{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.458 visninger | Oprettet:

støj på højtalerne (slukket bil også) {{forumTopicSubject}}

Nå! jeg blesluttede mig at få skiftet de kedelige højtalere ud med noget med spark i.

Jeg kørte til den lokale der forhandlede højtalerne og så kunne de få lov at monterer det. Skriver ikke navnet da jeg ikke vil udstille dem på nettet, ''med mindre de ikke kan lave deres fejl.''

Mit problem er at der kommer støj på højtalerne når jeg køre, bliker, og når bilen er slukket.

Venstre diskant spiller meget lavere end højre.
Det som om de ikke har fået det indstillet ordenligt.

Det drejer sig om alpine højtalere
alpine forstærker
Helix DSP forstærker
og standard radio.

De får lov at kigge på det på mandag igen, men kunne være sjovt hvis nogle måske havde et bud på hvad der kunne være galt. Stellet er i reservehjuls brønden.
højtalere kabler i venstre side og plus i højre side af bilen.

smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  støj på højtalerne (slukket bil også)
  • #1   3. apr 2020 Altså vis der er støj, selv når du ingen tænding har på bilen, så er din forstærker ikke slukket, hvilket betyder at remote kablet ikke er monteret korrekt.

    Ved du hvilke phonokabler der er blevet brugt, og hvor i bilen de er trukket? For det kan sagtens være dem, som skaber støj smiley

    Er alt trukket igennem forstærker, eller?


  • #2   3. apr 2020 nu skriver du bruger original radio
    har den udgang til forstærker.

    hvis ikke den har, så er der brugt en high/low converter,
    så kan den være skyld i støj


  • #3   3. apr 2020 Som jeg har fået fortalt skulle jeg have en Helix dsp forstærker hvis jeg skulle beholde min originale radio.

    så går ud fra at der er brugt et Y stik til at forbinde radio og dsp forstærkeren.
    har ikke så meget forstand på det faktisk.

    high/low converter, hvad ville man gøre for at forhindre det i at stå og lave støj ? smiley


  • #4   3. apr 2020 "Som jeg har fået fortalt skulle jeg have en Helix dsp forstærker hvis jeg skulle beholde min originale radio. "

    Kan godt regne ud hvilken forhandler du har været i... og det der er direkte løgn og er intet andet end svindel at man påstår sådan noget pis der...
    Du kunne have brugt enhver DSP, (Din radio kører nok aktivt ud til højttalerne, ellers er en DSP ikke engang en nødvendighed)
    Øv hvor er det vammelt at se forhandlere påstå sådan noget der...


  • #5   3. apr 2020 de sagde at det var bedre at få fat i sådan en dsp forstærker så de bedre kunne indstille på lyden 4 dør højtalere og 2 diskanter i stolperne.

    altså! jeg syntes godt nok ikke det spiller ret godt taget i betragtning hvad jeg har givet.


    Jeg har været i extremecarparts og CARsound og de sagde begge 2 det samme angående Dsp forstærkeren.

    De kommer til at indstille på det ind til jeg er tilfreds med lyden, diskanternerne er aaalt for dominerende og mellemtonerne spiller næsten igen

    DET ER FOR DÅRLIGT OG UPROFESSIONELT!


  • #6   3. apr 2020 HELIX DSP er jo heller ikke en forstærker men en Processor. smiley
    min fejl


  • #7   3. apr 2020 Er det statisk støj eller er det en summen du kan høre?

  • #8   3. apr 2020 Det nok mere en summen, men nogle gange er det værre end andre.

    Når jeg blinker kan man høre at det også går i højtalerne


  • #9   3. apr 2020 Der skal ikke være støj. Det kan skyldes mange ting men en kompetent montør burde kunne finde fejlen. (og det burde de have gjort inden du fik bilen igen)

    at der er en højtaler der spiller lavere kan være dårlig justering eller en dårlig forbindelse.

