{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.949 visninger | Oprettet:

hjælp til android radio {{forumTopicSubject}}

hej, har lige monteret en android 8.1 radio enhed i min bil , men der er ingen manual, det jeg søger hjælp til er hvordan man forbinder sin android mobil til radio enheden, så de aps der på mobilen kommer over på radioen, så man fx kan bruge google map, youtube osv på radioen uden man skal have et sim kort i radioen, håber i forstår hvad jeg mener og at i kan hjælpe mig


Kommentarer på:  hjælp til android radio
  • #1   20. sep 2018 Lav hotspot internet deling på din mobil og lad radioen forbinde via wifi. Så er radioen online og du kan bruge de apps der ligger deri. Hvis du har en android telefon i overskud, så kan du koble den fast til i bilen med hotspot permanent slået til. På den måde forbinder radioen hurtigt og du kan endda bruge telefonen som gps tracker smiley

  • #2   20. sep 2018 Du skal hente apps igen til din anlæg ligesom du gjorde på din tlf. Du kan ikke tilkoble din tlf og pludselig apps kommer frem.. Med mindre din anlæg også understøtter screen mirror

  • #3   20. sep 2018 tusind tak begge 2


  • #4   20. sep 2018 beklager jeg lige bryder ind. men har selv overvejet en Android radio til min Altea. er bare lidt usikker. så ville lige høre hvad for en du har købt og hvad du syntes ? smiley

  • #5   20. sep 2018 Kig på xtrons mærke.. Deres octa core cpu 4gb ram og android 8

  • #6   20. sep 2018 det er en kina model, android 8.1, nogen sagde jeg skulle lade være, men efter at have prøvet den, er jeg virkelig positiv overasket, den kørere bare uden at hakke i det og er pæn hurtig og der er en rigtig god skærm kvalitet og tuch virker bare, så det kan virkelig anbefales....

    det var den ger jeg købte, men er udsolgt nu

    https://www.ebay.de/itm/2DIN-7-ANDROID-8-1-QUAD-CORE-AUTORADIO-MIT-BILDSCHIRM-MIRRORLINK-BLUETOOTH-MP5/202410387059?hash=item2f20996673:g:M4UAAOSwylhbfDKH


  • #7   20. sep 2018 Forvent dog at de bliver lidt skøre med tiden. Er vildt glad for min, meeen nogle gange er man nødt til at holde power knappen inde og boote den helt, før den vil connecte til OBD f.eks. Derudover har jeg oplevet af google maps crasher ret ofte og tilsyneladende ekstra ofte, hvis man bruger et USB modem med simkort fremfor wifi hotspot som beskrevet ovenfor.
    Man kan heller ikke rigtig opdatere noget software i dem. Men alt til trods, så generer det mig egentlig ikke, men man skal lige være opmærksom på det smiley


  • #8   20. sep 2018 Jeg kan godt opdatere softwaret/firmware på min xtrons anlæg. Det med obd, det er nemmere at fjerne obd scanner og sæt den i igen så virker det fint :D.
    - Jeg har fået 2 opdateringer siden april måned jeg har haft min


  • #9   20. sep 2018 Siger du Google map virker bedre hvis man bruger usb modem med sim-kort i stedet for mobilen

  • #10   20. sep 2018 Det med gps.. Jeg bruger ALDRIG google maps. Jeg har købt sygic lifetime world verdens kort opdatering med real trafik oplysninger.
    https://eshop.sygic.com/en/

    Gav kun 170 kr. Nu koster den kun 150 kr kan jeg se. Billigt og virker bedre end google maps synes jeg smiley også har man heller ikke brug for internet jo kun når kortet skal opdsteres eller brug for trafik oplysninger


  • #11   20. sep 2018 - hvis du vil ha youtube sådan at du kan høre musik mens du laver andet på din anlæg, altså minimer youtube og åbne en anden app så kig på vanced youtube smiley også er der heller ikke reklamer

    Gå ind og tryk på white/dark vent lidt så begynder den at hente appen
    https://vanced.azurewebsites.net/APKs?type=NONROOT

    Hvis du vil logge ind på YouTube med din google konto så skal du også hente og installere MicroG Vanced (New) på samme hjemmeside


  • #12   21. sep 2018 Det er skide smart med de der kina radioer med android osv... Men er der aldrig nogen der tænker på lyden mere? Eller er folks ører så ødelagt af MP3 og dårlig streaming at de ikke længere kan høre hvad god lyd er?

