{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
602 visninger | Oprettet:

Danny Z
Danny Z
Tilmeldt:
18. okt 2020
Emner: 1 Svar: 1

Hjælp til højtalere {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg har en Citroen C1 2011 model.
Den har kun 2 højtalere som sidder i instrumentbrættet i hver side.
Hvordan ved jeg hvilke højtalere jeg skal købe?
Og kan det betale sig at opgradere lyden hvis man kun har 2 steder til højtalere i bilen?
Hvad skal jeg kigge efter?

Har kigget på en radio der hedder pioneer sph 10bt.
Nogen ideer til hvad jeg kunne købe som ville passe til den?
Tænker selv 2 højtalere + en subwoofer?

Er helt grøn så lidt tips og evt lidt links til højtalere jeg kunne kigge på ville være skønt.

Hvis jeg mangler at give nogle flere oplysninger må i gerne sige til.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til højtalere
  • #1   19. okt 2020 Det kan bestemt betale sig at skifte højtalere de originale er virkelig dårlige. Jeg har haft dem her i min og de gjorde det ret godt

    https://www.hilmars-audio.dk/shop/arc-audio-xdi-7305p.html

    iser hvis du også får en sub og forstærker i


  • #2   19. okt 2020 Ja et sæt fornuftige højtalere ved forruden og en lille subwoofer vil gøre underværker for lyden i din bil smiley

    Hvis det ikke må fylde kan man få en lille sub der passer under sædet, som også kan løfte lyden en del smiley


  • #3   19. okt 2020 Hvis du Vil have noget mere bass end de aktive subber til under sædet kan give uden det må fylde noget så er en sub i reservehjulsbrønden en god idé

  • Danny Z
    Danny Z Tilmeldt:
    okt 2020

    Emner: 1 Svar: 1
    #4   19. okt 2020 Tak for svarene.
    Subben må gerne bare stå bagagerummet.
    Hvor højt op i pris skal man før man får noget ordentligt?
    Det behøver ikke kunne mærkes super meget i bilen men det skal da lyde godt? ??
    Og skal subben være af samme mærke før at det spiller sammen eller er det ligemeget?

    Og hvad gør en forstærker helt præcist?


  • #5   20. okt 2020 Priser på hvad man finder godt kan svinge utroligt meget, nogle er tilfredse med de pakker de har hos carsound andre vil have noget af bedre kvalitet, så det er et spørgsmål der er svært at svare på, uden at kende lidt mere til dig smiley

    Nej højtalere og sub behøver ikke at være samme mærke.

    Forstærker giver lidt ekstra power (din headunit/radio har ikke meget effekt at lege med)
    Samt at den giver mulighed for at filtrere lyden, dvs. så højtalerne ikke spiller basstoner og omvendt. (det kan mange nyere headunits dog også klare)

    Sådan kort fortalt


Kommentér på:
Hjælp til højtalere

Annonce