{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.301 visninger | Oprettet:

Støjdæmpning {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg overvejer at få vores Avensis stationcar (2012) støjdæmpet for at tage lidt mere af vejstøjen, motorstøj osv smiley

Hvad vil i mene at sådan en operation skulle koste? Jeg har kun indhentet et tilbud indtil videre men synes det lyder vildt dyrt (3600 for montering i dørene alene + materialer)
Jeg kan godt hjælpe til, men da jeg aldrig har prøvet det før tør jeg ikke hoppe ud i projektet, selvom jeg har set en masse YT videoer osv og det ser så let ud smiley
Er der nogle herinde der gør sig i støjdæmpning? Evt på Sjælland/Midt sjælland eller kan henvise til firmaer der er til at betale smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Støjdæmpning
  • #1   29. sep 2017 Vandel Audio i Roskilde er ganske fine med deres priser.

  • #2   29. sep 2017 Det kan du da sagtens klare selv smiley køb sådan en tang til at afmontere clips i dørsider og andre plastikpaneler, den koster cirka 50 kroner. Og så er det bare at pille dørsider og alt det andet plastik af, montere lyddæmpningsplader og sætte det hele sammen igen. Jeg tror hurtigt at prisen for at få det lavet på et værksted stikker helt af, da der går en del timer med demontering og montering.

  • #3   29. sep 2017 Prøver at snakke med vandal, er ikke i tvivl om jeg sagtens selv ville kunne klare det er bare ikke meget for at hoppe ud i det smiley

  • #4   29. sep 2017 Jeg har selv monteret støjdæmpning i to biler. Medmindre man tager hele bunden og himmel med mener jeg ikke forskellen er stor nok til det kan svare sig.

    I en Peugeot 207 5-dørs monterede jeg støjdæmpning i form af "resonansplader" i følgende: alle døre, bagklap, motorhjelm, bagagerum og hjulkasser i bag. Der var bestemt en forskel, men ikke alle timer (og materialer) værd efter min mening. Dørhøjttalere spillede bedre efter monteringen.

    Monteret i en gulpladet Seat Altea:
    -Resonansplader: Døre, under hele bunden i bag, motorhjelm, hjulkasser i bag og bagklap.
    -"Skum"plader (lydabsorberende): Døre, under bunden i bag og hjulkasser.
    Gjorde en forskel, men igen kan det diskuteres hvorvidt det var timerne og materialerne værd. Hvis en fagmand skulle gøre dette var prisen nok også blevet rimelig høj.

    Jeg gjorde ovenstående fordi jeg ville prøve at se/høre forskellen og rodede med anlæg i begge disse biler, så ville også se hvilken forskel støjdæmpning havde på lyd/bas kvalitet.

    Konklusion: Det tager lang tid, men hvis man selv gør det kan det gøres til en rimelig pris. Jeg mener ikke det var bøvlet/pengene værd i forhold til den forskel jeg selv oplevede. Det kan være forskellen havde været større hvis jeg havde lyddæmpet hele bilen (dvs. tag og himmel medtaget).


  • #5   29. sep 2017 Ja okay, der er ikke ret meget støj i forvejen men når hastigheden kommer højt op begynder der er komme støj men der er ingen problemer ved at snakke almindeligt med passagererne selvom man kører 150 men tænkte det kunne øge komforten lidt mere hvis der blev endnu mere stille men om det er det værd ved jeg ikke smiley

  • #6   30. sep 2017 Det vil hjælpe lidt. men der er vil hjælpe meget på lydkvalitet fra dit anlæg..

  • #7   3. okt 2017 Skriv til mig hvis du stadig søger smiley

Kommentér på:
Støjdæmpning

Annonce