{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
720 visninger | Oprettet:

Ingen lyd i ny 1din? Audi a3 {{forumTopicSubject}}

Hej bg

Jeg har lige udskiftet min standard audi concert radio, med en pionerer sph-10bt.
Der fulgte en adapter med i kassen, som jeg har sat i, men når jeg tænder bilen er der ingen strøm til radioen. Dette selvom jeg har fin strøm i min std. Radio.
Hvordan kan det være?
Jeg er på igen måde en audio nørd.
Har vedhæftet billede af jeg har sat de 2 stik i adapteren.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ingen lyd i ny 1din? Audi a3
  • #1   9. jul 2020 prøv at bytte den røde og gule ledning rundt i det iso stik du fik med til radioen. Så rød går til gul og gul går til rød og se om det gør nogen forskel, der er normal sådan en muf hvor du kan rykke fra hinanden på de to ledninger.

• #2   9. jul 2020 Freeway har som altid ret, men har dog overset en detalje, der er mere end et gult og et rødt kabel.
    Det han tænker på er de strømbærende ledninger, gul er normalt always on, og rød er ignition on.
    http://www.autos.com/aftermarket-parts/where-do-the-red-yellow-and-black-stereo-wire-colors-go-in-a-car-stereo-intallation
    Mål på ledningerne inden du gør noget, for mistænker at nogle af de gule ledninger må være til højtalerne/cdboks, og de tager det nok ikke fantastisk godt imod 12v direkte.

Vil give dig at din adapter burde have fikset det hele, kan dog ikke lade være med at kigge på det gule kabel som bare hænger og dingler, ligesom tapen nok heller ikke var der fra fabrikken.

• #3   9. jul 2020 hvis Audi radio er canbus styret.
    så er der som regl ingen tændingsplus.

så skal man selv trække en ledning et sted hen som har tændingen plus

• #4   9. jul 2020 på selve iso stikket der var med den nye radio,er der normalt kun en helt rød og en helt gul ledning. snakker ikke om bilens ledningnet ud til det iso stik,men ja det ene skal være ac strøm (tænding strøm/12volt). Og den anden får fast plus/12volt hele tiden også når bilen er slukket da den bliver brugt til at radioen kan huske hvad man indstiller den på. men nummer et er at måle ud hvad der kommer til hver af dem. plus tjek minus ledning den sorte også sidder hvor den skal. plus vis den er canbus styret, så skal du have funden/lavet en ac strøm til radioen. Eller købe et iso stik med en canbus styring i

• Michael V
    Michael V Tilmeldt:
    sep 2017

Svar: 115
    #5   10. jul 2020 det ser ud som om du har en separat forstærker til baghøjtalerne, muligvis Audi ell. Bose forstærker. Du skal bruge en CanBus adapter som den her https://www.pioneershop.dk/produkter/305-audi-a2/6517-ct53-au03-adapter-til-audi-med-halv-aktivt-system/ ...punktum

profilbillede
  • #6   10. jul 2020 Altså uanset om man bytter rundt på rød og gul ledning, så ændre det jo ikke på det faktum at der ingen strøm er på anlægget, så det er jo nyttesløs at bytte rundt på dem under selve denne process..

Kommentér på:
Ingen lyd i ny 1din? Audi a3

Annonce