{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
464 visninger | Oprettet:

Octavia 5E 2019 Amundsen kan ikke få oprette internetforbindelse via WIFI {{forumTopicSubject}}

Jeg har de sidste par uger døjet med et besynderligt problem med Amundsen enheden i min Octavia 5E fra 2019. Det drejer sig om manglende internetforbindelse.

Jeg har en 4G wifi dims i bilen der altid sørger for et tilgængeligt wifi som bl.a. benyttes af min Amundsen enhed. Indtil for nyligt fungerede det glimrende, og på skærmen stod altid "WIFI ...", som indikerer enheden er online. Fra den ene dag til den anden forsvandt dette pludselig og er nu erstattet af den røde globe = offline. Til trods for at enheden rent faktisk er tilsluttet wifi. Jeg har testet med flere forskellige wifi - ingen ændring. Jeg kan se i routerne at Amundsen forbinder og tilsyneladende skulle være online, enheden nægter bare at anerkende det. Her i weekenden var jeg i tyskland og under hjemturen kom forbindelsen tilbage - og blev hængende et par dage hvor der stod "WIFI..." på skærmen - men nu er den væk igen.

Hvis jeg opretter et hotspot fra Amundsen enheden og forbinder til dette fra min telefon, kan jeg fint få redelegeret internettet og se på min udgående IP at den er god nok. Så det er altså ikke min wifi dims der er noget i vejen med. Amundsen enheden kan altså videredelegere internetforbindelsen via mobilt hotspot, den kan bare ikke selv finde ud af at bruge forbindelsen. Hvis jeg forsøger at koble til skoda connect, eller andre services siger den blot "ingen dataforbindelse". Navigationen får heller ikke længere live opdateringer som den plejer.

Jeg har prøvet at nulstille alt til fabriksindstillinger samt fjernet sikring nr. 12. Ingen forskel gør det. Alle mine services er fornyet og aktive hos Skoda (Connect, Navigation, m.m.). Jeg begynder at mistænke der er en eller anden bøf i Skoda Online services det får enheden til at kaste op. Er der nogen der har den fjerneste idé om hvad der foregår?

Gider ikke betale Skoda Aalborg en timeløn for at nulstille min radio, hvis jeg kan undgå det...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Octavia 5E 2019 Amundsen kan ikke få oprette internetforbindelse via WIFI
  • #1   19. feb 2022 Tænker du har prøvet de lavthængende frugter, ville have foreslået præcist hvad du allerede har prøvet.
    Siden du nævner Skoda Aalborg tænker jeg du bor i nærheden, herfor ville jeg tjekke software versionen på din radio, måske er der en nyerere der kan afhjælpe dine anker.
    Hør Thomas fra VagParts, han er noget dygtigere på den front end Skoda selv.
    https://vagparts.dk/kontakt/
    Holder til i Gug, og er virkelig dygtig og flink.


Kommentér på:
Octavia 5E 2019 Amundsen kan ikke få oprette internetforbindelse via WIFI

Annonce