  • #13   21. sep 2018 #12 hvorfor tror du de giver dårlig lyd? Hvad skal en anlæg ha for at ha et godt lyd?

  • #14   21. sep 2018 Hvorfor jeg tror de giver en dårlig lyd? jeg tror ikke... Har måttet forklare kunder at de bare ikke kan få bedre lyd end deres kildesignal... når et simpelt skift til en billig pioneer radio løfter lyden markant, så er der sgu noget galt med det billige kinagøjl... Men ok, når du skal have et android system, bluetooth, Wifi, USB, AUX samt linieudgange i samme type kabinet som mange andres som ikke kan halvdelen men har fantastisk lyd, hvad mon så ofres?

  • #15   21. sep 2018 Altså wifi, bluetooth osv fylder jo mindre end en 25 øre. Så det e jo ikke det der gør, at lyden skulle blive dårlig.

    Så du må lige uddybe lidt, hvorfor de skulle lyde dårlige, fordi de er fra Kina osv.


  • #16   21. sep 2018 Bare fordi der står 4x50w betyder det så okay den er feyy den gir sikkert godt lyd eller hvad? ?? Min Android anlæg lover så 4x45w hvis det er det der betyder så meget??

  • #17   21. sep 2018 Der er en verden til forskel på noget der er bygget billigt og ordentlig kvalitet. Vi er nede på komponent niveau, med bedre kondensatore, modstande og generel støjreduktion/afskærmning. Watt opgivelserne er ikke meget værd og jeg er grundlæggende enig i, at man ikke får samme lyd på et kina anlæg som på noget high end. Men når det så er sagt, så er en bil heller ikke just det optimale sted at opnå fantastisk lyd og jeg kan fint nøjes med den Android radio jeg har.
    Det er fint at være audiofil, men i en gennemsnitsbil klinger det sgu lidt hult smiley


  • #18   21. sep 2018 Jeg er helt med på, at forskellen er på komponentniveu, men som gammel økonomom ved jeg også hvor stor prisforskellen er på de forskellige komponenter i forhold til kvaliteten, det er få kroner på en hel samlet radio.
    Jeg kan skam sagtens gøre forskel på god og dårlig lyd, og der er også en grund til, at det ikke er en lille transistorradio der skal spille min stue op.
    Men håber da cody vil forklare hans udsagn, da der ikke er meget hokuspokus i at lave en effekt og vellydende forstærker i en bil, selvom der er bluetooth osv i den.


  • #19   22. sep 2018 Som Dan skriver, Forskel på komponentkvalitet gør en enorm forskel...

    "Men når det så er sagt, så er en bil heller ikke just det optimale sted at opnå fantastisk lyd" Det kunne simpelthen ikke være mere forkert... du skulle prøve at lytte til nogle af de biler der deltager ved EMMA... Når folk mener at en bil ikke er optimal at lave lyd i, er det mest et tegn på manglende viden og evner, fordi det er så forkert som det kan være...


  • #20   22. sep 2018 "som gammel økonomom ved jeg også hvor stor prisforskellen er på de forskellige komponenter i forhold til kvaliteten"
    havde du nu skrevet du var gammel lyd ingeniør eller noget i den retning kunne din udtalelse måske tages alvorligt... men som gammel økonom? hvad fanden ved du så om den forskel bedre komponenter giver?


  • #21   22. sep 2018 Okay, jeg kan ikke tage dig seriøs, og jeg ville ikke vælge dig som leverandør af lyd. Du argumenterer ikke, og taler ned til folk, der forsøger at blive klogere. Flot

  • #22   22. sep 2018 Men alligevel for at svare dig:
    Jeg ved mere end du aner, jeg har arbejdet med at vurdere hvilke komponenter, der skulle bruges i hvilke produkter, hvor kurver og grafer skille tolkes for at få det bedste produkt til prisen. Derfor har jeg også analyseret hvilke komponenter der har skulle vælges og indkøbes. Så jo jeg kan godt have en foretræde for forskellen på forskellige komponenter. Men det ændrer ikke ved, at du ikke er typen jeg vil støtte i sin virksomhed.