    Når jeg justere eller montere for folk. plejer jeg selvfølgelig at justere det som jeg syntes det skal lyde. Men når kunden kommer sider vi altid og lytter for at være sikker på det er som han gerne ville have det og så laver vi eventuelt lidt små justeringer hvis han mener der skal laves det.


  • #10   3. apr 2020 Tonny jeg giver dig fuldstændig ret.
    Faktisk i alt hvad du siger.

    Jeg forstår heller ikke hvorfor jeg bare fik nøglerne også var det ligesom det, de havde brugt 30 min på at indstille dem sagde de også så sagde jeg NÅ DET VAR HURTIGT.

    Men de kommer til at rode med det til jeg er tilfreds. Betaler ikke så mange penge for noget der spiller dårligere end Xsound


  • #11   3. apr 2020 håber de får det løst for dig så du bliver tilfreds.
    den slags forhandlere giver desværre hele branchen et dårligt ry.

    en halv times justering lyder heller ikke af meget når det er en DSP løsning hvor der er et hav af justerings muligheder.


  • #12   3. apr 2020 Korrekt! Det skal bare være iorden. Håber de gider at bruge lidt tid på det. ( Kan godt se det måske er svært i Corona tiden at man er meget sammen men så skal der bare laves en aftale om justeringen.

    Angående DSP så vidste jeg jo ikke så meget om det, og ja du kan nemlig lave alt muligt


  • #13   3. apr 2020 selvfølgelig skal man passe på med at være for tæt sammen i disse tider. Men så skal man måske bruge de ekstra tid på at tjekke justeringen en ekstra gang

  • #14   3. apr 2020 Enig!

  • #15   4. apr 2020 En DSP havde overhovedet ikke været nødvendigt... det var kun fordi det giver flere penge i kassen hos forhandleren... og det giver ham et værktøj han kan bruge, fordi din forhandler ikke har forstand til at op sætte et anlæg uden DSP... (Lidt sørgeligt flere har glemt hvordan man lavede anlæg før DSP var allemands eje...

    Jeg synes du er blevet svindlet på det groveste... Jeg ville ønske jeg var overrasket, men det er jeg desværre ikke...

    Kan regne ud du er fra Jylland, ud fra de forhandlere du nævner... Næste gang du skal bruge en Bilstereo forhandler, så kontakt Tonny l... Han har TL Customs i Silkeborg... der bliver du ikke snydt, og jeg er ret sikker på han bruger mere end 30 min...

    Altså sidste jeg indstillede DSP sad jeg i næste 2½ time med det... (Bevares det er måske heller ikke nødvendigt, men skulle være sikker på resultatet)


  • #16   4. apr 2020 Altså de muligheder du har på en DSP har du ikke en en standard radio.

    Derfor køber man en DSP, den gang som du snakker om havde man ikke samme muligheder som man har nu.



  • #17   4. apr 2020 langt de fleste vil være godt tilfreds med et fornuftigt sammensat anlæg uden DSP.
    rigtig mange bruger kun deres dsp som en dyr hi level converter


  • #18   5. apr 2020 #16

    Rigtigt at man ikke har de samme muligheder med en standard radio... Men det er faktisk meget få der har brug for det... Og enhver forhandler der ikke kan lave et vellydende setup UDEN en DSP er inkompetent og burde ikke have lov til at have med lyd i biler at gøre nogensinde...

    Jeg er forhandler selv... Og nægter at sælge folk noget de ikke har brug for... Men kan se på dit svar der at du hellere vil svindles... Og jo man havde faktisk mange af de samme muligheder i 90'erne som vi har nu... de var bare analoge... Faktisk er det kun Timealignment der var lidt mere besværligt dengang... tilgengæld lærte vi om hvordan lyden opfører sig i bilen og hvordan man udnytter refleksioner, Og positionering af enhederne til at give meget af den samme effekt man får fra timealignment nu... Kan din forhandler ikke disse basis ting... så er han direkte inkompetent...


