{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
562 visninger | Oprettet:

Montering af flere subs {{forumTopicSubject}}

hey bg, jeg går og leger lidt med tanken om og smide nogle flere og andre subs i A4´er jeg sys ikke rigtigt der er nok tryk i de jbl 1000w 12", og da jeg jo har forstærkeren der kan trække mere en nok, så er jeg ude i og få subs lidt andre steder i bilen end kun bagagerummet, men har enligt aldrig tænkt over, vil det lyde helt forkert hvis man køre med forskellige slags subs ? eks har jeg pt nogle jbl i hvis jeg nu smed 2-4 andre 10-12" i af andet mærke, vil det lyde helt a lort, eller hvordan fungere det, jeg har altid kørt med identiske subs, men nu jeg faldet over nogle stykker som nærmer sig den ydelse jeg ønsker, men folk har ikke så tit 6-8 subs af samme mærke tilsalg, og da jeg lagt fra er sikker på hvad der med tiden skal i gider jeg ikke bruge en masse penge på nyt endnu,

og hvad har i af erfaring med subs i hattehylden "det er den med melalplade hele vejen rundt i bagagerummet"
jeg er ude i der skal et par stykker i hylden , men hvad vil i anbefale, og lave en kasse under dem eller lade være åben så hele bagagerummet fungere som kasse


Kommentarer på:  Montering af flere subs
  • #1   17. okt 2018 Jeg ville købe 2 ordentlig kvalitets subs og så bygge et rigtig godt bassreflekskabinet, evt. med bassrefleksen op igennem hattehylden eller ind igennem skilemmen i bagsæderne... det andet bliver hurtigt noget rod og svært at få til at lyde rigtig godt...

    Men det er altid et problem at få ordentligt bass ind i kabinen på en sedan med metalhattehylde desværre smiley


    Men det du har planer om, kan da også godt lade sig gøre, det er bare lidt noget rod at få sat ordentligt op, så det lyder rigtigt, men hvis man bare gerne vil have masser af bass, så er det da fint smiley


  • #2   17. okt 2018 well sys det er svært og finde 2 12" der kan levere 5-8000 watt rms til en fornuftig pris, har kigget på de der Edge men har os læst mange sys det noget crap, selvfølgelig skal det lyde nogenlunde fornuftigt, men jeg er primært ude efter trykket i front, jeg var lige ved og skære lortet ud bag sædet men nåede lige og tænke på hvad den kære syns mand mon ville sige :S derfor var jeg lidt ude i om jeg kunne tilpasse et par 10" i bagdørrene men tror det vil skralle for meget, jeg har masser tryk omme i bagagerummet men det er ikke ligefrem der jeg ligger når jeg høre musik, og det sku svært og lave plads til både unger og subs på bagsædet smiley

  • #3   17. okt 2018 Har du faktisk den Taramps du skriver?
    Du skal være sikker på du har spænding nok til den, ellers futter den af..

    Angående subs flere steder - du kan, men altså.. Jeg ville ikke gøre det?

    Jeg ville få lavet noget der spiller IND i kabinen, båndpas formodentlig.
    4. ordens, eller 6. ordens..
    Køb nogle andre enheder, og lav et ordentlig kabinet - langt det bedste resultat..


  • #4   17. okt 2018 jep ellers ville jeg da ikke sige det, den er til salg hvis du er interaseret da den er lidt overkill til mit behov, men skulle bare have noget jeg var sikker på der var knald nok på smiley og jep i know kommer den under 9-10 volt så dør den, pt sidder der et extra batteri og 2 konstator til og holde liv i den,
    jeg har ikke rigtigt kigget på det båndpass men har hørt flere sige det, er det bare reflexrøret der trækkes ind i kabinen eller hvordan fungere det, har du erfaring med Edge ? jeg så nogle 12" ved jari som skulle smide 2500 rms hver overvejet dem men sys folk har meget delte meninger om dem


  • #5   17. okt 2018 Er det Flemmings du har købt?
    Ville bare gøre opmærksom på de "lidt" sarte smiley

    Ang. båndpas kan du læse om det på google, søg efter "bandpass"..
    Du kan få en til at designe et korrekt kabinet hvis ikke det oplyst i databladet..
    Det er et lukket kabinet der spiller i et portet kabinet, hvor du kan trække porten i kabinen.. Hvis vi snakker 4. ordens

    Jeg har brændt en Edge af en gang for sjov?
    Hvad dit budget?


