{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
483 visninger | Oprettet:

Citroen C5 3.0 v6 aut 2004 Antenne {{forumTopicSubject}}

Hej

Kan I hjælpe her?

Min mekaniker har set på min antenne da jeg har dårligt signal. Han siger der er ikke noget IR eller ligende. Så kunne ikke udbedre fejlen. Jeg spørger ham om han har tjekket om der er strøm på?
Han svarer at der ikke er strøm på antennen -
Så er mit spørgsmål til Jer Her i Bilgalleriet:
Er det ikke noget sludder mener der sidder en forstærker i foden - eller er jeg helt forkert på den ?

Flemming


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Citroen C5 3.0 v6 aut 2004 Antenne
  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #1   6. mar 2019 Spændingen går igennem antenne kablet, via radioen.
    Er det en original eller uoriginal radio der er monteret?


  • #2   6. mar 2019 der er forstærker i foden af antennen som strømforsynes gennem antennekablet hvis den originale radio sidder
    i ellers skal der monteres en strømforsyning mellem radioen og antennekablets stik


  • #3   7. mar 2019 Daniel: Det er en original radio. Kan man da måle en spænding her på antennekabel / rettere på antennestikket direkte på radioen?

    Polobjørn: En strømforsyning lyder måske som en go ide
    Hvad gør man / I sætter vel forsyningen umiddelbart efter radioen - vel det nemmeste?

    En ny radio original/ fra hugger har jeg set på koster 500 kr men den skal jo kodes og det koster v Citroen minimum 500 ligeså, og så er der jo lige det er det nu også fejlen manglende strøm til antennen.

    Citroen siger at antennerne aldrig går I stykker og de havde ikke engang nogen på lager. Så mon ikke det er radioen der ikke sender strøm til antennen.
    Mekanikeren siger alt ser fint ud stelforbindelsen er tjekket og den er ok.


  • #4   7. mar 2019 Hvis der er forstærker i antenne foden skal den ha strøm ! enten gennem antenne kablet eller via en separat ledning til foden ! se om der er en lille ledning ud af foden hvis ikke kommer spænding gennem ant.kablet ca. 5Volt som du kan måle i stiksamlingen ved foden når radioen er tændt
    Mange ophuggere har koden til de radioer de sælger smiley


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #5   7. mar 2019 #4
    Det er vin nummeret der skal kodes ind i radioen, og det skal gøres med tester.


Kommentér på:
Citroen C5 3.0 v6 aut 2004 Antenne

Annonce