. Jeg har et speakon stik så min sub kan være ude på 1minut


    profilbillede
  • Cv
    Cv Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 11 Emner: 3 Svar: 29
    #15   26. jan 2017 Åhh det var en god ide med sådan et stik. Ja nu må vi se hvor langt jeg kommer med det jeg har købt

  • #16   26. jan 2017 jeg købte den pioneer ts wx710a for et års tid siden, og jeg blev faktisk lidt overraske over, hvor godt den egentlig klarer sig, den gav lige det sidste der manglede. Men HUSK du må endelig ikke sammenligne den med en passiv smiley

  • #17   30. jan 2017 Hvis du vil beholde dit bagagerum så vil jeg anbefale en fornuftig enhed til reservehjulbrønden. ( enheden kommer an på hvor meget plads der er).

    En fornuftig 4 kanals forstærker under en af sæderne eller en monoblok under den ene og en 2 kanals under den anden så du også har til at trække front højttalere ordenligt.

    På denne måde kan installationen ikke ses men bestemt høres.


  • Cv
    Cv Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 11 Emner: 3 Svar: 29
    #18   30. jan 2017 Nu overvejer sådan en omgang her.
    http://carsound.dk/produkt.asp?id=28293&pk=68&produkt=Universal_Lydpakke_Plug_%26_Play-system_m._subwoofer
    Hvad synes i om det ?


  • Cv
    Cv Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 11 Emner: 3 Svar: 29
    #19   1. feb 2017 Så er projektet næsten færdigt, monteret lyddæmpning i begge for døre, bagagerum og under bagsæderne, så mangler kun bag døre, som jeg tænker jeg kun laver halvt dvs af med beklædning og på med dæmpning, og på plastik beklæningen, men ikke inde i døren denne omgang. Startede kl 22 i går aftes og var færdig kl 5.30 i morges. Lige en huske seddel til mig selv, næste gang jeg skal have ny bil skal jeg huske at lyddæmpe først, også undervognsbehandle bagefter, tog lang tid at få rengjort områderne hvor dæmpningen skulle sidde. Nu lyder dørene massive, mindre vejstøj, og jo lyden, detaljegraden fra mine højtaler har lige fået det sidste løft. nu høre jeg mest kun motorens lyd. Mht lydopgradering er det blevet til Match pp82 forstærker med en match 10 tommer sub, som kan klikkes af hvis jeg skal bruge bagagerummet. Lidt dyrere end jeg havde regnet med jeg ville bruge, men orkede ikke at bruge 4-5 k og føle jeg manglede noget, det gør jeg bestemt ikke nu, Sikke en fest den lille bil kan fyre af nu. Materialer so far, 9 x 2 kasser lyddæmpning, 4 plader skum dæmpning og 3 ruller bitmumen Tape af 5,5 cm bredde 10 meter.

    profilbillede
  • Cv
    Cv Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 11 Emner: 3 Svar: 29
    #20   1. feb 2017

    profilbillede
  • Cv
    Cv Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 11 Emner: 3 Svar: 29
    #21   1. feb 2017

    profilbillede
  • #22   1. feb 2017 skær hullerne ud og brug det overskydende andet steds...

  • Cv
    Cv Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 11 Emner: 3 Svar: 29
    #23   1. feb 2017 Ikke lige helt med på hvad du mener? Tænker du på plastikbeklædningen?

  • #24   1. feb 2017 de huller der er ind til ruden på #20 de skal også være der på #19

  • Cv
    Cv Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 11 Emner: 3 Svar: 29
    #25   1. feb 2017 De store? Som jeg har studeret mig frem til skal det hele lukkes, måske jeg tager fejl, op og ned til virker som det skal.

  • #26   1. feb 2017 de huller under de røde krydser skal være frie... Det giver jo ikke mening at resonansdæmpe ingen ting... smiley Det er kun de ting der kan vibrere der skal dæmpes... smiley

    profilbillede
  • Cv
    Cv Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 11 Emner: 3 Svar: 29
    #27   1. feb 2017 Det fjerne det støj som forplanter sig i yder døren, mindre vej støj, når jeg ser video af fag folk, lægger de vægt på fuld beklædning og så store stykker muligt.
    https://youtu.be/91d34T-p2lE


  • #28   5. feb 2017 Lyngbak, ved at lukke hullerne forbedre du dørens brug som et kabinet ved at det bliver et mere forsejlet kabinet samt du fjerner vejstøj.

    Du vil ofte opleve bedre kickbas samt et mindre anstrengt lydbillede.


  • #29   5. feb 2017 #26
    Bare stop dig selv. Det er en erstatning af dampspærre der giver et ordentligt kabinet til enhederne.


  • Cv
    Cv Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 11 Emner: 3 Svar: 29
    #30   5. feb 2017 smiley har også givet bagdørene en omgang, er meget tilfreds, det har taget mange timer, men synes det har været det hele værd, lyden er ren og klar, dørene lyder og føles massive nu, utrolig rolig kabine med noget mindre vejstøj, tænker det sidste bliver gulvet, engang ud i fremtiden. Der er blevet brugt 66 plader af ca. 30 x30 cm på de 4 døre og under bagsæderne der kan vippes op, 4plader 50x50cm skum 1 cm, med 2lag ekstra bund i bagagerum, noget tykt garagegulv med mønster og alu på, med den alm filt bund ovenpå. Ca 15 timer har det taget med alt, udført om natten i en parkeringskælder. Jeg bor i byen og ikke har nogle steder at udføre noget som dette, at stå på den alm vej ville være for koldt, vagtmanden kørte forbi 4 x på 2 timer:), derefter så jeg ikke mere til ham, nok ikke noget han ser så tit. Mht gulvet, det bliver uden at pille sæderne ud, men tænker jeg stadig kan komme til en del gulv flade, er dog ikke helt klar over hvad jeg skal, for at få løftet gulvtæppet, nok af med listerne i dør åbningen? Modtager gerne FIF.


  • #31   6. feb 2017 Du kan næppe løfte tæppet uden at hive sæderne ud..

    Sæder kan nok hives ud med 4 skruer og et stik til elektronikken pr sæde, men undersøg lige med din mekaniker om du skal have kodet for airbag efter..


  • Cv
    Cv Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 11 Emner: 3 Svar: 29
    #32   7. feb 2017 Jeg tænkte om det var muligt at løfte tæppet oppe fra handskerummet/pedalerne og ned til sæderne, så ville jeg nøjes med det?

Kommentér på:
Bedst lyd til mindst pris.

Annonce