{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forskel på Hz?
  • #1   18. mar 2007 Umiddelbart vil jeg ikke skyde på at du kan høre det. Men der er forskel.

Hvis det er bass vil jeg godt tro du kan høre forskel. Hvis det er diskant nægter jeg at tro du kan høre forskel!

• #2   18. mar 2007 Kan ikke lige huske hvor langt ned menneskets øre kan høre, men 10Hz er i hvert fald langt under... mener ikke mennesket kan høre noget under 30 eller sådan... dog kan man mærke det smiley

• #3   18. mar 2007 Nicklas, jeg mener du har ret med de 30Hz smiley

• #4   18. mar 2007 Xander din sammenligning holder ikke vand. en bas arbejdsområde er 20-90hz, det vil sige at 10hz er 15% forskel, hvorimod din sammenligning med omdr 900-890 giver en afvigelse på 1,1 %..

Sebb.
    Men nu er du jo osse lidt sparsom med oplysninger, sidder basserne i samme kabinet eller hver deres eller er det bare en sammenligning mellem jeres bilers basser?
    Men hvis de sidder i samme kabinet, spiller de af helvede til, men med hver deres kammer så går den ene bare dybere end den anden, det sker der ikke noget ved.

• #5   18. mar 2007 en nyfødt har hørelse ned til 18hz, som så gradvist bliver foringet med alderen.. hvor hurtigt det går aner jeg ik.. kommer vel an på hvor meget man mishandler sine øregange smiley

• #6   18. mar 2007 10hz svarer faktisk til forskellen mellem en 10 tommer og en 15 tommer, dybde messigt.. og det kan sagtens høres..

• #7   18. mar 2007 Du kommer ALDRIG til at kunne høre 10 Hz.
    Hvis du er rigtig god kan du lige fornemme 20 Hz.

men ellers hvis du kan høre forskel så er det fordi bilen rasler... du kan kun mærke 10 Hz. og 15 Hz for den sags skyld...

jeg har nemlig en CD med forskellige Hz. som jeg smider på mit hjemme anlæg og ved 15 Hz. står bassen bare og pumper men der kommer ingen lyd ud.. det er pænt vildt...

• #9   18. mar 2007 Christian:

Det er bare nogle numre jeg har hentet fra nettet og lagt ud på en CD.med hhv. 10, 15, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80 og 90 Hz. bliver nød til at lægge det på en CD. da mit lykort fra commen ikke kan generere de helt lave Hz...

• #10   18. mar 2007 wow der er sq noget at diskutere her hva? heheh

men jeg tror vel bare jeg vil prøve mig frem. Det er 10 basser der sidder i samme kabinet men det er fordi jeg har købt en 3 kanals forstærkere og der spiller 2 kanaler med 50-200 hz og en spiller med 40-160 hz men det er jo man man stiller dem til LP eller HP jo...

• #11   19. mar 2007 nu skal vi lige være sikker på at vi snakker om det samme.. jeg ved godt at man ikke kan hører 10hz, da det er under menneskets hørelse, men en forskel på 10 kan du da sagtens. altså hvis den ene bas kun spiller ned til 40 hz og den anden kan spille ned til 30hz..

• #12   19. mar 2007 Hovsa... my baad... havde forstået spørgsmålet forkert... Du har ret Niels J... undskylder...

• #13   19. mar 2007 okay smiley det er skidt jo heheh...
    men jo lavere hz jo dybere bass ikk?

• #14   19. mar 2007 Jo...

• #15   20. mar 2007 lige præcis sebb b, men jeg vil anbefale at de spiller i hvert deres kammer.. ellers bliver det altså ikke godt.

• #16   20. mar 2007 hvis hz er forskellige ikk?
    hvis de spiller med samme er det vel lige meget?

• #17   20. mar 2007 hvis enhederne ikke er ens, kan de ikke spille i samme kabinet uden at de lyder af helvede til.. Hver af dine basser er jo designet til at spille i eks antal liter..

• #18   21. mar 2007 ja okay smiley hvordan finder jeg ud af den bedste liter til min sub? og hvordan er det hvis man har to? og hvad med port eller ej?

Kommentér på:
Forskel på Hz?

Annonce