{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.702 visninger | Oprettet:

Støj fra radio (kun ved radio, ikke BT og AUX) {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Jeg har sat en ny radio i min 2010 Aygo, men når jeg hører radio så skratter den. Ved BT og AUX er der ingen problemer. Jeg har fundet ud af, at det bliver væsentligt værre når jeg kører vinduerne op og ned. Jeg tænker, at det er et grounding problem - men også, at det må være selve antenne kablet som ikke er korrekt groundet, da det som sagt ikke sker ved AUX og BT. Er der nogle af jer, som har oplevet det - eller har en ide om hvordan jeg fikser det?

Jeg har prøvet at måle modstand mellem ground på antenne kablet og selve bilen stel, samt på power-DIN ground og bilens stel. Modstanden er nul, så den burde være groundet. Jeg har tilføjet lidt billeder. På billedet kan man se, at jeg har byttet to ledninger til power-DIN. Jeg har byttet konstant forsyning og ignition, da disse sidder omvendt af hinanden på original radio og ny radio. Desuden bruger jeg en ISO adapter på antenne kablet.
Jeg har desuden opdaget, at støjen kun sker når motoren kører - hvis jeg bare tænder bilen uden at starte motoren er der ingen problemer. Når jeg accelererer eller kører vinduerne op og ned bliver det værre.

Der er tale om hvid støj, ikke "whining".


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Støj fra radio (kun ved radio, ikke BT og AUX)
  • #1   12. sep 2021 Hvilken bil ( mærke og model ) ???
    har radioens metalhus god forbindelse til stel på bilen
    Når du måler Ohm mellem stel på antennestikket og stel på bilen har du naturligvis afmonteret antennestikket fra radioen eller ????
    Der skal være 0 ohm mellem de to punkter (stel bil-stel stik )
    mellem inder leder på kablet og til pisk i antennefor skal der være 0 ohm
    mellem inder leder og yder kappe på stik skal der være uendelig stor modstand
    er alle de mål OK ?????


  • #2   12. sep 2021 Tjek selve antennen. Den er ikke så besværlig at komme til.

Kommentér på:
Støj fra radio (kun ved radio, ikke BT og AUX)

Annonce