  • #19   5. apr 2020 Selvfølgelig vil man ikke snydes!
    Man går jo netop til en professionel for at få det lavet ordenligt første gang, det så ikke lykkes desværre.

    Det virker som om det bare skulle gå hurtigt.

    Jeg har en lille dreje knap til bass forøgelse og den er limet fast den er så også faldet af! Imponerende hvor dårligt sådan noget faktisk er lavet.

    De får en sviner når jeg skal der op imorgen kl 12:00
    Der anlæg i for 17000kr fik så godt nok 5000kr rabat da han selvfølgelig var en god sælger.

    Det også fuldstændig ligeglad om jeg har fået rabat eller ej, der skal bare spille 110procent korrekt!

    Det kunne måske være man selv skulle sætte sig mere ind i at indstille, så får jeg det jo også som jeg gerne vil have det



  • #20   6. apr 2020 Jeg hopper på vognen med de andre, det lyder som om du er blevet snydt og har fået meget inkompetent montørarbejde udført smiley
    En helt 100% korrekt indstilling af DSP tager betydeligt mere end 30 min. smiley
    DSP var ikke nødvendigt nej, men er et hammer fedt værktøj til folk der gerne vil have en ekstra lækker lyd, men så skal indstillingen jo netop også være rigtig smiley

    Til de penge der kunne der være lavet et langt bedre stykke arbejde, det er mine 5 cent smiley

    Vedr. støjen, så vil jeg næsten væde på at det er fordi din originale radio kører med et BTL udgangstrin, som DSP enten ikke kan arbejde med eller ikke er indstillet til at 'læse' korrekt...

    PS.
    Til den pris du har fået det der til kunne man sagtens lave rigtigt vellydende DSP setup smiley


  • #21   6. apr 2020 Jeg har lige afleveret bilen til dem igen.

    Jeg nævner den støj som er på højtalerne og han ser lidt mærkelig ud i starten hvor han så nævner at de har haft en bil inde før, hvor det faktisk var det samme, her taler han så om at VW har lavet en radio (1%) har den fejl at de laver støj.

    Så tænkte, nu stopper det! (Mere salg)

    Han nævner så garanti på endnu radio, hvor jeg nævner der jo ingen garanti på radioen nu, hvor vi har smidt anlæg i, hvor han nævner noget omkring højtalerne og det lød lidt som om at det dem der kommer til at stå for regningen...

    Men lad os se hvad de siger.


  • #22   6. apr 2020 Hmm synes det lyder som vildledende svar, men lad os se hvad resultatet bliver...

    Hvad nævnte han omkring højtalerne? de kan intet have med støjen at gøre...
    Hvad sagde han mht. justering af lyden?


  • #23   6. apr 2020 Jeg tænker støjen skyldes at de har skruet helt vildt op for gain. Det er jo hi level ind så der plejer ikke at være noget støj.

    Kan heller ikke lige se hvorfor han begyndte at snakke om højtalerne. med mindre han prøver at sælge dig endnu mere


  • #24   6. apr 2020 Tonny - Nogle Headunits kan godt udsende et svagt støjsignal (som normalt ikke kan høres) når de har BTL udgangstrin smiley og ja når det så gaines, så ved vi jo alle hvad der sker med det smiley

  • #25   6. apr 2020 Hvad angår justeringer af lyd sagde jeg til ham

    Nu hvor der er en DSP forstærker tilkoblet så burde i da have muligheden for at indstille lyden bedre, det tog jo kun 30 min sagde jeg.

    Så kom han med et eller andet eller flere ord jeg ikke forstod så meget af. Men det jeg forstod var at teknologien vi er i nu, det indstillede den selv fordi den havde noget mikrofon så meget af det selv blev indstillet til bilen WTF tænkte jeg det jo en processor??

    Men når jeg ikke ved så meget er man nød til at læne sig tilbage og lytte efter hvad de siger. Kan ikke rigtig gøre andet. Men det der med at de vel se om de kan sælge mig en radio hvad angår støjen på højtaleren kommer de ikke langt med.

