{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
577 visninger | Oprettet:

Mindre opgradering til familiefarens MPV {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har en Grand C4 Picasso fra 2014. For ligesom at kompensere for det, får den et par små opgraderinger, såsom sorte 19 tommer fælge med lavprofil.

Mine børn har brændt et par af højtalerne af. Derfor vil jeg også gerne give anlægget en lille opgradering. Jeg synes, selve anlægget fungerer ret godt, da jeg bruger det håndfri ret tit. Så jeg tænkte, om man kunne skifte de fire bærende side-højtalere til noget halv-fornuftigt og så derudover smide en lille sub i bagagerummet med en lille dedikeret effektforstærker på.
Vil det ikke give den samlede oplevelse et løft, uden jeg bruger for mange penge eller modificeringer? Er der noget, jeg skal være opmærksom på, hvis jeg gør det? Ohm, højtalertyper mv.? Eller bør jeg gøre noget andet?

Jeg håber, I kan hjælpe. For skal man høre Cartoons, må det i det mindste godt lyde teknisk godt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mindre opgradering til familiefarens MPV
  • #1   7. dec 2018 Jeg ville støjdæmpe første og fremmest evt samtidigt med udskiftning af de defekte enheder, og så droppe sub til at starte med smiley
    Støjdæmpning øger kørekomforten en hel del men giver samtidigt en hel del bas til de originale højtalere smiley


  • #2   8. dec 2018 Jeg har skiftet alle højttalere I vores, og samtidig støj isoleret alle døre. Det gav lidt mere bund, men det spiller stadigvæk ikke helt optimalt, da højttalerne simpelthen ikke får juice nok fra anlægget af.
    Så vil anbefale at skifte alle højttalere, og samtidig montere en forstærker, og så vente med subben.
    Har desværre ikke selv helt evner til at montere en forstærker, så det må jeg betale mig fra smiley
    Kan ikke lige forestille mig hvor du vil have en sub henne i baggage rummet, da det vil være besværligt at bruge alle 7 sæder.


  • #3   8. dec 2018 Vi har sådan en Pioneer aktiv sub imellem 2. Og 3. Sæderække i vores Galaxy, den giver anlægget et gevaldigt løft uden at tage for meget plads smiley
    https://youtu.be/Eh8Gg0AT_7k


  • #4   8. dec 2018 Hvis det var mig ville jeg finde en lille 5 kanalers forstærker der kan trække 4 nye højtalere og en lille sub.
    når man nu alligevel har dørene skildt ad for at skifte højtalere ville jeg også give en gang dæmpning. Det koster ikke meget men giver en del.


Kommentér på:
Mindre opgradering til familiefarens MPV

Annonce