{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
572 visninger | Oprettet:

Subwoofer - Spille ind i kassen eller udad? {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens, jeg har ledt nettet tynd og jeg kan umiddelbart ikke finde noget om det, eller ihvertfald ikke svar på hvad jeg søger:

Jeg har set folk vende deres subwoofer så den spiller ned/ind i kassen og jeg har set folk gøre som de fleste, hvor den sidder i kassen og spiller udad, men jeg kan ikke finde noget om HVORFOR man gør det..?
Giver det bedre lyd? Kræver det mindre plads?

når jeg søger på de forskellige sider som sælger subs, står der heller ikke noget omkring hvorvidt subben skal vende den ene eller den anden vej

Hvis jeg vender min sub om så den spiller ned i min kasse vil det så lyde bedre, eller værre? hvor bliver trykket lavet?

Det er nok mange spørgsmål, og håber i kan hjælpe for jeg forstår virkeligt ikke hvorfor man gør det, ser det tit på biler med 2-8 subs i, men ser dog også at de bare vender dem "normalt"

Billedet er bare til reference


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Subwoofer - Spille ind i kassen eller udad?
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.591
    #1   1. aug 2022 Plads, design og bare for at skille sig ud.
    Når man udregner en kasse, så skal man tage højde for mange ting, inkl hvor meget enheden fylder. Hvis man vælger at få den monteret modsat, så vil man spare pladsen intern og derfor kan overall kasse gøres en tand mindre + Indretningen i kassen kan muligvis forbedres i forhold til den normale montering.

    Er dog usikker på om lyden faktisk er anerledes end normal montering, så der må vi vente på en af de seriøse stereo gutter herinde (2 af dem plejer at være meget aktive herinde)


  • #2   2. aug 2022 Jeg håber lidt på at de kan svare på det, for jeg vil da gerne vide om det faktisk gør en forskel

  • #3   2. aug 2022 Enheden er designet til at skubbe luften med forsiden.. i teorien er det derfor en dårlig idé at vende den om .

    Man gør det fordi man vi vise chassis og magnet, rent kosmetisk.
    Med mindre der er fordi man har minimalt plads til kasse og man kan få liter nok men ikke havde plads til enheden inden i kassen.


  • #4   3. aug 2022 #3 Nogle gange bør du altså genoverveje om du bør svare, for det du skriver er ikke helt rigtigt...

  • #5   3. aug 2022 Hej Nichlas.

    Der kan være flere grunde til at man vender sin subwoofer om så du spiller med magneten ud af kassen, Som oftest er det af rent kosmetiske grunde.
    I teorien er det, modsat hvad jeg kan se der ellers meget fejlagtigt påstås, Fuldstændigt ligegyldigt om enheden vender den ene eller den anden vej. Rent lydmæssigt skal du have en ualmindeligt god hørelse for at kunne høre forskel på om en enhed spiller med front eller bagende ud af kassen... MEN... Man skal huske at kabinettet skal så være mindre hvis enheden vender omvendt, da enhedens massefylde skal trækkes fra kassens volumen, (det kan være alt fra 5 til 12 liter der frigives i kabinettet) og så skal man huske at fasevende signalet...

    Nogle subwoofere er mere egnet til omvendt montering end andre... f.eks. subwoofere med 12-spoke chassis Som på billedet. er bedre egnede til omvendt montering i forhold til det mere lukkede chassis på f.eks. de Boston enheder på det billede du selv har lagt op... Så det er også noget man skal overveje inden man bare vender tingene om...


    profilbillede
  • #6   3. aug 2022 Om den spiller ind i kassen eller ud af kassen ????

    Jeg er skide ligeglad bare der er ro efter kl 22 smiley


  • #7   3. aug 2022 #4
    Der er intet af det jeg skriver der er forkert.
    Der er altid undtagelser men jeg siger faktisk det samme som dig bare med meget færre ord


  • #8   3. aug 2022 #7
    Forkert: "i teorien er det derfor en dårlig idé at vende den om . " Dette er forkert... Og på ingen måde det jeg skriver... Så det du skriver er som jeg siger, Ikke helt rigtigt..



Kommentér på:
Subwoofer - Spille ind i kassen eller udad?

Annonce