    Det ikke generator støj ved jeg og det sagde han også. Har optaget nogle klip på min telefon, nogle gange er det værre end andre.

    Filen fylder for meget her inde så kan ikke engang sende den her


  • #26   6. apr 2020 JAY!

    kan man ikke skrue ned for gain så?

    Min radio i bilen skal skrues halvt op så spiller den max hvad højtalerne kan klare


  • #27   6. apr 2020 Det er meget normalt at man med originalradio skyder efter at spille max ved ca. halv volume, da mange originalradioer begynder at forvrænge der (nogle er det dog først højere oppe)

    Jeg kender ikke lige den Helix DSP så godt, men har ikke hørt om noget autojustering på dem (og hvis den havde det ville jeg ikke stole på det 100%)

    Joh altså alt justering skal jo ske via DSP'en med Helix's DSP tool...


    Hvis ikke de løser det for dig, så vil jeg meget gerne give et hurtigt kig på det og kommer med lidt løsningsforslag, uden at det ruinere dig smiley


  • #28   6. apr 2020 Har du forresten ikke engang fået en sub med til de 17000 der?

  • #29   7. apr 2020 Jay. Der fulgte sub med selvfølgelig.

    Nå nu prøver jeg lige og se om jeg kan formulere hvad de prøvede at gøre igår hos dem.

    Hvad angår støj på højtaleren så prøvede han at tage et ganske normalt Jack stik og smide i DSPen det hjalp så på problemet. Han kom med et løsning forslag at han kunne smide et bluetooth modul i DSPen. Så ville jeg køre lyden jeg stremede igennem den modul istedet for på radioen.

    Det er altså min orginale radio der er problemet. Han fortæller så at 1 til 2 procent af VW radioerne er der en fejl på og VW ved det også godt men de radioer er jo ikke lavet til at trække et (stærkere signal det kan jeg det kan ikke huske hvad det hedder korrekt) han havde fat i en anden som hvor i hans bil havde det hjulpet at få et bluetooth modul så man køre signalet over den nye modul istedet for i radioen. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅRÅREHA!

    Hvad angår at den ikke spillede i venstre diskant fik vi fixede (på stedet) jeg kørte så fra stedet og alt spillede max. Kørte hjem til en kammerat var der i en times tid kørte hjem. Jeg skulle se ud og hente min dreng også kunne jeg bare høre den fucking lorte støj på højtaleren igen, og højtaleren spillede i venstre side heller ikke
    (Jeg lukkede øjnene i 5 min og sagde til mig selv ROLIG NU MICAHEL)


    Han tilbød mig og ville sætte det bluetooth modul men det bliver altså bare sådan noget Løsning pis og det gider jeg fandme ikke. DET SKAL BARE SPILLE

    Nå men altså, det jo så min orginal radio der er problemet og min må være de 1 til 2 procent!

    Først da han sagde det tænkte jeg MER SALG men det virkede sku ikke sådan på ham senere hen da han kom med det lorte bluetooth modul som løsning



    smiley smiley


  • #30   8. apr 2020

    profilbillede
  • #31   8. apr 2020 Hmm jeg tænker stadig at det er fordi din DSP ikke kan arbejde med det BTL signal VW radioen sender ud, det har jeg oplevet ved nogle af de nyere VW og forstærkere med hi-level indgang, der skal der så en HI/low converter på som kan arbejde med det (om et ER det der er galt kan jeg jo så desværre ikke love)

    Jeg har endnu ikke oplevet en bil hvor det ikke kunne løses med den originale radio, men skal da ikke ku sige om jeg bare har været heldig smiley

    Men når det nu kommer igen og fejlen på diskanten kommer igen, så tyder det igen på dårligt håndværk desværre smiley


Kommentér på:
støj på højtalerne (slukket bil også)

Annonce