411 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til valg af forstærker {{forumTopicSubject}}
Hej der ude..
Jeg har lige fået købt 3 sæt højtalere til min bil men jeg mangler en forstærker til dem og har kigget på følgende:
Pioneer gm-d9704-4 kanal
Pioneer gm-d9705-5 kanal
BOSS pv3700 5 kanal
Auna AMP-CH06 6-kanal
Af højtalere har jeg følgende:
Pioneer 6x8" TS A6880F
Pioneer 5,25" TS-A1333I
JVC 6x9" CS-DR6940
Men ved ikke om det skal være en 4, 5 eller 6 kanal og om de er kraftige nok hvad siger i? Evt andre forslag?
På forhånd tak.
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 19 Emner: 12 Svar: 972
4 kanals kan lade sig gøre hvis man kobler to sæt højtalere parallelt, men så kan man ikke justere hvert sæt individuelt.
Uden at have kendskab til den synes jeg den 6 kanals du har kig på ligner noget skrammel.
Så ville jeg hellere vælge en 4 kanals og en billig 2 kanals.
Den Pioneer der er en tand mindre end den 4 kanals du har kigget på skulle sagtens kunne drive 6x8" og 6x9" højtalerne, den hedder GM-D8704.
Så kunne man vælge noget som en Alpine BBX-T600 som er en lille 2 kanals til at drive 5,25" højtalerne.
jul 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Du mener en 6 kanal eller 2 forstærker med 4 og 2 kanals.
Takker.
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
Hvor vil du placere de højttalere? Lyder som om du får 2 sæt bag dig, hvilket vil lyde ad helvede til...
Jeg er normalt imod at omtale konkurrenters produkter... men Boss og AUNA er regulært lort... AUNA får du måske 6x12 watt ud af... (ja du kan finde tests af deres lort på nettet) Boss holder heller ikke hvad de lover, og de lyder utroligt dårligt...
Pioneer forstærkerne er ok, ganske alm, intet specielt i dem...
Men jeg forstår simpelthen ikke at du har valgt som du har...
jul 2010
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.229
De lover store mængder watt men levere kun en brokdel af dem.
https://www.ebay.com/itm/Pioneer-GM-D9704-4-Channel-Class-D-1600W-Amplifier-Car-Speaker-Amp-BNIB/331811806639?epid=19034027961&hash=item4d41865daf:g:rwwAAOSwozNcUzHa
Har selv købt en pioneer monoblok fra Ebay og de koster nærmest det halve af det som f. eks Thansen tager for dem.
jun 2009
Det ærgelige med pioneer er at de slet ikke producerer samme kvalitet som for bare 10 år siden... Det er lidt det man køber hvis man er lidt ligeglad med lyden og bare skal have noget man kender navnet på... (No offence, men det er desværre sådan det er) Vil ikke engang mene den er billig på ebay...
jun 2009
At du har en stor bil ændrer ikke på at det er dumt at sætte Coax enheder foran i bilen... og ved at montere flere højttalere midt i bilen giver bare en sygt rodet lyd... Jeg siger ikke du skulle have brugt en masse penge hos en forhandler... men du kunne nok have haft en kæmpe fordel i at have snakket med en der faktisk vidste noget om lyd i biler... (Og ja det er jo ofte en forhandler) For du har snydt dig selv stort med de højttalere... Coax højttalere med diskanten i midten har intet at gøre oppe foran i bilen... ikke hvis lyden skal være bare nogenlunde god... Samme kan siges hvis du ville have et sæt højttalere i midten af bilen... så havde det været meget bedre med et komponentsæt hvor du kunne have vinklet diskanten væk fra fronten... Nu kræver det en større udbygning at undgå fasefejl, og en helt død lydscene i bilen...
Den slags service og råd er altså helt gratis hos de danske forhandlere... Man kan spare mange penge og især kan man spare mange fortrydelser ved at gøre forarbejdet ordentligt...
Og ja jeg synes selvfølgelig du skal få ordentlig hjælp fra f.eks. en forhandler... Jeg er selv forhandler, men derfor behøver du ikke vælge mig... Også derfor jeg ikke kommer med forslag og links til produkter...
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
At du har valgt at købe enheder uden omtanke om hvad der vil være bedst er selvfølgeligt ægeligt.
Hvilken bil køre 6x8 foran og 5,25 bag? Og hvad havde did tænkt dig med 6x9?
Forstå heller ikke at du mixer mærker det kan give en tonen forskel og lyde specielt..
Men nu du spørg efter forstærker så er Audison et godt valg.
jul 2010
Mazda MPV lw II har 6x8 foran og 6x9 helt bagved. men jeg vil droppe ideen med at bruge 5.25 i midten efter de råd jeg har fået herfra, istedet har jeg kigget på en Alpine SWE-1200 Subwoofer til under sædet.
Kan godt se at jeg skulle have undersøgt lidt mere inden jeg gik igang med at købe højttalere
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Hjælp til valg af forstærker