  • #6   17. okt 2018 jep ja det sagde han godt da jeg købte smiley jeg så nogle billeder af en der havde lavet en kasse til 2 12" her inde hvor der gik 3 reflex rør op gennem hattehylden,

    buget, tja det kommer vel and på så meget, men har da smidt nogle tusser efter forstærkeren smiley tænkte det evt var muligt og sælge/bytte den til noget mindre så der også var til sub, men jeg gider ikke smide 20k efter anlæg, men har et mål på 130-140 db i foruden, jeg vil gøre alt for og finde en dobbelt hammer 12" igen men de er desværre udgået, jeg vil heller købe noget lidt billiger som stadig spiller, og så bruge mine penge på kvalitet under hjælmen i stedet smiley


    kigget lidt på det ham her har lavet https://www.bilgalleri.dk/album/storbilledevisning/66805-ombygning_af_anlaeg__nye_kabler?n=1330259

    sys bare det vil komme til og fylde meget


  • #7   17. okt 2018 Ja, det med refleksrør gennem hattehylde lyder som et båndpas smiley
    Det fylder, giver bedste resultat - du kan jo evt. nøjes med 1 enhed..

    Jeg ville søge efter noget,
    b2
    Sundown
    Massive Audio
    SPL dynamic
    X-fire
    ground Zero
    Excursion
    med mere..

    Holde mig til noget brugt kendt kvalitet


  • #8   17. okt 2018 jeg må lige kigge noget mere på det smiley
    ja jeg sys bare det er svært og finde en enhed som yser nok


  • #9   17. okt 2018 5-8000 RMS watt?

    Må man lige spørge om hvor mange penge du vil kaste i det projekt?

    Men et par Sundown X-12 ville satme sagtens kunne blæse dine ører igennem. Du skal sgu da også have plads til et kabinet smiley


  • #10   17. okt 2018 U ved ikk hva det ender med at koste endnu, men har smidt de første 10,000 i det,
    Hvad havde du tænkt de skulle koste


  • #11   17. okt 2018 Tænker bare en forstærker der skal smide 5-8000 RMS watt ud er da mindst de første 10.000 kr og så et par hidsige subwoofers ved siden af bliver da også en 7-8000 kr hvis ikke mere smiley
    For ikke at glemme batteri, generator og diverse kabler.


  • #12   17. okt 2018 har forstærker og nogle andre ting mangler faktis kun subs og nogle ordenlig højtalere til bag i

  • #13   17. okt 2018 #9
    Han har jo en taramp 12k
    Såååå, han har faktisk noget at bakke sin sindssyge (5-8-12kw er MEGET) idé op med.. smiley


    #8
    En enhed yder ikke en effekt (watt)
    Du afsætter en effekt i spolen.. der forskel smiley
    Og få at få 3dB mere skal du afsætte en dobbelt så stor effekt som før, så forskellen på 1000w og 4000w afsat i en spole vil være 6dB

    Med det sagt kan du overveje om de 5-8kw pr enhed er nødvendigt.

    Vil du have 12" er der en b2 cc12 på dba..
    Mener den ligger omkring 1500-2500watt rms

    Sundown audio x12 er et andet bud, men dyrt.. har en stående , lækker enhed , men dyr..

    Skal den være helt ny kan du overveje
    Xfire fra hilmars
    Deaf bounce fra soundplanet



  • #14   17. okt 2018 forstår ikk helt din udregning smiley nu siger du sundown er dyr ? sys da jeg så dem fra ny til omkring 3k men det behøver bestemt ikke være nyt,

  • #15   17. okt 2018 6400sek for en x12 synes jeg er dyrt.

    https://www.jjaudio.se/sv/subwoofer/sundown-x-v2-12.html

    Kan du finde den til 3k i EU så send da lige et link smiley


  • #16   17. okt 2018 well de ligger nye på ebay til omkring 3k har ikk lige kigget hvor de forskellige kom fra

    https://www.ebay.com/itm/SUNDOWN-AUDIO-X-12-V-2-D2-SUB-PRO-12-DUAL-2-OHM-1500W-RMS-BASS-SUBWOOFER-NEW-/401156380890


  • #17   17. okt 2018 Plus 1600 i fragt, 800 i moms og 200 i gebyr smiley

  • #18   17. okt 2018 Sundown subs kan købes fra Italien via Ebay
    https://www.ebay.com/itm/SUNDOWN-AUDIO-X-12-V-2-D2-DUAL-2-OHM-1500W-RMS-SUBWOOFER/291638838367?hash=item43e707845f:g:6kkAAOSwcBhWbvOh:rk:5:pf:0&vxp=mtr
    Billigt fragt og ingen andre trælse regninger.