  • #23   22. sep 2018 #21 #22

    Bare rolig, du er heller ikke en kunde jeg ønsker at have da du allerede mener du ved mere end dem der arbejder med tingene dagligt, og nægter at lære noget... Kurver og grafer siger intet om lyd, selv om nogle Teoretikere uden praktisk erfaring tror noget andet... Og erfaring viser at de kina radioer bare ikke er bygget op af særligt gode komponenter... dette er fact, som kan høres af alle ved helt simpel ABX test.

    Men jeg er da sikker på du ved mere end mig... Jeg har kun top 3 placeringer ved EM og VM og tager til Italien for at fungere som dommer ved EM i år, hos verdens største organisation inden for bilstereo...

    Og ja jeg taler ned til folk der fremsiger sludder og hårdnakket mener at deres job som økonom giver dem indsigt i kvaliteten af elektroniske komponenter.. Det svarer jo til at mureren vil belære elektrikeren om hvordan man bygger en eltavle.


  • #24   22. sep 2018 Cody,

    Jeg er tydeligvis dum, og skal lige have hjælp til at få at vide hvor jeg har sagt jeg ved mere.

    Jeg har talt om jeg har forståelse for på hvilket niveau man skal se forskelle.
    Jeg har påtalt jeg har en økonomisk viden inden for det, og derfor ved, at prisforskellen på enkelte komponenter er minimal, så man ikke derfor kan sige, at dyre ting er bedre, hvilket i første omgang var et svar til Dan C, som du så mente jeg skulle tales ned pga.

    Det eneste jeg har bedt dig om, var at forklare hvordan småting som WiFi skulle forklare at der skal spares på pladsen til andre ting.
    Og der udtrykte jeg jo faktisk du var klogere end mig, og jeg ønskede svar herom.

    Men gør mig klogere på hvor jeg har skrevet jeg ved mere end alle andre.


  • #25   25. sep 2018 En god lyd i bilen er ikke bare dyre komponenter. Ærgeligt at folk er ikke interesseret i at få bedre lyd i deres biler. Mp3 er reel vinder! Flere vælger HU'er uden CD-afspiller og tror at Bluetooth er det bedste løsning. Selve BT findes idag i flere protokoler: aptx, aptxHD, L-DAC, m.m., som giver væsentlig bedre lyd ved streaming... Hvem mon tænker på dem? Folk vil ikke høre om den slags ting og deres uvidenhed er simplethen slående hjel. Vi er mere stresset i dag, Har ikke tid eller lyst til at prøve nye ting. Køb som de fleste gør... Masseparoduktion presser perler fra market. Dette gælder andre brancher også. Selve producenter er påvirket kraftigt af denne tendens. Kig bare på de "gamle" Alpine top-modeller (deres funktionalitet og komponenter) og sammenling med deres produkter i dag...

    God lyd i biler er ikke en mytte, men fleste har ALDRIG hørt velspillende biler, desværre... Det er derfor er meget svært at overbeviser...


  • #26   25. sep 2018 Der ser ud til at andre lande er mere udviklet i bilstereo... smiley

    profilbillede
  • Ronni L
    Ronni L Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 16
    #27   4. aug 2019 Er sindsyg glad for min Kina Android unit.
    Den sidder i en e320, så den skal blot sende signal til den forstærker der allerede sidder gemt nede i bagage rummet smiley

    Slår altid hotspot til når jeg skal ud og køre, og så er det bare at åbne Spotify på radioen ??


  • #28   4. aug 2019 Ronni L

    Ok... godt for dig... har du nogensinde prøvet at sammenligne med en kvalitets headunit?

    bevares kina har det seneste år forsøgt at slippe ud fra det der "Elendig kvalitet" rygte de har fået og det har betydet at deres produkter, faktisk er blevet bedre, og standarden er blevet hævet en hel del... men de er stadig ikke oppe på højde med de rigtig gode varer...


Kommentér på:
hjælp til android radio

Annonce