  • #19   17. okt 2018 Synes stadig 5.000,- er meget..

  • #20   17. okt 2018 Sundown er rigtigt dyrt i forhold til ydelse... lidt derfor jeg er stoppet med at sælge dem...

    Anyway... hvis du hiver 8000 watt ud af den taramps forstærker, så gør du noget inden andre har kunnet gøre nogensinde... Såeh...

    Ignorer de skide watt tal... de har intet at sige... Hellere for mange watt end for lidt...

    et par 2 kwatt enheder ville passer ganske fremragende til den forstærker... Forhåbentligt har du 4-5 batterier og en opgraderet generator til at fodre forstærkeren med... ellers har du snart en dyr skulptur

    kan dit mål er: 130-140 db i foruden... Det kan gøres med 400 watt.. (og jeg ved det fordi jeg har gjort det med 400 watt)... så det du kigger efter er helt forkert...


  • #21   17. okt 2018 Skrev os mellem 5-8 mener det siges den smider 7500 max, men anyway hvad vil du anbefale af subs

  • #22   18. okt 2018 Hvis du har en taramps Bass 12K, Skal du som minimum have en opgraderet generator... (min. 300ampere) Du skal have op til flere batterier, min 4-5 stk 110Ah batterier... (Og ikke biltemas hvis du vil have den forstærker overlever)

    Og med hensyn til subs, Så vil 2 stk 12" i rette kabinet sagtens kunne levere 150+ dB med den forstærker på... Men da du nok ikke vil ofre musikalitet for at få mere spl, så vil 145 - 148 være meget realistisk...

    Mht. Anbefaling af subs, Skal du vide jeg selv er forhandler, det var nemlig mig der skaffede præcist den forstærker du har, hjem til den tidligere ejer... Men jeg ville måske nok kigge på noget Deaf Bonce, Eller Avatar... Men det afhænger også af hvad du mener er en fornuftig pris for enheder i den kaliber... Fordi du får intet der er noget værd som vil være godt sammen med den forstærker, hvis du mener 1500 kr er dyrt...


  • #23   18. okt 2018 Og så smid den kondensator du skriver du har, ned i den nærmeste container... den vil ikke hjælpe en skid...

  • #24   18. okt 2018 snak med hilmars audio han har bygget et par a4 en af dem havde 2 12" spl dynamic xtr i bandpass kabinet jeg mener spillede omkring 145 db hvis du er heldig har han stadig kabinettet til at stå. Det har han i vært fald haft et stykke tid. ellers kan han hjælpe dig med et nyt

  • #25   18. okt 2018 #22 efter som jeg har smidt de penge jeg har efter bk forstærker, så er det nok ikk fordi jeg vil sparre og købe en sub til 1500 frem for 3000 bare pga prisen smiley
    Jeg forstår dog ikk du mener der skal 4-500 amp til og holde liv i forstærkeren, jeg har intet problem med og holde stabilt over 12v på den, med et extra batteri og konstator, den har spillet siden jeg hentet den uden problemer, men den er selvfølig os langt fra oppe og yde max,

    #24 der er lidt langt til Lolland for et kabinet smiley men måske han kan hjælpe med nogle mål smiley


  • #26   18. okt 2018 Jeg kunne få bas i min W201 med en boston G10 10" I lukket kabinet... Det var ikke Tryk men massere bass...
    Kabinet er alfa omega. Båndpass er en mulighed.
    Jeg tror du bliver gladere for at sælge din forstærker og få noget mere menneskeligt.
    For hvis man ikke er klar på at gå all ind hjælper konkurrence udstyr ikke det vilde.




  • #27   19. okt 2018 Din kondensator hjælper Nul og en skid... Og håber ikke du stoler på voltmeteret på din kondensator, fordi den fortæller på spændingen i din kondensator... Ikke det der kommer til din forstærker.... men seriøst, hvis du vælger at presse den bare en smule mere skal du regne med at den forstærker kan have et forbrug på over 1000 ampere... 1 batteri vil aldriv være nok til den forstærker... Jeg mener der skal så meget strøm til at holde liv i den fordi jeg VED der skal så meget strøm til... En montering som din vil pr automatik annullere al garanti på forstærkeren...

Kommentér på:
Montering af flere subs

Annonce